Welkom bij jullie eerste les Potions iedereen, ik ben professor Snape.
Jullie opdracht voor vandaag zal zijn: Brouw een drankje! Schrijf op wat er allemaal in het drank je moet en hoe hij bereidt moet worden. Als je genoeg tijd hebt mag je er een illustratie bij maken, dit is echter niet verplicht. Wees zo origineel mogelijk, hoe meer tijd je erin stopt, hoe beter je drankje beloond zal worden.


*Ik ben nog bezig met een tekening van de drank en kleur en zo te maken. deze komt waarschijnlijk later ((;*

Voor men met erge slaapgebreken. Creëert prachtige dromen waardoor men een verslaving kan krijgen. Alleen verkrijgbaar op recept, zelf brouwen is verboden.

Waarschuwing: Deze drank alleen innemen als gebrouwen is door een professional* anders loopt u het gevaar in een eeuwig durende slaap te vallen.

Ingrediënten:
~ 1 eenhoorn hoorn
~ 1 liter eenhoornmelk**
~ 1 Bozoar
~ 1 druppel Helleborussiroop
~ 3 tranen van een zeemeermin
~ 3 blaadjes Akoniet***

*Een tovenaar of heks welke een Uitmuntend voor Advanced Potion Making heeft behaald.
** Melk bij de eerste zonnewende van het jaar gemolken.
*** Geplukt bij volle maan waarbij je de melodie van ‘twinkel, twinkel little star’ moet neuriën voor een perfect slaap verwekkende drank.
****Voor een extra sterke drank voeg nog een halve eenhoorn hoorn toe. Dit wordt niet aangeraden aangezien dit weer kan veroorzaken dat men in een zeer diepe slaap kan vallen welke langer dan 1 jaar kan duren.

Bereiding

1: Doe de eenhoornmelk in een messing ketel maat 2. Laat deze voor een halfuurtje alvast op een iets gemiddelde temperatuur koken.
2: Rasp de eenhoorn hoorn tot zeer fijne deeltjes. Voeg daarna 6 gr (weer precies af op een weegschaal) geraspte deeltjes toe aan de eenhoornmelk. U krijgt hierdoor een zeer lichtblauwe kleur vloeistof.
3: Snij de blaadjes van de Akoniet in stukjes van 1cm bij 1cm. Voeg ook deze toe bij de vloeistof. Omdat de blaadjes van een Akoniet lastig hun stoffen afgeven aan een vloeistof moet je deze voor 4 weken in een donkere kamer (zo donker als de nacht) later pruttelen op een laag vuurtje.
4: Bij de 3e week van het pruttelen van de tot nu toe gemaakte vloeistof voeg je de zeemeermintranen toe waardoor de vloeistof donkerroze kleurt. Zwaai hierna ook nog 5x met je stok met de klok mee.
5: Zorg er voor dat je vuur nu op zijn hoogst staat. Je moet nu snel handelen aangezien de vloeistof maar 3 minuten mag koken op deze stand dus let op! Voeg de druppel Helleborussiroop toe, de stof kleurt nu lila paars met afwisselde donker blauwe kleur er in, zwaai je met je stok één keer tegen de klok in en twee keer met de klok mee. Voeg de Bozoar toe in een mortel en verpletter deze zodat er een fijne stof ontstaat. Voeg van deze stof 4 brokjes toe. Dit wordt gedaan om vergiftiging te voorkomen.
6: Na elke stap precies te hebben gevolgd zwaai je nog een keer met je toverstok waardoor en een wittige mist opstijgt uit uw ketel. Pas op met het inademen van deze mist want deze kan u erg slaperig maken waardoor u in een paar seconde kan neevallen van de slaap.

Na een maand is deze toverdrank niet meer te gebruiken!

Reageer (1)

  • niniwa1

    Koken met Len, haha. x Supergoed geschreven! x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen