Op weg naar het Vierde middelbaar
Nog twee weken en de grote vakantie is voorbij, dan ga ik naar het vierde middelbaar. Amai zeg, dat ging snel, ik kan nog altijd niet geloven dat het nog maar twee weken is! Maar ik heb wel geluk, deze keer gaat Gitte niet bij mij in de klas zitten. Want ze had een B-attest. Dus ze zakt af!!! 'JEEEEJ' dat was het eerste wat ik zei toen ik dat hoorde, terwijl ik juichend in de lucht sprong. Bij ons op school zijn de mensendie in het BSO zitten krapul (niet allemaal, maar wel veel) dus voor mij was het eindelijk een plek waar ze thuishoorde! De laatste schooldag hadden Senna, ik en Caitlin een groep begonnen genaamd: de Caseya's. We hadden ook een teken: eerst een highfive, daarna een vuistje en daarna normaal gezien niets meer, maar de dag dat ik en Caitlin dat verzonnen had Caitlin juist daarna jeuk aan haar hoofd. Dus krabde ze, ik dacht dat dat erbij hoorde en krabde mee. Dus zo is ons laatse en derde teken ontstaan. Nu kijken we met z'n drie uit naar het nieuwe schooljaar, of toch ik kijk er naar uit ... Maar niet naar de leerlingen. Er blijkt ook dat er een nieuwe leerling zou komen, ene Kaat, ik hoop dat de klas haar geen argwanen en vooroordelen over mij gaan geven. Maar ik heb wel voornemens voor het nieuwe jaar, ik wil meer bij de klas horen.
Ja ja, ik weet het het klinkt stom maar... Ik wil er gewoon bijhoren, Senna en Caitlin zien dat niet zitten, dus moet ik ze achterlaten, niet dat ik ze ga negeren ofzo NEE, gewoon wat minder contact. Ik ben trouwens ook dat kinderachtige gedoe van Senna beu, ik ben eerder serieus en draai niet zo graag rond de pot, Senna doet dat altijd. Ik heb het daarover met Caitlin gehad. Maar ze begrijpt me niet, mijn serieusheid en kinderachtigheidsniveau liggen dan ook op een totaal andere hoogte dan die van haar. Dus het is eerder onmogelijk voor haar om mij te begrijpen. Al begrijp ik mezelf soms ook niet ... Ik he. Eindelijk twee goede vrienden die zichzelf gelijk stellen aan mij en ik wil naar 'de populaire' die zich hoger stellen als mij!? echte vriendschap is vriendschap met mensen die gelijk met jezelf staan en zich niet hoger of lager willen voelen dat is toch van An Michiels zei op het sensitief ofwel overgevoelig kamp ( als je overgevoelig of veel verlegen bent neem dan eens contact op met haar of lees haar boek ...) maar dan denk ik bij mijzelf: ik wil mij beter voelen dan hen met twee, dus ik ben geen echte vriendin. Ik heb dat probleem ook aan haar voorgestelt en ze zei: Senna heeft misschien een gouden hart, maar jij ook; alleen al door het feit dat jij haar wilt helpen om van haar sensiviteit af te graken en haar zelfvertrouwen te geven. Ze zei ook dat ik haar ruimte moest geven ( en vooral niet naar de populaire gaan want die trekken je naar beneden) maar ja dat laatste,ik voel me gwn zo eenzaam en daardoor wil ik het gewoon proberen.
Er zijn nog geen reacties.