01
Ik doe niet aan prologen dus hier is gelijk hoofdstuk 1
veel lees plezier , Joee!
Zuchtend drukten ik mijn wekker uit , een week jwt.
ik openden twitter en scrolden even door mijn tijdlijn.
‘Wielertour it is , weekje kinders begeleiden met mijn kleine zusje @Yabv_’ tweeten ik.
ik stond op en renden met een handdoek en kleren naar de badkamer zodat ik eerder zou zijn dan m’n broer , zus of ouders.
ik zag m’n broer achter me lopen en toen hij mij zag sprongen zijn ogen open.
snel renden ik de badkamer in en deed de deur op slot.
“Lotte! Schiet op!” schreeuwden die.
Langzaam draaiden ik de douche aan en ontdeed mezelf van mijn pyjama.
ik wasden m’n haar en zeepten mezelf in en spoelden het weer af.
Omdat me broer weer eens bijna aan het huilen was dat ik niet opschoot , deed ik handdoek om m’n middel wat alles bedekten en liep met m’n kleren naar mijn kamer.
daar droogden ik me af en kleedde me aan , hing de handdoek over de verwarming en pakten mijn föhn uit mijn la.
Snel droogden ik mijn haar een beetje en deed een laagje mascara op mijn wimpers.
ik pakten mijn zonnenbril uit me la , mijn autosleutels en mijn telefoon.
Terwijl de rest nog van alles aan het doen was pakten ik snel een broodje stopten die in mijn mond en trok mijn schoenen aan.
Dan denk je vast , dafuck doet iedereen daar mee aan de wielertour?!
Ik zal het je uitleggen , de jeugdwielertour is een fiets evenment voor kinderen van 8 t/m 14 jaar.
6 dagen lang wordt je ingedeeld in een groep en die groep is een sponsor.
Ze gaan dan een stukje fietsen en spelletjes doen en met die spelletjes verdien je punten.
Op donderdag avond hebben we de playbackshow , en op vrijdag gaan we fietsen versieren om er zaterdag mee rond te rijden.
Aan het eind van de dag op zaterdag heb je een prijuitreiing.
je hebt een prijs voor het goeie gedrag , voor de touwtrek wedstrijd , het fietsen versieren en het eindklassement van alle spelletjes die je die week gedaan hebt.
En dan nog voor alle medewerkers die willen is er s’avonds een afsluit feest.
En ja heel mijn familie doet daar aan mee , mijn moeder doet de EHBO , mijn vader de bezemwagen voor alle kapotte fietsen , mijn broer de verkeersbegeleiding en ik en mijn zus doen een groep.
We doen natuurlijk wel allebei een andere groep anders wordt het ruzie.
ik doe dit jaar de groep Jumbo samen met mijn vriendin Yara.
Nadat ik me schoenen aan had riep ik naar boven dat ik alvast weg was.
Ik moest Yara nog ophalen , ik stak mijn sleutels in het gat van mijn zenvo st1 en reed weg.
met de muziek nu nog zachtjes maar als Yara er is zal het wel veranderen.
Snel reed ik naar haar huis toe en wachten voor de deur.
Na vijf minuten wachten kwam ze eindelijk naar buiten.
“Mijn vader heeft onze fietsen alvast bij het startpunt neergezet” zei ze en stapten in.
“mooizo” antwoordde ik en ze draaiden de muziek al wat harder.
Uiteindelijk kwamen we met keiharde muziek aan op de starplek , subwoofer hea.
ik parkeerden de auto en liep naar de koffiekraam toe om de shirts op te halen.
met in de ene hand een tas met shirts en in de andere hand mijn Starbucks liepen we naar onze plek waar al twee kinderen stonden.
“Die zijn vroeg” zei ik tegen Yara.
“Hallo vroege vogels , wie zijn jullie?” zei ik met een knipoog.
de kinderen keken mij lachend aan en stelden zich voor als Hugo en Sascha.
ik praatte nog wat met de kinderen en gaf ze alvast een shirt.
zelf trokken Yara en ik ook alvast een shirt aan , ben ik blij dat ze bij deze sponsor gewoon de werkshirts hadden en niet van die lelijke bedrukten.
“Wij gaan nog even met de andere leiders praten , blijven jullie even hier?”
allebei knikten ze blij en gingen samen in gesprek.
Met Yara liep ik naar de andere leiders toe , opeens stootte ze mij aan.
“Hotties gespot” zei ze wijzend naar twee jongens de een wat jonger dan de ander.
Ik hoefden ze maar een blik te gunnen en kon nu al zien dat het twee arrogante , zelfingenome , verwende nesten waren.
“Neh” antwoordde ik.
ik keek weer de andere kant op en begroette alle leiders die ik kenden , er waren maar een paar nieuwe gekomen gelukkig.
“HEEI BASSIE!” riep ik opgewekt toen ik Bas zag staan en renden in slowmotion met wijde armen op hem af.
Samen met Bas had ik vorig jaar een groep en ik kan je zeggen dat dat een week vol lol was.
ik gaf hem snel een knuffel en praatte even bij.
Daarna liep ik naar de verkeersbegeleiding gang toe.
“Yoo peeps” zei ik overdreven en ging er bij staan.
ik zag de rest ook met een sigaret staan dus nam ook even de kans.
ik pakten mijn pakje sigaretten en stak er een aan.
“Nog steeds niet gestopt?” vroeg Jarno zuchtend terwijl hij er zelf ook mee stond.
ik schudde “Ik ken het gevoel” zei die en sloeg een arm om me middel heen.
okee weird.
Nadat ik hem had opgerookt liep ik naar mijn groep terug.
“Wat ga je doen?” vroeg Jarno die mij tegen zich aan trok.
“Ik moet naar me groep er staan nieuwe kinders” zei ik droog.
“Nou oke dan” zei die lachend en liet me los , ein-de-lijk.
snel liep ik naar Yara toe en slokten mijn Starbucks op.
“Dear god , ik blijd van de week uit de buurt van die creep” zei ik met grote ogen tegen Yara die lachten.
“Niet lachen , niet grappig” zei ik met een pruillip.
ik gooiden mijn Starbucks beker even weg en liep toen weer naar mijn groep toe.
“Hallo kinders, ik zal me even voorstellen. Ik ben Lotte en dat is Yara en wij zijn jullie leiders voor deze week!” zei ik terwijl ik de shirts uit deelden.
Iedereen stelden zich voor en we deden samen met ze alle een spelletje.
Ik zag de twee jongens nog alleen zitten en vond het toch een beetje zielig.
“Lotte , kunnen we niet vragen of ze mee willen doen? Ik vind ze zielig zo alleen zitten” vroeg Maaike de jongste van de groep.
“Tuurlijk kan dat! Zal ik het gaan vragen?” blij knikten ze.
Ik stond op en liep naar de twee jongens toe.
verbaasd keken ze op.
“Willen jullie mee doen met het spelletje dat we spelen?” vroeg ik terwijl ik naar de groep wees.
“Chantmove” hoorden ik de een fluisteren.
“Nee , oke , en ik ben niet doof hoor” zei ik met een geïrriteerde lach “En denk maar niet dat het een chantmove was , het jongste kindje van de groep vond jullie zielig zo alleen zittend en vroeg of jullie mee wouden doen , maar nee oke , doei” zei ik en liep geïrriteerd weg.
“ze doen niet mee Maaik , sorry”
ze keek ze even aan maar we gingen gewoon weer verder met het spel.
uiteindelijk had Maaike gewonnen.
“Kleine kampioen van me” zei ik met een knipoog terwijl ik der optilden.
“zullen wij even de postzak halen?” vroeg ik terwijl ik der op me nek zetten en goed vast hield.
“JA!” riep ze blij.
we haalden de postzak en liet iedereen hun tas er in doen waarna Caleb en Joost hem wegbrachten.
Ik zag Jessie het meisje dat vorig jaar in mijn groep zat verdwaald rondlopen.
“Jessie!” riep ik en liep op der af.
“Wie ben je zoek meid?” vroeg ik terwijl ik op m’n hurken ging zitten en der in een knuffel trok.
“Ik zoek mijn groep” zei ze half snikkend.
“Welke groep meis?”
“Deurloo”
“Nou stop me snikken ik breng je der heen” zei ik en pakten der hand vast.
Arm kind , ze zit bij de verwende gasten.
voor ze naar der leiders liep knuffelden ze mij nog.
“Heel veel plezier , en als er wat is weet je me altijd te vinden prinses” zei ik met een knip oog en tikten met mijn vinger op der neus.
giegelend liep ze weg en zwaaide naar mij.
ik zag de twee jongens arrogant kijken en keek terug met een boze blik.
ik liep naar mijn groep toe en zag ze een spelletje doen met Yara.
“kindertjes van me , komen jullie even luisteren naar Ruud? Die gaat uitleggen wat we gaan doen vandaag. Blijven jullie maar even met Yara hier luisteren ik moet nog even wat regelen.”
ik liep naar de organisator toe en luisterden ook even naar Ruud.
“Wie zijn die jongen van Deurloo?” vroeg ik aan haar.
“Dioni Jurado gomez en Samuel Leijten” zei ze terwijl haar blik naar hun gleed.
“Ik ken die namen ergens van” zei ik denkend.
“Ze zitten in een boyband” zei ze voor ik het kon doen.
“Aha dat is het , ze doen dit vast voor publiciteit”
“Volgens mij ook ja , hou jij ze maar in de gaten”
ik knikten en volgden nog eventjes terwijl ik daar stond elke beweging die ze maakten.
ze zaten dus in een boyband …
Er zijn nog geen reacties.