Ik krijg opeens het gevoel in mijn benen terug en begin naar links te rennen. Als ik me omdraai zie ik de twee bewakers elkaar half omver lopen in hun haast de achtervolging in te zetten, dus dat betekent dat ik een voorsprong heb.

Ik duik links de wachtrij van Joris en de Draak in en klim over een schutting om sneller bij het instapperron te komen en stap random in het treintje van de waterbaan. Ik heb amper tijd om me erover te verbazen dat de treinen gewoon nog in het instapperon staan als hij opeens begint te rijden. Dat leek behoorlijk op tovenarij, maar ik kan op die manier wel de bewakers ontwijken. Alleen jammer dat de bewakers het treintje in de vuurbaan hebben genomen die ook begon te rijden, maar ik had een flinke voorsprong.
De bewakers roepen iets onverstaanbaars maar ik ben er niet mee bezig, mijn trein gaat namelijk naar beneden en ik probeer de bewakers te negeren en van het ritje te genieten.
Totdat de bewakers erin slagen om in mijn trein te springen en vervolgens van rij naar rij springen om bij mij te komen. Voordat ze me te pakken konden krijgen ben ik uit de trein gesprongen en op de grond geland. Vervolgens ben ik keihard weggerend. Als ik achter me kijk zie ik de bewakers het ritje afmaken omdat ze niet uit de trein durven springen, opnieuw een voorsprong dus!

Ik sprint naar de Vliegende Hollander en spring in een bootje, die net als het treintje van Joris en de Draak uit zichzelf begint te bewegen. Zodra ik in het mistgedeelte zit spring ik in het water en hou mijn adem in. Na vijf minuten komt er nog een bootje die voorbij vaart. Zodra het een paar meter verderop is kom ik voorzichtig boven water om de inzittenden te bekijken: het zijn de twee bewakers. Als het bootje helemaal is verdwenen zwem ik weer terug naar de haven en verlaat ik het gebouw.

Ik heb dus weer een voorsprong en ik ren zo hard als ik kan naar het Anderrijk, waar ik bij de ingang van de Piraña ga staan om te wachten. Tien minuten later komen de twee bewakers aanrennen. Ik roep: "pak me dan, als je kan!" naar de bewakers en ren de ingang in, maar houd me daar schuil. De bewakers sprintten naar binnen en stappen halsoverkop in een bootje omdat ze denken dat ik de attractie ben ingegaan. Ik verlaat het gebouw en ga bij de waterspuit beelden aan de kant van de baan staan. Zodra de boot met de bewakers aankomt activeer ik het beeld. Het bootje krijgt de volle laag van het beeld! De bewakers waren helemaal doorweekt en ik ga stuk van het lachen, helaas vinden de bewakers het minder leuk want ze klimmen uit het bootje om mij te pakken, dus ik ga er ook weer vandoor.

Ik ren op volle snelheid Fata Morgana binnen en stap in de troonzaal uit het bootje. Ik pak wat kleding en doe die aan. Vervolgens ga ik aan een tafeltje zitten en probeer hetzelfde te doen als de animatronics om me heen om niet op te vallen. Na tien minuten komen de bewakers langsvaren en ze zitten de troonzaal af te speuren, maar ze herkennen me blijkbaar niet. Na een minuut hebben ze de troonzaal verlaten, dus ik trek mijn kleren weer uit en vertrek via de nooduitgang verderop.

Helaas wachten de bewakers me op bij de bazaar. "zo jongen, eindelijk hebben we je!" zei de lange, blonde bewaker terwijl zijn collega dreigend op me af kwam lopen. Ik gooide de bewakers omver en rende zo snel mogelijk weg en als ik me omdraai komen ze achter me aan.

Ik ren naar Marerijk en in Villa Volta. In de hoofdshow klim ik langs de muren omhoog naar het plafond en tape me daar vast. Vervolgens doe ik mijn ogen dicht en hoop dat de bewakers erin trappen. Vijftien minuten later komen ze binnen in de hoofdshow.
"He volgens mij is ie dood Hildebrand" hoorde ik de lange, blonde bewaker zeggen.
"Denk je? Ik twijfel nog" zei Hildebrand. Tien minuten later zei hij: "Ja je hebt gelijk Jasper. Hij is dood". Vervolgens hoorde ik ze allebei de ruimte van de hoofdshow verlaten. Ik deed mijn ogen open en maakte mezelf los. Ik klom weer langs de muren omlaag en verliet ook de ruimte van de hoofdshow. Toen ik het gebouw verliet was ik even bang dat ze nog in de buurt waren, maar ik zag ze nergens. Yes, dacht ik: ik heb van de bewaking gewonnen! Zelfvoldaan verlaat ik het plein: het is mooi geweest dacht ik zo.

Maar toen ik halverwege het plein was hoorde ik ineens iemand schreeuwen. Het waren de stemmen van de bewakers en het klonk alsof ze in gevaar verkeerden. Wat was er aan de hand? Ik hoorde opnieuw geschreeuw en iemand riep iets onverstaanbaars. Het klinkt uit de richting van het Sprookjesbos.

Ik ren ernaartoe, maar ben wel bang voor wat ik er zal aantreffen...

Reageer (1)

  • Shellfish

    Hoe the fack kan je in een keer dood zijn? En dan laten ze je serieus nog hangen ook? XDXD

    Snel verdurrr ben nieuwschierig naar wat der aan de hand is =w=

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen