Liz moet nu auditie doen!! Samen met Matt. Cool toch? Wat word het zijn ze door of liggen ze er al uit? Maar dan moet ze wel eerst toestemming hebben van haar ouders

Meneer van Jansen, Matt en ik staan in de rij voor het melden voor de auditie. Het was gisteren nog moeilijk om mijn ouders te overtuigen maar uiteindelijk lukte het toch. 'Matt en Ally?' Zegt de vrouw achter de balie. 'Mevrouw zouden we een verandering in het systeem kunnen maken' vraagt meneer van Jansen. Waarop de vrouw natuurlijk antwoord: 'Wat voor verandering precies meneer?' 'We hebben een foute naam opgegeven.' Zeg hij terwijl hij me een knipoog geeft. 'Oh wat naar ik verander de naam direct, welke naam moet ik veranderen?' Zegt de vrouw. 'Die van Ally dat is Liz.' Zegt Matt. Gelukkig maakt de vrouw er geen probleem van en veranderd de naam direct, daarna worden we naar de wachtkamer gebracht om en om worden er tweetallen omgeroepen. Na een half uur wachten worden Matt en ik naar back stage gebracht. 'Liz wat tril je.' Zegt Matt als we eenmaal daar zijn. 'Ik ben gewoon bang dat het fout gaat.' Breng ik uit zonder volledig te flippen. 'Wacht maar ik kalmeer je wel.' Zegt Matt zorgzaam. Hij staat op en komt naast me zitten en pakt mijn hand. Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder en ik kalmeer meteen. 'Jullie mogen op.' Zegt een man. 'Dankjewel dat je me kalmeerde.' Fluister ik tegen Matt voor we opgaan. We krijgen een microfoon in onze hand gedrukt en we lopen het podium op. We staan op onze plaatsen dan voel ik dat Matt mijn hand vast heeft. Maar het maakt me niet uit, ik hoor de eerste tonen van de muziek en dan beginnen we met zingen. Al snel komen we bij het stukje over liefde en we kijken elkaar aan en pakken elkaars hand. Dan drukken de juryleden op hun knoppen de spots kleuren groen we zijn door!!! Het liedje is voorbij en nu krijgen we het commentaar we pakken elkaars handen en knijpen erin. Volgens mij denkt Matt hetzelfde als mij: niet te veel commentaar! Als eerste krijgen we de reactie te horen van jurylid Filip. 'Jullie zongen best aardig, maar het was iets te simpel, met mijn hulp worden jullie beter.' Zegt hij. Ik vind hem het strengste jurylid van de hele jury. Nou krijgen we de reactie van het jurilid emmely. Ik vind haar de minst strenge. 'Jullie zongen echt de sterren van de hemel het was echt prachtig! Als jullie voor mij kiezen zal ik jullie helpen om het nog beter te doen!' En dan is er ook nog jurylid Linda. Zij is de nieuwste en ik vind persoonlijk haar de beste. 'Ik vind jullie heel goed maar ik vind jullie techniek nog niet volledig ontwikkeld daarmee wil ik jullie helpen.. Maar dan moeten jullie eerst voor mij kiezen.' Zegt Linda. Matt en ik mogen overleggen naar welke jurylid we gaan. 'Zullen we naar.. Linda gaan zij is mijn favoriet.' Vertelt Matt. Waar ik op antwoord ' Ja zij is ook mijn favoriet, dus het is duidelijk.' En ja we kiezen jurylid Linda. Na een heel groot applaus lopen we af. Als we met zijn tweeën door de gang lopen vraagt Matt: 'En Liz vond jij het ook zo leuk.' 'Ja het was echt super al die mensen die klapten voor ons' zeg ik. Dan ineens hou Matt me tegen als we bijna uit de lange gang zijn. 'Liz.. Ik moet je iets vertellen..' Op dat moment komen onze familie's binnen gerend.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen