Foto bij A ranger/traitor 230

Aangezien ik dus recht van mijn reis de herexamens inrol, zal ik waarschijnlijk nog een tijdje eenmaal in de week blijven posten :(

Om het goed te maken (een beetje dan toch) er komt een nieuw verhaal van mij online.
Nou ja, nieuw is nogal sterk uitgedrukt. Het is een herschreven versie van een ouder verhaal. Het goede eraan is, dat ik het dus al geschreven heb en dus lekker kan blijven doorposten. (ook als school moeilijk doet)

Neem zeker een abo!
(en laat wat reacties achter ook, een beetje morele steun is altijd welkom.)

Schurk en Moordenaar

Gadeck is ter dood veroordeeld, maar in plaats van zich in zijn lot te schikken, ontsnapt hij. Als prinses Charlotte hem daarbij zowat in de armen loopt, gijzelt hij haar. Hij besluit om haar mee te nemen naar zijn leider, Arnulf, maar voor het zover is, vindt hij de zwaargewonde Walter

Er klonk een schurend geluid toen de kiel van het schip zich in het strand wrong. Miko wierp een blik over zijn schouder. Hoe ver zou het zijn om tot bij Nowell en de zijne te rennen. Hoe snel konden Skandiërs eigenlijk rennen? Zouden ze hem kunnen inhalen?
Er sprong een man van de reling naar beneden. Behendig lande hij in het zand. Miko zag een enorme gehoornde helm met daaronder een reusachtige man met een warrige baard en een grote grijns.
“Ik zoek een of andere angstaanjagende demon!” riep hij over het strand.
“Dan heb je hem gevonden, Gundar Hardslag!” riep Arnaut terug. “Welke wind heeft jou hierheen geblazen?”
“Oberjarl Svengal en een Grijze Jager genaamd Will Verdrag!”
“Dan ben je welkom!”

“… Svengal werd ter plekke verkozen tot nieuwe Oberjarl”, besloot Gundar zijn verhaal. “Hij zond ons hierheen en onderweg kwamen we een aantal schepen tegen die de andere richting uitvoeren en ons vertelde wat er gebeurd was. We dachten al dat jullie er achter moesten zitten. In Macindaw hebben we iets soortgelijks gedaan.” Hij keek naar Miko.
“Ik had de opdracht om ervoor te zorgen dat de jonge jager Miko en de andere boogschutters onmiddellijk werden vrijgelaten, maar dat is al niet meer nodig, lijkt me.”
“Nee inderdaad. Je kan je oberjarl berichten dat we vier Skandische schepen te koop hebben en nog een behoorlijk aantal gevangenen.” Het klonk niet als een grap en dat was het ook niet, besefte Miko.
“Ik zal het hem zeggen”, zei Gundar ernstig.
“En de families van de dode boogschutters wordt schadeloos gesteld”, ging Halt verder.
“Ruimschoots.”
“Net als die van de Grijze Jagers.”
“Dat spreekt voor zich.”
“En er wordt opnieuw een niet-aanvalsverdrag ingesteld.”
“Uiteraard.”
“Met inbegrip van Hibernia.”
“Dat kan geregeld worden.”
“En dat lukt jullie zonder een nieuwe staatsgreep te veroorzaken?”

Reageer (4)

  • GLaDOS

    veel succes, en nu verder bij Gorlans vloeibare naaktkat

    9 jaar geleden
  • Glorfindel

    ik hoop van niet Gundar!
    dan raken we die dikke lamzakken kwijt!
    Gorlog ik smeek u, verander die koningen alstublieft allemaal in euh, je okselhaar ofzo

    9 jaar geleden
  • katl1

    Die laatste opmerking is zó droog!

    9 jaar geleden
  • SonOfGondor

    “Ik zoek een of andere angstaanjagende demon!” riep hij over het strand.
    “Dan heb je hem gevonden, Gundar Hardslag!” riep Arnaut terug.

    Omg, geniaal. Dat verhaal komt me trouwens bekend voor...
    Veel succes met de herexamens!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen