Foto bij Hoofdstuk 2 - deel 1

Hoofdstuk 2 - deel 1
veel lees plezier, komt nu eindelijk echt actie ^^

De wekker gaat. Jade pakt hem op drukt op een knopje waardoor hij uit gaat. Ze gaapt en stapt uit bed. ‘Goede Morgen pap.’ Haar vader kijkt op. ‘Goede Morgen.’ Jade heeft geen moeder meer. Die is kort geleden overleden bij een ongeluk. Ze was gek op voetbal net zoals Jade. Ze overwoog te stoppen, maar door haar vrienden bleef ze toch maar voetballen. Ze pakte haar tas nam nog wat eten mee en liep naar buiten. Veel contact had ze niet met haar vader. Die had nooit tijd voor haar en sinds haar moeder dood was, was dat nog erger geworden. Ze pakt een bal uit de schuur die ze per ongelijk een keer had meegenomen van school en liep in de richting van National Jr. High. Eenmaal daar aangekomen trok ze haar trainingspak aan en begon te trainen. Ondertussen was de rest ook al naar school gekomen. ‘Kijk daar is Jade’ wijst Ilse. ‘Weer aan het trainen…..’ zegt Susan. ‘Weer?’ Susan kijkt naar Ilse. ‘Dat doet ze elke ochtend, volgens mij ademt ze, eet ze en denkt ze alleen maar aan voetbal.’ Esmee kijkt naar Jade. ‘Hoelang doet ze dit al?’ Susan kijkt naar de lucht ‘Ehm, al sinds ze begon hier.’ Blair knikt. ‘Elke keer als we hier aan kwamen was ze aan het trainen, wat voor weer het ook was. Regen, hagel, sneeuw zelfs als het 30 graden was trainde ze.’ Susan zucht. ‘Ze wilde de rest niet in de steek laten….ze wilde helpen waar dat kon.’ – ‘Toen onze captain er niet was, moest Jade die overnemen. Uiteindelijk maakte dat haar tot echte Captain.’ Serena, Liriah, Angel en Penny komen erbij staan. ‘Ah, de dagelijkse routine is weer begonnen zie ik.’ Susan kijkt om naar Serena. ‘Inderdaad Serena’ zegt Liriah. ‘Maar waarom doet ze dat eigenlijk?’ vraagt Penny. Susan kijkt even Penny aan. ‘Dat weten wij ook niet, of dat heeft ze eigenlijk nog nooit verteld…’ Christy en Haly die er ondertussen ook bij waren gekomen kijken naar Jade. ‘Dan ga ik het haar vragen.’ – ‘Wacht Ilse!’ Serena rent haar achterna. ‘Zullen wij ook maar gaan?’ Susan kijkt naar de anderen. Dan rennen ze ook naar beneden. ‘Goede Morgen captain!’ zegt Ilse als ze op het veld is. Jade kijkt om ‘Goede Morgen Ilse.’ – ‘Captain…waarom train je zo hard?’ Jade kijkt naar Ilse en dan naar de lucht. ‘Ik wil beter worden, een betere captain. Ik wil jullie leiden en helpen waar ik dat kan.’ Ilse kijkt ook naar de lucht en dan naar Jade. ‘Oké’ zegt ze opgewekt. 'Kom je anders ben je te laat in de klas.' En ze rent samen met Christy, Pearl, Haly, Penny en Esmee het veld af. ‘Je hebt het toch niet verteld of wel?’ vraagt Jade aan Susan. Susan schud haar hoofd. ‘Ik zei dat ik het niet wist.’ Jade knikt. ‘Kom laten wij ook maar naar de klas gaan.’ De meiden knikken en rennen samen het veld af. Als er even later lunch pauze is. Loopt Jade naar het clubhuis met een poster in haar hand. Als ze bijna binnen is hoort ze stemmen van Ilse, Christy, Haly, Esmee, Pearl en Penny. Ze stapt naar binnen. ‘Goede middag captain.’ Zeggen ze zodra Jade naar binnen loopt. ‘Ik dacht jullie al wel te horen’ glimlacht Jade en loopt naar de muur. ‘Het voetbal Frontier kampioenschap!’ roept Ilse uit. ‘Gaan we daar echt aan mee doen?’ vraagt Esmee. ‘Als je dat wil?’ lacht Jade. De meiden springen in de lucht ‘We doen echt mee! Ik kan het niet geloven! Mijn droom komt uit!’ Jade glimlacht. ‘Als dat echt zo is zou ik kei hard gaan trainen.’ De meiden kijken om ‘Ja captain!’ en ze rennen het clubhuis uit. Jade schud lachend haar hoofd. Dan loopt Susan binnen. ‘Jade….we hebben een probleem.’ Jade pakt haar tas en loopt achter Susan aan naar buiten. Buiten staan 6 jongens tegen over Ilse, Christy, Haly, Esmee, Pearl en Penny. ‘Hé wat moet dat!’ Roept Jade. ‘Jongens zijn hier niet toegestaan, tenzij je een hele goede reden hebt!’ roept Susan. ‘Oh, werkelijk nou wij wilden alleen maar een battle met deze nieuwe leden. Niet meer zo legendarisch hé.’ De Jongen grinnikt. Susan pakt Jade bij de arm. ‘Laat ze Jade, nu kunnen we zien wat ze in zo’n situatie doen.’ Jade ontspant zich en knikt. ‘Gebruik alles wat je in huis hebt!’ De meiden knikken. ‘Ja, Captain!’ beide partijen gaan in positie staan. ‘Meiden!’ roept Penny. ‘Nu laten we onze ware kracht zien!’ – ‘Ware kracht…..?’ stamelt Jade. ‘Sorry captain, maar wij zaten allemaal bij de legendarische kids FC zero zero ten toen we jonger waren.’ – ‘Zero Zero Ten het hoogste bij Kids FC!’ roept Susan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen