de naam van de school heb ik bedacht dus of die echt bestaat weet ik niet
xx Anne Sophie

Megan POV

Ik loop door de grote deur van mijn nieuwe school, het Van Maren College in Groningen. ik ben hier 2 weken geleden komen wonen en heb vandaag de 1e schooldag van de 3e. de zomervakantie is afgelopen, en iedereen stroomt de kantine binnen. We krijgen allemaal te horen wie onze mentor is en wat ons rooster is vandaag. Ik hoor allemaal meiden gillen en knuffelen, ik hoor ze vertellen over hun vakantie's en over knappe jongens. Ik sta hier alleen te wachten tot we mogen zitten, als ik iemand langs zie skateboarden. Hij trekt direct mijn aandacht. Ik wil zo graag weer skateboarden, maar ik heb het opgegeven voor de hakken en de makeup. Ik ben diep in gedachten gezonken, en opeens zie ik dat iedereen gaat zitten, dus loop ik snel naar een lege stoel, maar net voordat ik ga zitten, gaat de skateboard jongen er op zitten. "sorry, daar wilde ik net gaan zitten" zeg ik verbijsterd. de jongen kijkt me even aan, en doet zijn mond open om iets te zeggen, maar net op dat moment begint er iemand door de microfoon te praten "kan iedereen gaan zitten?" ik kijk op, en zie een wat oudere man op het podium staan. Ik ga snel zitten op een lege stoel een stukje verder op, en luister naar wat de man verteld. Hij gaat de lijst van klassen en mentoren af, tot hij bij H3D komt. "H3D leerlingen, jullie mentor dit jaar is Mevrouw Beck" Een vrouw met kort blond haar stapt vooruit en zwaait even. Ze ziet er wel aardig uit. Als het praatje afgelopen is, staat iedereen op, en lopen ze naar hun mentor van komend jaar. Ik loop naar mevrouw Beck toe, en kijk even naar alle andere klasgenoten. Er zitten wel een paar meiden tussen die me aardig lijken.

"Hallo iedereen! ik ben mevrouw Beck, ik ben 52 jaar oud, ik heb 2 kinderen en ik woon in Kropswolde met mijn man en mijn hond. Ik ben dit jaar jullie mentor en jullie engels docente. Ik verwacht een jaar vol lol, plezier en goede cijfers." vertelt mevrouw beck als we met zijn allen in een engels lokaal. "Ik wil graag weten van iedereen hoe hij of zij heet, hoe oud je bent, waar je vandaan komt, en wat je hobbies zijn, en we beginnen bij jou" zegt ze, terwijl ze wijst naar een meisje met lang blond haar, die voorin de klas zit. "Nou, hoi iedereen, ik heet Hannah, ik ben 14 jaar oud, ik kom uit Groningen en mijn hobbies zijn met vriendinnen afspreken en dansen." Zo gaat het de hele klas door, tot ze bij mij zijn. "Uhh, Ik ben Megan, ik ben 15 jaar oud, ik kom uit Utrecht, maar ik woon nu in Groningen, en mijn hobbies zijn fotograferen en winkelen" zeg ik. Ik wilde bijna skateboarden zeggen, maar dat kan natuurlijk niet. "Nou ik ben Jasper, ik woon in Groningen en mijn hobbie is skateboarden" zegt een jongen uit mijn klas. Ik kijk op bij het woord skateboarden. Het is de skateboard jongen. we zitten het hele jaar nog bij elkaar in de klas. Als iedereen is geweest, deelt mevrouw Beck de roosters uit, en mogen we gaan. Ik loop het lokaal uit, als Hannah samen met Lena en Nina naar me toe komt.

"Hey, Megan toch? Wil je misschien mee naar mijn huis om een film te kijken?" vraagt Hannah "uhh, ja graag, ik heb toch niets te doen" Zeg ik met een glimlach. Misschien heb ik mijn eerste vriendinnen al gemaakt. "Oke, Lena, Nina, Sheril en Channa gaan ook mee, maar we moeten nog even wachten op Sheril en Channa, want die moesten nog even naar de wc." vertelt Hannah. Als de andere 2 ook terug zijn, gaan we naar de fietsenstalling, en pakken we onze fietsen. Hannah en Sheril fietsen voorop, en ik fiets naast Channa als 2e. onderweg klets ik al voluit met Channa, ze is echt superaardig. Ik heb nu al zin in komend jaar, het zal wel heel anders worden dan de afgelopen 2 jaar.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen