Het kasteel
Op de 1ste verdieping vonden ze een kamer met een schilderij op de deur. Tom las luidop wat er op het schilderij stond gegraveerd: 'Henry McMason 1529-1601.' Jef zei: ' Misschien zit zijn geest in de kasteel!' Alle jongen begonnen hard te lachen. Maar wat viel er nu uit het schilderij? Een briefje! Jef pakte het en las wat er op het briefje stond: 'Al wie dit vinden zal, zal sterven in dit kasteel!' Jef hield het maar voor zijn eigen. Mikel riep: 'Dit lijkt wel een leuke kamer! Laten hier slapen vannacht!' De jongens waren moe dus gingen ze vroeg slapen. Rond middernacht werd Tom wakker. Hij hoorde een vrouwenstem die zei: 'Help me! Help me!' Hij dacht dat hij droomde dus ging hij maar verder slapen. De volgende morgen werd Tom wakker door het geschreeuw van Mikel. Mikel zei: 'Er ligt een dode vrouw voor de deur!' Tom dacht bij zichzelf: 'Dat was die vrouw die schreeuwde vannacht!' Haar huid was verminkt. Ze had overal blauwe plekken. Tom keek naar het bed van Jef. Jef was verdwenen! Ze liepen het hele kasteel af opzoek naar Jef.
Reageer (2)
Dankje voor de tip!
1 decennium geledenEen kleine tip misschien: Vertel het wat uitgebreider
1 decennium geledenDan wordt het ook nog spannender
Benieuwd waar Jef is!