'Love is a puzzel and you, Yeah you are the missing piece!' Het geluid van 4 zingende jongens galmt door de speakers. "Kom San' roept Tessa terwijl ze me de school binnen trekt. Vandaag is het schoolfeest en ik weet niet waarom maar ik zie er al echt weken tegen op. Misschien omdat ik bang ben dat Tessa veel met andere vriendinnen optrekt en mij links laat liggen deze avond of dat iedereen mijn dansmoves maar raar vindt. Ik heb echt geen idee. 'Kom nou SANNE, ze treden maar een uurtje op' zeurt Tessa weer. Ik loop achter haar richting de versierde gymzaal. 'I'll show you the best things in life are free' zie ik nu de 4 jongens vanaf het podium zingen. Langzaam lopen Tessa en ik naar voren. 'Zit hij ook bij ons op school'? vraag ik terwijl ik een van de vier jongens aan wijs met een kuifje. 'Sanne je kent hun toch wel dat is MAINSTREET die zijn super bekend'. Ik kijk terug naar de jongens en haal me schouder op 'zal wel' mompel ik en kijk weer naar de jongen. Het optreden gaat snel voorbij en de jongens zingen echt goed. 'Bedankt voor het enthousiasme en misschien zien we jullie wel terug bij een van de shows' zegt de lange blonde jongen vrolijk. 'Jullie waren super' voegt de jongen met de gitaar eraan toe. Ik glimlach en kijk toe hoe de jongens het podium af lopen.

Zoals verwacht heeft Tessa me inmiddels verlaten. Nou verlaten is het niet echt, ze staat nog gewoon naast me alleen praat ze met al haar vriendinnen behalve met mij. Niet bewust ofzo, ze vindt hun op dit moment gewoon interessanter. Geërgerd schud ik mijn hoofd en draai ik me om. 'Wat ga je doen' roept Tessa opeens boven de muziek uit. 'Even wat drinken halen' zeg ik terug. Ik loop langs de tafel met drankjes maar besluit toch door te lopen naar buiten. Hier plof ik op een van de bankjes neer waar je altijd met mooi weer kan lunchen. Een tijd lang kijk ik naar mijn schoenen en denk ik na over Tessa. Na een poos haal ik mijn mobiel uit me zak en bekijk de tijd. 'Shit ik zit al een half uur buiten' mompel ik 'Dan zal ik maar snel naar binnen gaan' zegt een warme stem achter me. Ik draai me om en daar staat de jongen van de band met die kuif. 'Ik ben Rein' glimlacht hij. 'Sanne' zeg ik terwijl ik zijn hand schud. 'Waarom ben je niet binnen'? vraagt hij. 'Ik... ergerde me ......een beetje aan mijn vriendin' zeg ik met een lange tussenpozen. 'Wat heeft ze gedaan'? lacht Rein. 'Dat is het juist ik weet het niet echt, het ene moment doet ze super aardig maar het andere moment ziet ze me haast niet staan'. Rein knikt begrijpelijk. Van buiten klinkt nu een hardcore nummer en ik weet gewoon dat Tessa op dit moment helemaal uit haar dak gaat en zich geen moment afvraagt waar ik ben. Ik zucht opnieuw en ga wat naar achteren zitten. 'He het komt goed hoor' zegt Rein terwijl hij een arm om me heen slaat. 'Je gaat zo gewoon terug naar binnen en lol maken'. Twijfelend kijk ik hem aan. 'Ik meen het je laat haar toch niet dit geweldige schoolfeest verpesten'. 'Zo geweldig is het anders niet' zeg ik zachtjes. 'Zal ik met je mee gaan, ik weet heel goed hoe je een geslaagd feestje maakt' lacht Rein. Hij staat op en pakt mijn hand vast. Samen lopen we naar de gymzaal. In de hoek zie ik Tessa staan, ik besluit verder deze avond geen aandacht meer aan haar te geven en er een leuk feestje van te maken samen met Rein die naast me de gekste dansmoves doet. 'Let op dit is de beste dansmove ooit: DE REIN' zegt hij met een wenkbrauwwiebel. Ik kijk hem raar aan maar algauw begint hij een raar pasje te doen waardoor ik helemaal in een deuk lig. Dit schoolfeest begon dan toch nog een beetje leuk te worden.

Na zo'n half uur komt er een rustig nummer op. Rein pakt mijn hand vast en loopt naar het midden van de zaal. Voorzichtig legt hij zijn handen op mijn heupen en plaats ik ze in zijn nek. Zachtjes dansen we mee op de muziek. 'Je bent leuk Sanne' fluistert Rein waarna hij zijn lippen op de mijne drukt. Ik kus hem terug, naar een paar tellen haalt Rein zijn lippen van de mijne. 'Heel leuk' grijnst hij en geeft me weer een kus.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen