Haha oke Shana wou dus een trio met Rein en Owen. Tja het wou niet echt lukken maar ik heb er iets van gemaakt. Ik hoop dat je het leuk vind.

POV Shana

'Rein nee dat doe je niet' 'Jawel joh dat is juist leuk' 'Nee please je zet me dan voor schud'. Geërgerd draai ik me om waar ik twee jongens heftig een discussie zie voeren. De ene is lang en getint en de ander heet blijkbaar Rein en is wat kleiner. 'Kunnen jullie misschien iets stiller zijn ik probeer muziek te luisteren' zeg ik een beetje boos. 'Kijk nu heb je me al voor schud gezet' mompelt de getinte jongen terwijl zijn wangen rood kleuren. De kleinere jongen lijkt zich niet druk te maken om mijn boze stem en zegt heel vriendelijk 'De stilte coupe is zo'n twee coupes verder daar kan je in alle stilte muziek luisteren'. Ik rol met mijn ogen en pak mijn tas van de stoel naast me, met snelle stappen loop ik langs de twee jongens om deze coupe te verlaten. Net wanneer ik de klink omlaag heb gedaan klinkt er een warme stem in mijn oren 'WACHT'. Ik draai me om en kijk in de ogen van de getinte jongen. 'Je mag wel bij ons komen zitten, ik houd Rein wel gedeisd' zegt hij verlegen. Boos geeft Rein hem een duw en gaat door het raam naar buiten staren. Ik loop terug naar de jongens en ga op het bankje tegenover hun zitten. 'Ik ben Owen en dit is Rein' zegt Owen vrolijk terwijl hij naar zichzelf en Rein wijst. 'Wat was je aan het luisteren'? vraagt Rein geïnteresseerd. Ik glimlach verlegen 'Niets bijzonders gewoon radio, je kon kaartjes voor One Direction winnen als je ze hoorde. Alleen ik kon het dus niet goed horen'. Owen knikt begrijpelijk 'Jij wilt natuurlijk wel die kaartjes'. Ik knik en staar voor me uit 'het lukt me alleen toch nooit er zijn duizenden mensen die aan zo'n actie mee doen en er zijn maar een aantal winnaars. Owen krijgt een grijns op zijn gezicht wat me ergens een beetje bang maakt. 'Als jij met mij uit gaat neem ik je die week erna mee naar One Direction'. Rein schud zijn hoofd 'Owen kom op zo vraag je een meisje niet uit, dit is gewoon chantage als je met me uit gaat mag je naar One Direction zo niet dan ga je lekker niet. Zo zit het leven niet in elkaar'. Rein kijkt Owen boos aan waarna hij naar beneden gaat staren. 'Sorry ik bedoelde het niet zo' zegt hij opnieuw verlegen. 'Maakt niet uit' zeg ik lachend. 'Ik weet het goed gemaakt, je gaat gewoon samen met mij naar One Direction' zegt Rein blij. Mijn wangen kleuren rood, wie van de twee moet ik nu kiezen? Owen is lief, knap, verlegen en vindt me duidelijk leuk maar Rein zegt wat hij denkt en dat stel ik ook erg op prijs. Inmiddels kijkt Owen nu woedend naar Rein. Op zich heb ik wel medelijden met Owen maar om nu met hem uit te gaan om die reden vind ik wel erg laag van me zelf. Ik besluit de jongens maar even te laten ruziën en via me mobiel een mailtje te sturen naar dat radiostation dat ik wel heeeeel graag die tickets wil winnen. Na zo'n vijf minuten zijn de jongens dan eindelijk ook uit geruzied en is het nog best wel gezellig. We praten over allerlei zaken maar toch heb ik door dat ze me beide nog lopen te versieren. Rein zijn knipogen laten me af en toe blozen maar Owen zijn grappen zijn ook echt grappig. Ik vind ze beide gewoon heel leuk. Als ik nu een beslissing ga maken met wie ik naar One Direction ga weet ik zeker dat ik vanavond al weer spijt heb en de hele nacht wakker lig omdat ik wou dat ik de ander gekozen had. Ik voel mijn mobiel in mijn hand trillen en neem snel op 'Met Shana'. Een persoon aan de andere kant van de lijn schreeuwt iets in mijn oor wat ik bijna niet kan geloven. Een schreeuw van blijheid verlaat mijn mond en alle geërgerde ogen in de coupe zijn op mij gericht. 'Wat nou? de stilte coupe is twee coupes verder' zeg ik nonchalant. Blij leg ik mijn telefoon terug in mijn tas. 'Ik heb gewoon de kaartjes voor One Direction gewonnen' roep ik blij uit. Owen en Rein slaan allebei teleurgesteld hun blik neer. 10 seconden later wordt er omgeroepen dat je voor Station Utrecht er uit moet. Nog steeds even blij sta ik op geef Owen en Rein verlegen een kus op hun wang. 'Thanks boys voor het aanbod maar het is niet meer nodig' zeg ik lachend. Wanneer ik de trein uitstap hoor ik Owen nog zachtjes zingen 'Hell's a lot like love' met een uithaal bij de 'love'.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen