S’morgens word ik wakker en ga naar de badkamer. Ik doe een lang bloesje aan met een geruite panty eronder en zwarte hakken. Snel doe ik make-up en mijn bril op en ga naar onder. Mijn broer vertrekt al naar school. En ik ga aan de ontbijttafel zitten. Al snel rent mijn zus de trappen af en komt erbij. We eten een paar boterhammen en pakken wat geld wat papa had klaargelegd. Samen vertrekken we naar school, ik en mijn zus zitten nog 2 jaar als we hier blijven op dezelfde school.
We komen langs een parkje en begroeten we een jongen die daar op een bankje zit, hij begroet ons vriendelijk terug. Na ongeveer een kwartiertje fietsen zijn we op school en gaan samen naar het secretariaat. We stellen ons voor en krijgen beide onze agenda’s, boeken en uurrooster. Mijn zus studeert Latijn- moderne talen en dat heeft ze ook als eerste. Ik zit in het derde middelbaar en studeer ook Latijn. Na dit jaar mag Latijn wel kiezen: economie of Latijn weer, andere keuze vakken moeten 2 jaar hetzelfde doen. Pas na een jaar kun je uitgebreidere vakken kiezen van economie of Latijn. Ik heb als eerste geschiedenis, ik ben daar heel goed in en zie dat ik dat 3 keer in de week heb. Ze begeleiden ons naar onze lokalen en ik word doorverwezen naar mevrouw schrijvers. Ze zegt dat ik me even mag voorstellen voor de klas. “hallo, ik ben eliana en hou van waveboarden en bmx’en” zeg ik en kijk naar de leerkracht. “oke, ja mag langs thomas en jasper gaan zitten” zegt de leerkracht en zie dat er een jongen vanachter in de klas zijn hand opsteekt. “hallo ik ben jasper” zegt de jongen met de blauwe ogen en we schudden elkaars hand. Ik draai me om en de jongen rechts van me zegt “thomas” en we schudden ook onze handen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen