Noa en Rein
POV Noa
'NOA antwoord op vraag 34 graag' schreeuwt meneer van Dalen door de klas. Verschrikt kijk ik op ik was er weer eens niet bij met mijn gedachten. Al wekenlang loop ik met dezelfde gedachte rond namelijk..... 'NOA KOMT ER NOG WAT VAN' schreeuwt hij opnieuw. Hulpzoekend kijk ik opzij naar mijn beste vriend Rein. 'twaalf en een half procent' fluistert hij. Ik knik en zeg verzekert 'twaalf en een half procent meneer'. 'En hoe kom je daar aan'? vraagt hij nu. 'Tja door het antwoordt uit te rekenen he' zeg ik bijdehand. 'Noa dit trek ik niet eerst niet opletten en daarna ook nog een grote mond, je kunt gaan'. Verbaasd door zijn uitval pak ik mijn tas in en verlaat de ruimte. Wanneer ik in de aula zit check in de tijd op mijn mobiel. Nog 10 minuten en ik heb pauze en dan zie ik Rein weer. Shit Noa hou nou eens op met die gedachte. Al sinds de brugklas ben ik verliefd op Rein, mijn beste vriend. Mijn zus is de enige die het weet en vindt het schattig maar ik word helemaal gek van mezelf. Door Rein val ik 's avonds moeilijk in slaap en als ik 's morgens wakker wordt is hij alweer het eerste waar ik aan denk. Je moet het hem gewoon vertellen denk ik in mezelf. Maar op hetzelfde moment dat ik dat denk ben ik alweer bang dat onze vriendschap er dan aan gaat. Gelijk zoek ik alweer een excuus hiertegen wat ik snel heb gevonden. Rein zou het me uiteindelijk wel vergeven daarvoor zijn we al te lang vrienden.
'He Noa zin in een filmmiddag' vraagt Rein terwijl we onze fietsen uit de rekken halen. Ik knik en haal me fiets van het slot 'Ja lijkt me leuk'. Rein pakt ook zijn fiets en samen fietsen we naar zijn huis. Hier ploffen we op de bank neer en start Rein een film op. Al snel wordt me duidelijk dat het een enge horror film is en verstop ik de helft van mijn gezicht achter een kussen. 'Lachend gaat Rein op de bank liggen 'Meiden en horror' toch altijd zegt hij hoofdschuddend. 'Jij zette de film op' zeg ik quasi beledigd. Rein lacht nogmaals en concentreert zich daarna op de film.
Verschrikt druk ik het kussen haast plat in mijn gezicht 'REIN ZET NU DIE FILM AF' roep ik uit. 'Wat zeg je, je kussen zit voor je mond' zegt Rein grinnikt. Ik gooi het kussen op Rein en zeg nogmaals dat hij de film af moet zetten. 'Aaahw is noaatje bang'? vraagt hij terwijl hij een arm om me heen slaat. Ik knik en wend me blik af van de tv. 'Wacht maar ik zet hem al af dit is niet meer leuk voor jou' 'Rein staat op en haalt de dvd uit de speler waarna hij hem terug in het hoesje stopt en terug naast mij gaat zitten. Noa dit is je kans zeg wat je voor hem voelt praat ik mezelf moet in. 'Ehm Rein ik moet je wat vertellen'. 'Laat me raden je bent weer eens je huissleutel vergeten en nu wil je bij mij slapen omdat je ouders weer weg zijn' zegt Rein met zijn mooie stem. Ik schud mijn hoofd 'Nee dat is het niet, beloof me dat je niet boos wordt want het gaat heus wel een keer over'. 'Okee ik beloof het' zegt Rein serieus. 'Ik ehmmm ..... ik' 'Wacht voordat je verder gaat wil je eerst wat vertellen' komt Rein ertussen. ' Kijk er is een meisje wat ik al heel lang leuk vind alleen ze weet het niet en nu weet ik niet wat ik moet doen'? Rein kijkt me vragend aan terwijl er een schok door me heen gaat. WATT Rein is verliefd? Hoe red ik me hier in vredesnaam uit. Ik besluit maar gewoon het gene te doen wat ik ook bij al mijn andere vrienden zou doen en dat is eerlijk advies geven. 'Ik denk dat je het haar moet zeggen' zeg ik twijfelachtig. Rein krijgt een grijns op zijn gezicht 'dat heb ik gedaan'. Nog steeds teleurgesteld kijk ik naar de grond 'en wat zei ze'? vraag ik toch nog nieuwsgierig. Tja ik wil natuurlijk wel weten hoe het afgelopen is he. 'Ik denk dat je het haar moet zeggen' zegt Rein met een twinkeling in zijn ogen. Whuut? wacht? dat zei ik net. Is Rein op mij? Blij kijk ik naar boven en zie Rein mij lachend aan kijken. Ik geef hem een knuffel waarna zijn vertrouwde geur mijn neus binnen komt, 'Ik hou van je Noa' fluistert Rein. 'Ik ook van jou' fluister ik terug.
Er zijn nog geen reacties.