Foto bij Part Twenty-Eight

Skye haar schaterlach die mij zo deed herinneren aan Harry klonk weer door het huis, terwijl ik haar kleine zomerschoentjes om haar voeten schoof. ‘En herken je ons nu nog?’ ik zag in mijn ooghoek Liam en Niall ook de woonkamer binnen komen wandelen en zag dat ze beide een petje ophadden en hun Ray Ban zonnebrillen. ‘Je zal nu niet snel herkend worden’ bevestigde ik de vraag en tilde Skye weer op, zodat ze wankelend op haar eigen benen stond. ‘Lief, zeg Tonny even gedag’ ik keek Skye aan die braaf knikte en met kleine pasjes haar weg naar Tonny maakte. ‘Wat gaat het toch hard hé’ zuchtte ik toen ik Skye nakeek. ‘Jullie moeten haar zo nog achter na rennen’ lachte ik en klopte op de schouders van mijn beste vrienden. Niet veel later kwam Skye terug gewankeld en Niall tilde haar snel op. ‘Neem voor de zekerheid de kinderwagen mee, want op een gegeven moment is ze klaar met dat lopen’ vandaag zouden Niall en Liam samen met Skye de bruisende stad, Rotterdam gaan leren kennen. Het was de vakantieperiode, waardoor het gelukkig niet zo druk was. ‘Neem wat eten mee als jullie naar huis komen, want ik laat hem niet alleen’ fluisterde ik, want Tonny wilde juist dat ik meeging en dat hij het voor een paar uurtjes wel zal overleven. ‘Doen we Ol’ Liam drukte een kus op mijn wang en Niall plantte een kus op mijn andere wang. ‘Kus liefje’ ik hurkte en kreeg een lekkere plakkerige zoen van Skye. ‘Veel plezier liefjes van me en lief zijn hé’ ik keek naar Skye die Niall zijn hand stevig vasthield, zodat ze niet snel om zou vallen. ‘Tot dadelijk’ ik keek ze nog even na en sloot toen de deur en de stilte in huis was teruggekeerd, alleen het geluid van de televisie in Tonny zijn kamer was te horen. Ik woelde even wat door mijn blonde haren en zuchtte door de hitte en liep terug naar Tonny. ‘Het wordt weer tijd voor je dagelijkse bad’ zei ik lachend en keek naar de televisie waar nu het nieuws opstond. ‘Het bad is al vol. Het krukje ligt erin waar je, je been op kan laten rusten’ vervolgde ik mijn verhaal. Het getril van mijn iPhone op het nachtkastje werd mij pas nu duidelijk en net voordat Tonny wilde kijken door wie ik gebeld had pakte ik mijn iPhone op en zag weeral Harry groot in het scherm staan. Ik drukte hem weg en hielp Tonny overeind. Strompelend hielp ik hem naar de badkamer, wachtte buiten totdat hij in bad lag en wanneer ik hoorde dat hij erin lag kwam ik de badkamer weer in. Ik schoof een krukje naast het bad en leunde met mijn hoofd op mijn handpalm. Weeral voelde ik mijn iPhone trillen, als teken dat ik een beller had en zag weer Harry staan. ‘Ik ben zo terug’ mompelde ik en liep de badkamer uit en bracht de iPhone naar mijn oor. ‘Harry’ nam ik de telefoon op en keek door het raam over heel Rotterdam. ‘Het spijt me zo’ hoorde ik een gebroken Harry na een paar seconden stilte fluisteren. ‘Dit is waarom ik niet wil dat Skye ’s avonds of ’s nachts bij je is. Dat snap je toch wel?’ sprak ik uiterst serieus en duidelijk. ‘Dus ik snap niet waarom je mij belt of überhaupt tegen mij praat. Het is klaar tussen ons Harry. Laat mij met rust’ zei ik elk woord en drukte zonder op een reactie te wachten het gesprek weg en nam plaats in het kozijn van mijn slaapkamer en veegde enkele tranen van mijn wangen. ‘Olivia?’ de bekende stem van Tonny klonk door het huis en veegde de tranen van mijn wangen en liep zo sterk mogelijk naar de badkamer. ‘Gaat het?’ vroeg ik toen ik de badkamer in kwam gelopen en zag hem gelukzalig in het warme bad liggen. Ik nam weer plaats op het krukje en nam dezelfde positie aan als net. ‘Als er wat is kan je het mij vertellen Ol’ zei Tonny zacht en ik schudde mijn hoofd. ‘Er is niks Tonny, helemaal niks’ verzekerde ik hem. ‘Hoe is het met de andere jongens?’ begon ik daarom maar snel over een ander onderwerp, waardoor de gespannen sfeer snel was verdwenen.

‘Mama is een beetje moe Skye’ hoorde ik een Ierse stem. ‘Niet zo gek ook hé Niall’ siste Liam. ‘Hé, ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat Harry haar afgelopen nacht heeft opgebeld’ hoorde ik Tonny zeggen, ook al was ik wakker geworden. Ik hield mijn ogen strak dicht en luisterde naar het gesprek. ‘Haar telefoon lag op het nachtkastje vanmorgen toen ze jullie weg aan het helpen was en ik weet het, het is mijn recht niet op haar telefoon te kijken, maar ik zag dat ze afgelopen nacht gebeld is door Harry’ het was even voor een moment stil in de slaapkamer. ‘Papa’ fluisterde Skye toen. ‘Ja, liefje papa’ zei Liam zacht. Ik kon het niet langer aanhoren en opende langzaam mijn ogen waar de drie jongens mij meteen aankeken. ‘Als jullie denken dat ik vannacht Harry heb gesproken, hebben jullie het mis. Ik ken nog een Harry van mijn werk en die heeft wat persoonlijke problemen’ ik pakte Skye op uit Niall haar armen en wilde mijn weg maken naar de badkamer toen ik wat vergat. ‘Morgen gaan we Skye haar verjaardag vieren en ik wil geen woord, maar dan ook geen woord horen over Harry’ ik liep daarna de badkamer met Skye, sloot ons op en deed Skye nu na Tonny in een warm bad.

I Am Back! Laat me weten wat je ervan vindt!

Liefs X

Reageer (2)

  • Manonxxx

    Nahw.
    Harry, het was inderdaad niet zo slim.
    Maar hopelijk vergeeft ze je het. Xx

    1 decennium geleden
  • AllDayDreams

    Poor Hazza...
    Snel verder xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen