De Sorteerhoed :)
Iedereen stapte uit en wij ook. toen we uit de trein waren hoorden we een hele grootte reus roepen dat alle eerste jaars naar hem toe moesten komen.
We moesten met bootjes naar Zweinstein maar voor dat we in stapte zei hij nog dat we NIET in het water mochten.
Liv en Bo keken elkaar met een hele grote grijns aan! iedereen stapte in de bootjes, en wij zaten bij elkaar. In ongeveer het midden van de rivier begon Liv met water te gooien. En even deed Bo mee maar al snel stopte ze en zij tegen Liv "zusje zo maken we echt geen vrienden hoor!" en toen stopte Liv ook met het gooien van het vieze water. toen ze weer op het land waren gingen ze naar binnen en ze stonden voor een hele grote deur stil. De grote reus was al weg en in zijn plaats stond er een grijze oude oma met een punthoed op die zo te horen professor Anderling heette!
Professor Anderling vertelde dat ze straks gesorteerd worden. Toen zagen we een blonde jongen tegen Harry praten.
en wij waren zo nieuwsgierig dat we er op af liepen, toen we er eenmaal waren, waren ze net klaar met praten en die blonde trok zo'n raar gezicht naar Harry dat wij keihard moesten lachen. Maar net op dat moment gingen de deuren open en kon heel Zweinstein ons horen lachen!
Toen begonnen we rood op te lopen en liepen we ook tegelijke tijd naar voren toe, waar een stoffige oude hoed op een kruk stond.
Ze begonnen allemaal namen op te noemen en al die kinderen kregen de hoed op hun hoofd en werden gesorteerd, Toen hoorden we onze achternaam en Bo haar voornaam. "Logi, Bo" toen liep Bo een beetje heel erg gespannen naar de hoed. Bo ging zitten en kreeg de hoed op haar hoofd en bijna gelijk riep de hoed...... GRIFFOENDOR!! en heel de tafel van Griffoendor begon te juichen! En Bo liep er lachend heen, en ze dacht nou nu weet Liv het antwoord ook al!
Toen hoorde Liv haar naam "Logi, Liv" ze liep gewoon rustig naar de kruk en ging zitten. Tot haar verbazing werd er geroepen......... ZWADDERICH!! En de hele tafel van Zwadderich begon ook te juichen! En blij liep ze naar die tafel toe.
Toen iedereen was ingedeeld toen ging Perkamentus het schoolhoofd het jaar openen en er verscheen allemaal soorten eten op tafel.
Na het eten werden de eerstejaars door de klassenoudsten naar hun leerlingenkamer gebracht. ONDERTUSSEN BIJ BO!
Iedereen pakte hun kleren uit en maakten alles in orde daarna deed iedereen hun pyjama aan en poetsen hun tanden. in de badkamer hadden alle meiden een gezellig kletspraatje gehouden en Bo had al hele aardige vriendinnen gemaakt, en ze vroeg zich eigenlijk wel af hoe het bij Liv ging maarja Liv heeft het vast naar haar zin. dus stapte Bo in bed en deed haar ogen dicht.
ONDERTUSSEN BIJ LIV!
Ook Liv had alles in orde gemaakt en had haar pyjama al aan gedaan, en ging ook maar eens naar de badkamer waar ze alleen maar gelach hoorde.
Toen kwam er een meisje naar haar toe, "hai en wie ben jij?" vroeg ze arrogant "euhm ik ben Liv!" zij Liv arrogant terug. Pansy schrok van haar reactie en zij bot terug "ik ben Pansy en ik ben helemaal niet gediend van hoe jij tegen mij praat!" endaarop zij Liv weer bot terug "Ik kies zelf hoe ik praat en ik ben heus niet bang voor een kleintje als jij!" Pansy schrok weer en liep maar weg met haar achternaloperdtjes.
Liv had nog wel andere vriendinnen gemaakt, en toen ook zij klaar was deed ze het licht uit en ging in bed liggen en sloot haar ogen.
Er zijn nog geen reacties.