Foto bij -1-

mijn eerste hoofdstukkie hoop dat jullie het wat vinden!!

Ik fietste in een rustige tempo mijn nieuwe school te gemoed. Ik zette me fiets in de fietsenstalling, en keek een beetje rond. Het gebouw was enorm. Er waren wel 4 verdiepingen! Ik zuchtte een keer diep en liep naar de ingang. Waar moest ik ook al weer zijn? Ik haalde het briefje uit mijn zak, A015 stond erop. Ik keek rond en liep een eindje verder. Ik stond voor een knal groene deur, met grote letters stond erop: A015, ja hier moest ik zijn. Ik klopt zachtjes aan. Een strenge vrouwen stem riep: 'binnen!' Voorzichtig deed ik de deur open. Ik was laat zag ik, de klas zat al bijna helemaal vol. Bij het bord stond een slanke vrouw met blond haar en een beetje krul. Ze leek me wel aardig.
'Je bent laat.' Zei de vrouw en draaide zich met een geërgerde blik om. Ze keek me recht in mijn ogen en de geërgerde blik verdween meteen. Ze glimlachte, stak haar hand uit en zei: 'Mevrouw Orchard.'
Ik pakte haar hand en zei: 'Jackie Kwik.'
Ze wees naar een tafel voor aan het bureau, 'Ga maar naast Kai zitten'.
Kai had bruin haar en brede schouders. Het leek me een beetje een patser. Ik ging naast hem zitten. Hij glimlachte en ik lachte snel terug. Hij bleef de hele tijd maar kijken. Ik werd er verlegen van. Mevrouw Orchard ging verder met de les en ik probeerde zo goed mogelijk alles te noteren. Kai was nog steeds naar me aan het kijken. 'Beginnen jullie maar met paragraaf 1.1 de opdrachten 1 t/m 10.' Zei mevrouw Orchard. Kai stak zijn vinger op. 'Ja Kai?'
'Mag ik even naar de wc?'
'Ja ga maar.'
Héhé eindelijk even van hem af. Ik ging aan mijn werk, de opdrachten waren best lastig en blijkbaar was dat te zien. 'Wil het lukken Jackie?'
'Nou, ik snap opdracht 3 niet zo goed.'
Mevrouw Orchard pakte mijn boek en keek er even in. 'Ja dat is een lastige.' Ze stond op, liep even om haar bureau heen. Ik vermoedde om me beter te kunnen helpen. De les ging snel en voor ik het wist was het al weer tijd.
'Als huiswerk moeten jullie de opdrachten 1 t/m 10 af hebben!' Mevrouw Orchard stond op en zwaaide de deur van het lokaal open. Ik pakte mijn spullen en liep naar de deur.
'Jackie.' riep Mevrouw Orchard.
'Ja?'
'Als je iets niet snapt kun je altijd even mailen, me e-mail staat wel in de schoolgids.'
Ik knikte, draaide me om en liep weg.

Reageer (2)

  • Gina_Ryu

    Great storie

    9 jaar geleden
  • Florets

    Niceeeeeee

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen