een zielig verhaal

Liz ligt nog in bed. Ze is wel wakker maar denkt aan haar verzorgpony Pim een fjord die precies een week geleden is verkocht. Het erge is dat ze ook nog jarig is pfff denkt liz ze heeft echt nergens zin in. Ze kijkt naar de deur, daar hangt een foto van Pim. Maar op eens komen haar vader moeder en broertje naar binnen. Lang zal ze leven hieper de piep hoera word er gezongen en dan zegt haar vader : alsjeblieft.
het is een groot pak, ze maakt het pak open er zit een prachtige bruin met roze rijbroek in rijlaarzen met veters en een nieuwe zweep. ze is sprakenloos zo mooi. Haar broertje zegt: trek al je rijkleding aan kom naar beneden snel! Ze ren de trap af wat daar ligt is zo veel! een halster met touw, poetsspullen, dekens, dekjes, peesbeschermers, zadel, hoofdstel en nog veel meer!
Ze word door haar moeder uit het niets geblinddoekt en naar de auto de bracht. Ze hoort achter zich woord zoals neem het tuig mee en het halster de poets spullen niet vergeten en het dekje! Na een kleine 10 minuten rijden ruikt ze paarden ze kan maar op een plek zijn...... de manege!!! Ze haalt de blinddoek eraf. En loopt haar familie achter na.
Als ze binnen komen maakt haar vader een praatje met de man die achter de bar staat is de kantine, dan lopen ze naar de stallen. Bij de 7de stal blijven ze staan. Blacky staat er op de stal. Hmmm een nieuw paard denkt ze. Haar vader doet de stal open. Er staat een prachtige fries in. Gefelicteerd zegt haar vader, Blacky is van jou. Haar moeder zegt: zadel haar maar op. Even later rijdt ze met Blacky door de bak. Ze is het liefste paard ter wereld. Als ze even heeft gereden komt haar oma en opa de kantine binnen. Waar is de jarige job? vraagt opa. Hier zegt Liz en geeft haar opa en oma een knuffel.
Ik heb zo iets geweldigs gekregen!! Ze laat Blacky aan alle viste zien want iedereen is er al. Na lang gefeest te hebben gaan ze naar huis. Het was een dag om nooit te vergeten. En s'avonds droomt ze over blackt het mooiste paard ter wereld.

een maand later....
Ze heeft Blacky nu al een maand. Ze heeft al veel buitenriten gemaakt, samen met Kika en haar verzorgpony Jamie en Hannah en haar verzorg pony Girl. Girl en Blacky zijn echte BPF (best paarden friends) Jamie en Blacky niet echt maar ze acepteren elkaar wel. Op een dag ging ze naar Blacky. Maar toen ze haar uit stal hield leek ze kreupel. Ze belde deveearts. Hj zei dat hij er niet veel aan kon doen.ze had een tumor in haar hoofd of een ontstekking in haar been. Blacky kreeg een prik. Als haar been zo niet over ging was het een tumor. Liz liep elke dag met Blacky. Het ging steeds beter met Blacky, maar rijden kon nog niet. Tot de vreselijke dag. Blacky moest in worden geslapen het was toch en tumor. De veearts kwam. Liz haalde blacky uit de stal. Blacky riep iets naar de anderen paarden, en de genen die treug riep was Jamie. nadat Blacky was in geslapen heeft Liz een uur in de box zitten huilen. Toen heeft ze Blacky nog een keer gezien toen was het echt voorbij. Blacky was weg, de liefste pony ter wereld, weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen