Foto bij The Flying Les

4e hoofdstukjee :)

[Bo Logi]

Bo liep rustig op de gangen van Zweinstein, totdat Liv opeens aan kwam rennen.
ik wou vragen wat er was maar toen kwam Sneep de hoek om gerend en Liv trok me mee, we renden samen naar onze eerste vliegles.
Na een paar gangen waren we Professor Sneep eindelijk kwijt geraakt, maar voor de zekerheid stopte we niet met rennen totdat we buiten waren.
We renden naar de rest van de groep en Madame Hooch kwam er net aan. Bo en Liv stonden tegenover elkaar.
Madame Hooch zei dat we moesten zeggen "op" en toen iedereen dat zei vlogen bij sommige de bezems omhoog en sommige niet.
Marcel's bezem gooide Marcel van zich af en Marcel viel keihard op de grond, Madame Hooch bracht hem naar de ziekenzaal en Draco pakte iets van Marcel op die hij had laten vallen. Harry die zei dat Draco het terug moest geven maar Draco die vloog ermee weg, en Harry en Liv vlogen er gelijk achteraan.
Draco die gooide het ding, en Liv hielt het tegen en gooide naar Harry, Harry ving hem net voor het raam van Anderling.
Daarna was de les afgelopen. Ik liep met Liv en Harry door de gangen en toen kwam Professor Anderling eraan. Harry en Liv verstopte zich een beetje achter mij omdat ze dachten dat Professor Anderling hun straf zou geven en opeens zei ze "Gefeliciteerd Liv en Harry jullie komen in het Zwerkbal team!"
Ze waren heel erg verbaasd en ik natuurlijk ook! Anderling nam ze mee en toen stond ik alleen, dus besloot ik om naar Hermelien te gaan.
Hermelien zat alleen op haar bed, het leek wel alsof ze aan het huilen was. Dus ik besloot om maar te vragen wat er was, "hey Hermelien, gaat het wel?"
vroeg ik lief. "oh hey, Naja gaat wel" antwoordde Hermelien en veegde snel haar tranen weg alsof er niks aan de hand was. "ik zag je huilen, gaat het echt wel" vroeg ik toch nog even voor de zekerheid. "Nou Harry en Ron mogen me gewoon niet en de rest van de kinderen ook niet, ze vinden me gewoon te bijdehand!" zei ze verdrietig, "Maar ik mag je wel!" zei ik blij :) "echt waar?!" vroeg ze ongelovig. "ja echt waar! heb je misschien zin om met mij te wandelen en gezellig bij te kletsen?" "ja super gezellig!" antwoordde Hermelien blij en we liepen samen naar buiten. Toen we eenmaal in het bos waren begon Hermelien te vragen waar Harry en Liv waren. En toen antwoordde ik "die zijn bij Anderling" "Huh waarom? wat hebben ze nu weer gedaan?" vroeg Hermelien nieuwsgierig. "Ze komen in het Zwerkbal team, Harry bij Griffoendor en Liv bij Zwadderich!" "ooh wat goed zeg!" zei ze blij en snel daarachter aan "Maar hoe weet Anderling dan dat ze het wel kunnen?" zei ze afvragend, "nou omdat Anderling ze in de lucht met vliegles achter iets aan zag vliegen en ze toen gelijk in het Zwerkbal team wou hebben!" Zei ik trots "maar dan zijn ze de jongste Zwerkbalspelers in honderd jaar of langer!"zei Hermelien enthousiast . "Cool he!" zei ik blij :)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen