Oke, dit was apart. Ik gris mijn tas van de stoel en loop naar onze volgende les. Als ik het lokaal binnenloop zie ik daar Sanne huilen. Moet ik nu wat zeggen of niet? Ik weet toch zeker dat ik een arrogant antwoord krijg dus ja. Het kan vast geen kwaad om even te vragen wat er is, toch? Ik haal mijn schouders op en loop naar haar tafel. "He Sanne.. Wat is er?" vraag ik wat onverschillig. Ik zie dat ze schrikt en zet een stap achteruit. Ze tilt langzaam haar hoofd omhoog. "Je had gelijk, ik wil populair zijn! Daarom ga ik ook met Anouk en Esmee om, ik mag ze geen eens! Sorry dat ik altijd zo gemeen deed tegen jou en Isa, jullie zijn eigenlijk veel aardiger als Anouk en Esmee.." snikt ze. "Maar.. Waarom wil je zo graag populair zijn? Je bent echt een heel leuk meisje, maar als je zo arrogant doet kijkt iedereen heel raar tegen je op.." zeg ik zachtjes. Ik had dit echt niet verwacht. Ik ken Sanne al vanaf de kleuterklas. We zaten bij elkaar op de basisschool en waren eigenlijk altijd vrienden geweest, tot vorig jaar. Ze leerde Anouk en Esmee kennen en werd bevriend met ze. Ze waren in het begin wel aardig maar ja, mensen veranderen nou eenmaal. "Iedereen haat me! Ik dacht, als ze nou bang voor me waren werd het misschien anders maar niet dus.." Ik plof naast der op een stoel en pak der handen vast. "Schat, ik weet dat wij niet de beste vriendinnen meer zijn maar een plekje in m'n hart heb je altijd gehad, en nu nog steeds. Je bent goed zoals je bent, daarvoor hoef je niet populair te zijn! Laat Anouk en Esmee gewoon vallen, ze zijn je niet waard." zeg ik. Ze knikt. Mooi, goed geregeld Leo! De bel gaat en binnen no-time komt iedereen het lokaal binnen. Ik geef Sanne een knuffel en ga op onze vaste plek zitten. Omdat we nu op de laatste rij zitten gaat Rein voor ons zitten. "Vinden jullie het erg dat ik voor of achter jullie ga zitten? Ik ken verder niemand en wil liever niet te dicht in de buurt zitten van... die twee daar." vraagt hij en wijst naar Anouk en Esmee. Sanne kijkt om en ik geef der een knipoog en lach naar der. Ze lacht terug en let dan weer op de leraar. "Nee hoor, is niet erg. Vind Leonie juist wel leuk, hé leo!" zegt ze en tikt me aan. "Bitch, ga." grom ik en kijk even snel naar Rein. Ho kut, hij kijkt me aan. Wat nu?!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen