'We zijn er,' Zei mijn moeder met melodieuze stem toen de auto tot stilstand kwam. Ik kreunde en deed het volume van mijn I-pod harder dat via mijn nieuw gekochte koptelefoon mijn oren bereikte. Terwijl ik vanuit mijn ooghoeken mijn ouders het met gras begroeide gazon op zag lopen, sloeg ik mijn armen demonstratief ove relkaar. Ik weigerde met hen mee te doen; doen alsof dit inderdaad ons nieuwe ''droomhuis'' was.
De muziek werkte bijna verdovend, maar mijn eigen gecreerde wereld werd bruut verstoord toen mijn koptelefoon hardhandig van mijn hoofd werd gerukt. Ik opende mijn ogen en zag mijn stiefvader, vlak voor me.
Hij probeerde waarschijnlijk weer een vader-zoon-moment te beginnen. 'Pa...,' mompelde ik zuchtend. 'Sky, jongen, luister.'
Ik wist zeker dat hij ervan overtuigd was dat dit het begin van een relatie tussen ons was. Want, ook al was hij niet echt mijn vader, hij deed er alles aan om zo door mij gezien te worden. Hij wist vast niet dat ik dat al deed.
Aangezien mijn echte, biologische vader jaren geleden overleden was, had ik geen andere keus. Bovendien kon het me weinig schelen. Vader of stiefvader, het kwam op hetzelfde neer.
'Je moeder en ik doen dit voor je eigen bestwil. We willen er zeker van zijn dat je genoeg vrijheid hebt. En bovendien willen we je een kans geven...'
'Een goede toekomst te krijgen,' maakt ik de zin voor hem af, zuchtte toen hij die typische ik-wil-gewoon-het-beste-voor-je-blik in zijn ogen kreeg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen