De auditie
'LIZ!!!' Roept Ally als ze blij op me af komt gerend. 'OMG!! Meneer van Jansen van muziek, heeft mij en Matt ingeschreven voor The Song!!' Vertelt Ally. The Song is een talenten jacht die op zoek is naar duo's van zanger's en zangeressen. Als je daar wint word je meteen beroemd. 'Dat is echt super cool Ally! Echt gaaf waneer is de auditie?' Vraag ik. 'Ohja auditie, maar daarvoor kwam ik niet. Meneer van Jansen wil jou spreken daarom kwam ik ook joehoe!!' zegt ze super enthousiast. Ik loop door de gang naar meneer van Jansens lokaal tot dat Matt super hard tegen me aan botst. Mijn boeken vallen met een plof op de grond ik pak ze meteen op en Matt helpt mee. Maar dan pakt hij mijn dagboek! Hij opent hem en leest. 'Mooie liedjes schijf jij zeg.' Zegt Matt. Ik gris het dagboek uit zijn hand en kijk naar welke bladzijde hij keek. Pff gelukkig niet met mijn liefdesbrief voor Will. De jongen die ik leuk vind. 'Dankjewel' zeg ik. 'Trouwens leuk dat je met samen met Ally auditie gaat doen voor The Song' 'Ja bedankt, meneer van Jansen wil je trouwens nog spreken' zegt Matt. 'Oke dan ga ik maar.' Zeg ik. Als ik in het muzieklokaal ben is meneer van Jansen er niet maar er staat een lied tekst op het bord en als ik om kijk gaat de muziek aan. Ik kijk een keer rond en als ik zie dat er niemand is ga ik zingen. Als het liedje klaar is komt meneer van Jansen binnen gelopen met een grote grijns op zijn gezicht. 'Kijk is aan, zo moet je zingen. Dat is nou precies waarom ik jou wil spreken.' Ik word rood meneer Van Jansen heeft alles gehoord! 'Liz, je hoeft niet rood te worden hoor. Ik wil je spreken over jou gezang.' Vervolgt meneer van Jansen. 'Liz ik neem aan dat je gehoord hebt dat volgende week de laatste muziek les is voor jullie jaar. Maar ik wil je een aanbod doen. Ik wil jou meer zangles geven omdat jij een van de weinige bent die echt een mooie stem heeft.' 'Maar meneer Van Jansen...' Ik kan mijn zin nog niet afmaken of ik word naar de piano gesleept. Na school loop ik op mijn gemak naar de fietsenstalling. Ally loopt (rent) naar me toe. 'En. Liz wat wou Jan weten?' Vraagt ze. 'Jan?' 'Ja zo heet meneer van Jansen, maar wat vertelde hij nou?' Vraagt Ally. 'Ally ik krijg zangles van hem!!' Ally staart me met grote ogen aan. 'Ik krijg geen extra les van hem, en ik doe mee aan The Song!!' Zegt ze boos. Ik zucht en pak mijn fiets en ga naar huis. Die avond word ik gebeld door Emma. Emma is een vriendin van me ik zit bij haar in de klas. Ze belt me elke dag om te praten over haar vriendje Sam en over Will. 'Heey, Liz hoorde ik dat nou goed? Krijg jij prive les van meneer Jansen?' Zegt ze. 'Ja ik krijg vanaf vandaag les van hem.' Zeg ik. 'Oke dat is gewoon super cool, nog wat te vertellen over Will?' Ik zucht ze begint meteen over Will ik wil niet meer over hem praten dus ik zeg: 'vanaf vandaag niet meer over Will, ik zag hem vandaag namelijk zoenen met zijn vriendin. En ik ben niet meer op hem.. Nog iets te vertellen over Sam?' Meteen antwoord ze. 'Das echt niet leuk voor jou, heb je trouwens Matt zien kijken naar jou?' 'Nee keek hij dan? Ja natuurlijk haha' antwoord ik. Matt die na mij kijkt? Volgens mij klopt dat niet maarja. We zeggen doei tegen elkaar na het gesprek.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen