Foto bij Hoofdstuk 1 - deel 2

2e deel van het hoofdstuk ^^ veel plezier met lezen.

‘Pass naar Liriah!’ roept Jade. Christy, Haly, Ilse, Pearl, Penny en Esmee kijken naar de training van National Eleven. Of wat er van over is. Haly kijkt serieus naar alles wat ze doen. ‘Ze zijn snel…..heel snel.’ Ilse knikt. ‘En als wij bij het team willen moeten ook wij zo snel kunnen rennen.’ Christy kijkt naar Ilse en schud van nee. ‘Niet gelijk, We moeten ze eerst laten zien wat we tot nu toe kunnen.’- ‘Ook aan de coach?’ vraagt Pearl. ‘Zeker aan de coach, ze kan je er nog altijd uitsturen.’ Zegt Penny. ‘Maar je hoeft er niet zo mee te zitten hoor, dit is gewoon een super goed team. Hun coach is ook heel populair en ze hebben nieuwe spelers nodig.’ Penny knikt ‘Esmee heeft gelijk, we moeten ons niet er niet zo druk om maken.’ – ‘Schiet hem erin Liriah!’ Liriah knikt ‘Dolfijnslag!’ Christy springt op. ‘Zagen jullie dat schot! Daar hebben ze vorig jaar mee gewonnen!’ Esmee staat ook op. ‘Moet je kijken wat krachtig!’ Penny knikt maar blijft zitten. ‘Hand Vanger!’ Nu springt Penny ook op ‘En dat is Angels techniek daar heeft ze vorig jaar veel schoten mee gestopt!’ Haly, Ilse en Pearl reageren niet. ‘Aargh!’ Angel kon de bal niet tegen houden en valt naar achteren. ‘Je schot is duidelijk sterker geworden Liriah!’ roept ze. Liriah springt in de lucht. ‘YES!’ Jade knikt en Blair loopt naar haar toe. ‘Je training werkte Jade. Hoe ben je er trouwens achter gekomen wat er in dat boekje stond? Het was toch alleen maar gekras?’ Jade glimlacht. ‘Ik heb veel geïmproviseerd en met veel kijken ben ik er achter gekomen wat er in stond. Hand Vanger stond er ook in. We kunnen het zeker gebruiken voor het voetbal frontier dit jaar….’ Jade kijkt even naar beneden. ‘We halen het! Samen met hen.’ Ze wijst naar de meiden op de trap. ‘Je bedoeld de eerstejaars…’ Blair kijkt Jade aan en geeft een bemoedigend knikje. ‘Waarschijnlijk zijn ze beter dan we denken.’ Blair glimlacht. ‘Dat denk ik ook.’ Ondertussen staan Jude en Erin bij het hek. ‘Zo te zien word het nog lastig om van hen te winnen als je een vriendschappelijke wedstrijd met ze wil spelen Jude.’ Jude knikt. ‘Laten we gaan voor ze ons hier zien.’ Rustig lopen Jude en Erin weg. Wat zijn ze van plan? Het is een uur en de meiden zijn weer in het clubhuis. De formulieren liggen klaar en de meisjes hebben al een pen bij de hand. ‘Christy?’ Christy kijkt op. ‘Ik doe mee.’ Christy glimlacht 'ik ook.'- ‘Dus jullie zijn ook door.’ Christy en Haly kijken naar achteren. ‘Penny, Ilse, Pearl, Esmee….zijn jullie ook door’ de meisjes knikken. ‘Goed gedaan meiden.’ Het is Jade met de coach. ‘Morgen verwacht ik jullie bij de Riverbank, daar doen we een test of jullie het waardig zijn.’ Zegt de coach, dan loopt ze weg. ‘Sorry ze kan soms best kil klinken, maar ze is best aardig hoor.’- ‘Dat geeft niks Jade als wij morgen slagen moeten we toch nog lang bij haar in de buurt zijn.’ Jade knikt. ‘Ik zie jullie morgen.’ – ‘Ja, Captain!’ roepen de meiden. Jade glimlacht en loopt het clubhuis uit. ‘Net zoals vorig jaar zijn er veel nieuwkomers.’ Zegt Liriah terwijl ze met Serena en Jade naar huis loopt. Jade knikt. ‘Alleen vorig jaar waren wij het.’ Serena kijkt op. ‘Ik herinner het me als de dag van gisteren.’ Liriah kijkt naar Serena. ‘Inderdaad.’ De volgende dag gaat de bel op National Jr. High. Ilse, Christy, Pearl, Haly, Penny en Esmee rennen de school uit op weg naar de Riverbank. Als ze er zijn roepen ze gelijk. ‘Sorry dat we zo laat zijn!’ Pearl kijkt op. ‘oh, we zijn de eerste.’- ‘Dat is nou net de motivatie die we nodig hebben.’ De meiden draaien zich om. ‘Coach…’ De Coach glimlacht. ‘Ah, jullie zijn er al.’ – ‘Goede middag Captain!’ roepen de meiden. Jade schrikt een beetje. ‘Ook goede middag.’ Zegt Jade rustig. ‘Ze zitten nog niet eens en in het team en ze zeggen nu al captain tegen Jade…’ Blair kijkt naar Susan. ‘Net zoals wij vorig jaar.’ Serena, Liriah, Angel en Susan knikken. ‘Dat brengt goede herinneringen.’ Susan lacht. ‘Goed, laten we maar eens kijken hoe goed ze zijn.’ – ‘Voor we beginnen heb ik een mededeling aan de nieuwkomers.’ Ilse, Christy, Pearl, Haly, Penny en Esmee kijken op. ‘Ja, Coach.’ De coach glimlacht. ‘Laat je niet intimideren door de snelheid en kracht van jullie tegenstanders. Geef gewoon alles wat je hebt en dan vind je er wel een weg door.’ De meisjes knikken en gaan in positie staan. ‘Oké, Lets Go!’ roept Jade. ‘Jaaaah!’ roept de rest in koor.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen