-031-
(POV Iris)
Het is vandaag al weer donderdag, dat betekend nog maar 2 daagjes school en dan heb ik al weer weekend. Zover je het weekend kan noemen tenminste volgende week woensdag begint mijn proefwerkweek en daardoor zal er dit weekend keihard geleerd moeten worden. Rein heb ik de afgelopen dagen niet meer gezien. Wanneer ik tijd had en niet druk met school bezig was moest hij voor Mainstreet repeteren en wanneer hij wou afspreken had ik vaak de volgende dag al een toets of had ik al met iemand anders afgesproken. Erg frustrerend is het wel alsof onze levens zo erg van elkaar verschillen dat we nooit eens met elkaar kunnen afspreken. Ik word uit mijn gedachten geschud door Luke die tegelijk met mij de garderobe uit loopt.'Hee Iris morgen hebben we geschiedenis en moeten we die opdracht af hebben. 'Shit helemaal vergeten, dat moet vanmiddag dan maar'. Luke knikt en samen lopen we naar het lokaal waar we les hebben.
In de pauze is Julia met nog een aantal andere meiden de stad in om warme broodjes bij de bakker bart te halen en zit ik samen met Femke aan een van de tafeltjes in de aula. Femke begint een grappig verhaal over haar broertje dat gisteren per ongeluk de deur achter zich dicht had gedaan op zolder waardoor hij zichzelf had opgesloten, de deur ging namelijk alleen vanuit de buitenkant open. 'Hij zat 3 uur lang op zolder' komt er hikkend uit. 'Aahw Fem dat is gewoon zielig, hoe bang zou hij wel niet geweest zijn' komt er uit mijn mond. 'Dat zou nog wel mee gevallen hebben, het was nog licht dus dat scheelde'. Ik knik en kijk op me mobiel waar een bericht van Rein verschijnt.
- Kun je vandaag afspreken?X
Teleurgesteld schud ik mijn hoofd. Ik had het kunnen weten, net op de dag dat ik niet kan vraagt hij.
- Nee sorry moet bezig met een geschiedenisproject. Kan jij dit weekend misschien.X
De proefwerkweek begint pas woensdag dus ik heb maandag en dinsdag ook altijd nog. Binnen een paar tellen krijg ik al weer een bericht terug.
- Nope, sorry zaterdag moet ik met school bezig omdat ik zondag dat concert heb.
- Ohw okee, maakt niet uit.
Toch nog een beetje teleurgesteld leg ik mijn mobiel weer weg. Dit zou betekenen dat ik Rein pas na de proefwerkweek weer kon zien, dat is dan bijna twee weken later. Femke was inmiddels al weer verder gegaan met haar verhaal. 'Na twee uur is mijn moeder me broertje gaan zoeken, alleen zij trok ook de deur achter zich dicht dus zaten ze daar met z'n tweeën opgesloten'. Bij de gedachte alleen al schiet ik in de lach. 'Toen kwam ik dus een uur later thuis en ben ik ook naar zolder gegaan om te kijken waar iedereen was'. 'En toen heb jij ook de deur achter je dicht getrokken' breng ik er lachend uit. 'Hee niet zo min over me denken. Ik deed de deur open en wou naar ze toe lopen maar toen begonnen ze beide te schreeuwen dat ik moest blijven staan. Dus ben ik in de deuropening blijven staan waardoor hun ook weer eruit konden'. Lachend schud ik mijn hoofd 'maar je was het eerst wel van plan'. 'Jep eigenlijk wel, onze familie lijkt zo er op elkaar dat we allemaal de zelfde fout maken'. Grinnikt kijk ik op 'ben ik even blij dat ik in een huis woon met twee families'. 'Daar heb je inderdaad geluk mee' zegt ook Femke nu lachend. 'Ach uiteindelijk kwam me vader thuis en hij heeft er direct een andere deur ingezet die je wel van beide kanten kan openen' sluit ze haar verhaal af. Ik glimlach even en kijk naar Julia die druk zwaaiend het schoolgebouw weer binnen komt lopen. Ik zwaai terug waarna er al snel een luide bel klinkt. 'Aaagh we hebben biologie, kan ik weer de hele les aantekeningen maken' zuchtend staat Femke op en loopt met nog een aantal andere leerlingen naar het lokaal. 'Hee Iris' Julia komt vrolijk naast me zitten op de plek waar zojuist Femke nog zat. Beide hebben we geen biologie in ons vakkenpakket waardoor we deze uurtjes altijd samen doorbrengen in de aula. 'Heb je het eigenlijk al van Mainstreet gehoord?, vast wel van Rein maar ik vind het ook leuk om het nog eens te zeggen'. 'Ehm nee denk het niet' zeg ik schouderophalend. 'Ze komen in Madame Tussauds in Amsterdam als wassenbeeld' roept ze uit. 'Wat? Dat heeft Rein me niet eens verteld'. 'Misschien was hij het vergeten'? Ik schud mijn hoofd 'nee dat zou niets voor Rein zijn die ratelt er de hele dag over door hoe geweldig hij het wel niet vindt'. 'Het is ook pas vandaag aan de media bekend gemaakt hoor, waarschijnlijk wou hij het je gewoon persoonlijk vertellen alleen kon je de hele tijd niet'. Een kleine ja verlaat mijn mond. Eigenlijk heeft ze wel gelijk, Rein wou de hele week al afspreken alleen telkens kon ik niet waardoor hij zijn verhaal ook nooit kon vertellen. 'Ik ga vanavond wel even bij hem langs' zeg ik tenslotte. Julia kijkt me verbaasd aan 'en jullie geschiedenisopdracht dan'? 'Die maakt Luke maar in z'n eentje'. Verschrikt kijkt Julia me aan 'Dat kan je niet maken Iris'. Een grijns komt op mijn gezicht 'Grapje grapje, dat doen we vanmiddag al dan kan ik vanavond naar Rein'.
Er zijn nog geen reacties.