De eerste training
'ben je klaar voor je eerste training?' 'ja dat ben ik..' Elsa knikte. 'wat je als eerst wil leren is vechten. Zo kun je je wat beter verdedigen,'zei Elsa. 'probeer me maar eens aan te vallen.' Bronzo keek haar niet begrijpend aan. 'hoezo? Meschien doe ik je nog pijn!' 'meen je dat nou?,'vroeg Elsa droog. 'doe het nou maar gewoon.' Bronzo maakte een sprong waar door hij volgens hem op Elsa zou komen, maar zij deed een stap naar achter en ging op haar achter poten staan en liet haar voor poten op zijn hooft komen. 'oef....' ' doe is wat beter je best! Die had ik al aan zien komen.' Bronzo gromde. Hij zou haar wat laten zien. Hij maakte zig klaar voor een sprong. Maar in plaats van te springgen rende hij naar voren en buitte Elsa om en hield haar stevig vast. Hij klemde zijn kaak om haar keel maar beet niet. Elsa gniffelde en sprong in een keer omhoog zodat Bronzo van haar af vloog. Ze schudde haar kop. 'als je dat probeert word je zo van iemand af geslingerd. Maar goed, nu zal ik je aanvallen en jij moet mij af weren.' ze beet meten naar Bronzo's poten, maar die hat haar door en drukke op haar kop zo dat ze niet weg kon. 'goed gedaan! Maar nu mag je me weer los laten hoor,'zei Elsa. De training liep zonder problemen verder. S'avonds vlak voor zonsondergang stopte ze eindelijk. 'goed werk morgen gaan we weer verder,' zei Elsa. Bronzo ging eerst wat te eten halen en op eten. Daarna liep hij naar zijn hol toen en viel in een diepe diepe slaap.....
Er zijn nog geen reacties.