Met een onregelmatige hartslag werd ik wakker, voelde de wind in mijn gezicht blazen en keek met samen geknepen ogen naar het raam.
Het sneeuwde.
Slaapdronken liep ik naar mijn raam, donkergrijze sneeuwwolken zweefden heel langzaam - bijna onzichtbaar - over de stad, er ontstond mist door de vele sneeuwvlokken die in grote getalen naar beneden vielen. Ik glimlachte terwijl ik dacht aan de laatste keer dat ik sneeuw gezien had. Dat was jaren geleden, toen ik nog bij mijn ouders, Siona en Marcus, woonde.
Zelf woonde ik sinds een paar maanden hier in Amsterdam, en ik moest er erg aan wennen. Voorheen woonde ik in London, Engeland. Het beviel me prima tot ik besloot zelf iets te ondernemen. Mijn ouders waren altijd druk met hun eigen leven, hun eigen werk en hadden voornamelijk elkaar. Ik voelde me de laatste maanden bij hen thuis niet op m'n gemak.
Eric was behalve mijn huisgenoot ook mijn vriend. Een paar jaar geleden ontmoetten we elkaar bij de Big Ben, en sindsdien waren we maatjes voor het leven. Het was zijn idee geweest om bij hem in te trekken; hij had ruimte genoeg, had hij me gezegd.
Dat was inderdaad waar. Zijn huis in Amsterdam-Zuid, veel rustiger dan ik verwacht had aangezien het Amsterdam was, was ruim en had mooi uitzicht over de stad vanaf mijn slaapkamer. Soms voelde ik me schuldig tegenover Siona en Marcus, dat ik zomaar weg ging zonder echt afscheid te nemen. Het enige wat ik had gezegd op mijn dag van vertrek, was dat ik ''tijdelijk wegging''. Het was echter een ongeschikt moment, we hadden ruzie over het feit dat ik bij een jongen zou wonen, slapen... leven.
Blijkbaar vonden mijn ouders het onmogelijk om zich voor te stellen dat je weldegelijk vrienden kon zijn met het andere geslacht zonder meer te zijn dan alleen maar vrienden. Ik wist wel beter.
Eenmaal beneden aangekomen zag ik Eric in de keuken staan, glimlachend liep ik naar hem toe. ''Goedemorgen,'' Zei hij met een vrolijke stem, en ik wilde graag geloven dat het inderdaad een 'goede' morgen was. Maar dat was het niet, niet voor mij in ieder geval.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen