Liz is krijgt zangles van Meneer Van Jansen. Ally en Matt gaan samen auditie doen. En ze is niet meer verliefd op Will. Wat gebeurd er deze keer??

Twee weken vliegen voorbij. Ik heb nu al veel zangles gehad en volgens meneer van Jansen gaat het ook goed. Emma verteld me elke dag dat Matt naar me kijkt?? En morgen is voor Ally en Matt de grote dag! De auditie. 'Ally, kom nou.' Zeg ik tegen haar gesloten kamer deur. Ally antwoord niet maar mijn geduld is op ik doe de deur open en daar zit ze. Ze heeft gehuild. 'Ally wat is er?' Vraag ik. Ze schrijft iets op papier en drukt het in mijn hand. Er staat: Liz er is iets met mijn stem! Ik kan niet meer praten!! Ik en mijn moeder zijn naar de dokter geweest het was ernstig dus ik mag en kan geen auditie doen. Ze barst in tranen uit. Ik troost haar en ik ga naar Meneer van Jansen's huis. Als ik daar eenmaal heb aangebeld. 'Liz? Wat doe jij hier? Ik ben net nog even met Matt aan het repeteren. Weet jij trouwens waar Ally is?' Zegt hij. Dat is voor mij het teken om het te vertellen. 'Er is iets vreselijks gebeurd! Ally kan niet zingen omdat ze een ziekte aan haar stembanden heeft!' 'Huh? Serieus' zegt Matt die er bij is komen staan. 'Ja serieus!' Antwoord ik. Meneer van Jansen staart bedenkelijk voor zich uit na een korte stilte krijgt hij een lach op zijn gezicht en zegt: 'ik heb een idee, Liz jij kunt zingen én jij kent het lied kun jij Ally's auditie doen?' Ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik moet het doen dus ik zeg ja. Ik loop naar binnen en loop naar een klein kamertje daar staat een mooie piano in. Ik en Matt moeten in een hoek gaan staan heel dicht naast elkaar en dan moeten we zingen. Na zo'n 3 uur repeteren zijn Matt en ik aan elkaar "gewend" en kunnen we verder werken aan de show. We moeten bij het stukje waar het gaat over liefde elkaar aankijken. Matt word helemaal rood en ik krijg het warm. Als het show gedeelte klaar is gaan we naar huis. Nu komt het moeilijkste gedeelte, ik moet aan mijn ouders vertellen dat ik morgen auditie ga doen. 'Mam, pap ik ben morgen niet thuis.' Begin ik maar. 'Wat? Maar Liz morgen is Familie Spel op de tv dat wil je toch niet missen.' Vertelt mijn moeder me een verbaasde blik in haar ogen. 'Mam, ik hoef die show niet te zien.. Ik moet naar de auditie van The song!' Vervolg ik. Ik durf bijna niet te kijken mijn ouders kijken me met grote ogen aan. Mijn vader gaat zitten in zijn stoel en mijn moeder steunt op de tafel. 'Waarom.. Heb jij het ons niet verteld.' Vraagt mijn vader. 'Haha ik weet het ook pas sinds vandaag!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen