First real chapter! -x

Amy Sparks --

We staan voor het immens grote gebouw waar we zo meteen onze auditie moeten gaan doen. Ik sta te trillen op mijn benen. Echt waar, zo zenuwachtig ben ik nog nooit geweest. Ik sta dromerig voor me uit te kijken als ik opeens twee handen rond mijn arm voel die me meetrekken. 'Wat sta je daar nog? We hebben geen tijd te verliezen Amy! We hebben maar een uur om alles nog eens te overlopen.' klaagt Jill. Ik merk dat ook zij zenuwachtig is. Uiteindelijk volg ik mijn drie vriendinnen dan maar het gebouw in.

Studio 3. Dat is voor het komende uur de plek waar we gaan doorbrengen voordat we het podium op geroepen worden. Nadat we alles klaargezet hebben gaat Lauren achter de microfoon staan en Evelyn achter haar piano. Ik neem mijn saxofoon en Jill haar gitaar. Evelyn speelt haar eerste noten op de piano die een beetje vals klinken maar we besluiten door te gaan. Als Lauren begint te zingen hoor ik een lichte trilling in haar stem. En wanneer ik en Jill invallen loopt het helemaal mis. Lauren stopt met zingen en ik zie dat ze teleurgesteld kijkt. 'We proberen het gewoon nog een keer.' probeer ik overtuigend te klinken. We hebben de laatste weken heel veel geoefend en dit is echt een teleurstelling. We beginnen opnieuw maar ook deze keer lijkt het niet zo te gaan zoals we gehoopt hadden. 'Zo lukt het echt niet.' zegt Lauren. 'Ik ben te zenuwachtig...' antwoord Jill. Ik zucht. We beginnen het liedje nog een keer, maar ook deze keer loopt bijna niets goed. Ook als we een vierde keer proberen wil het niet lukken. 'We beginnen niet op hetzelfde moment, daardoor raken we in de war denk ik.' zegt Jill. Ik zucht en leg mijn saxofoon even aan de kant. 'Als ik straks ook zo vals zing staan we helemaal voor schut.' zegt Lauren, en ze komt naast me op de grond zitten. Even is het stil, tot er op de deur van onze studio geklopt wordt. We kijken naar de richting waar het geluid vandaan kwam en zien dat de deur langzaam open gaat. 'Hoe lukt het bij jullie?' vraagt de bruinharige jongen die naar ons toe komt gelopen. 'Oh mijn god.' hoor ik Jill naast me zeggen. Als ik haar verbaasde blik zie, en die van Evelyn en Lauren, kijk ik op naar de jongen die voor me staat. Mijn ogen worden groot. Vanaf het moment dat ik Liam herken kan ik niets meer uitbrengen. En aan de gezichten van mijn vriendinnen te zien, zij ook niet. Liam komt erbij zitten. 'Als jullie winnen zullen jullie me nog vaak zien hoor. Ik hoop dat ik dan niet elke keer zo wordt aangestaard.' zegt hij lachend. Even blijft het stil. 'Ik zal anders even verklaren waarom ik hier ben.' zegt hij. Ik knik even, want er komt nog steeds geen letter uit mijn mond. 'Ik ben één van de juryleden, samen met Paul Higgins en Ben Winston. En ik kwam eens kijken hoe het ging.' verklaart hij. Lauren is de eerste die iets zegt. 'Ik uhm... Wel, het lukt eigenlijk niet echt goed...' zegt ze twijfelend. 'Het lukt eigenlijk helemaal niet.' voegt Jill toe. 'Terwijl we gisteren nog gerepeteerd hadden en alles perfect liep.' Ik zucht even. 'We zijn gewoon veel te zenuwachtig. Van dit optreden hangt zo veel vanaf!' zeg ik. Liam knikt. 'Ik begrijp het. Maar zenuwachtig hoeven jullie echt niet te zijn.' vertelt hij. 'Nee, want het is alleen maar dé Liam Payne die naar ons luistert.' grapt Lauren. 'Dat is het net, ' begint Liam. 'ik ben het inderdaad maar die naar jullie luistert. Ik ben ook maar een mens, net zoals de andere juryleden' 'Ja.. Je hebt gelijk.' antwoord ik. 'En als jullie niet door zijn, kunnen jullie wel al heel blij zijn dat jullie hier geraakt zijn. Niet veel mensen kunnen dat zeggen. Dat jullie hier zijn betekent dat jullie heel veel talent hebben.' gaat Liam verder. Ik glimlach. Het is wel lief van hem dat hij ons wat steun geeft. 'En by the way, je moet er vanuit gaan dat je wel door bent!' knipoogt hij. Hij gaat recht staan, waarna hij onw gebaart om hetzelfde te doen. 'Jullie hebben nog een kwartier! Ik geloof in jullie!' zegt hij nog, waarna hij de deur uit loopt.

Een paar seconden blijven we geshokeerd naar de deur kijken. Jill is de eerste die in actie komt. 'Kom! We moeten voort doen! Je hebt Liam gehoord, nog een kwartier! huphup!'


Welkom abo! :) Hope u like it! Reacties zijn altijd leuk!
-x Marit

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen