Ik sluit mijn ogen en de visagiste brengt een laagje make-up aan. "Ogen goed dichtdoen.", Beveelt ze. "Anders zie je er straks niet uit voor de camera." Ik geef geen kick. Als m'n ogen eenmaal dicht zijn, kunnen ze niet dichter. Dan moeten ze maar worden dichtgeplakt ofzo. Ik vind al die make-up maar niks. Tijdens het opdoen, lijkt het wel alsof je op een strafstoel zit en na het interview mag ik het er zelf weer van afhalen, omdat ik hierna direct naar Hilversum moet voor nog een interview en een optreden in Alkmaar. Een hele agenda vol dus. "Zo, klaar.", zegt de visagiste. "En wat vind je ervan." "Mooi.", zeg ik terwijl ik naar mezelf in de spiegel kijk. Ik vind het super lelijk. Weer een dikke laag eyeliner en oogschaduw rond mijn ogen, weer een dikke laag lipgloss op m'n lippen, waarvan de helft straks op de wang van de presentator zit als ik hem een kus geef. Ik zie er gewoon uit als barbie. Waarom kan ik niet gewoon neutraal voor de camera staan. Mijn ware ik tonen. Ik sta op uit de stoel en bedank de visagiste vriendelijk. Ik sluit me aan bij m'n vriendin, die al op me staat te wachten.
"Zo, jij ook al weer zo dik opgemaakt?", vraagt ze en ik knik zuchtend. Zij houdt al net zo min van veel make-up als ik.

"We hebben vandaag een paar speciale gasten bij ons in de show. Een paar geweldige meiden, die al sinds hun 15e op de televisie te bewonderen zijn met hun eigen show. Het mag dan wel reality-tv zijn, we weten als geen ander hoe goed ze kunnen acteren en zingen. Hun eerste album sloeg in als een bom en ze scoren overal weer acteerrollen. Zij zijn de eerste Nederlandse meidengroep die wereldwijd beroemd zijn en overal ter wereld fans hebben rondlopen. Toch blijven deze meiden nuchter onder al die drukte. Ze hebben net hun diploma gehaalt, zijn de studio ingedoken voor nog een nieuw nummer én ze gaan binnenkort met succesband B-Brave op tour! Jullie weten natuurlijk allemaal over wie ik het heb en jullie denken natuurlijk gelijk aan de meiden van Super Summer! Vandaag zijn hier twee van de vijf meiden om ons alles te vertellen over wat hun staat te wachten staat de komende tijd. Hier zijn ze dan, Renske en Elvire!" We lopen de studio binnen en krijgen een warm onthaal doormiddel van gejuich en geklap. We geven de presentator drie zoenen op z'n wang en gaan dan op de bank zitten. "Renske en Elvire, welkom!", zegt de presentator. "Dankje.", zeggen we allebei iets wat verlegen. We moeten er altijd een beetje inkomen met interviews. "Jullie zijn geslaagd voor jullie diploma. Hoe was dat? Ging het goed?" "Nou, bij mij opzich wel.", zegt Elvire. "Als je Economie niet meetelt dan." "En ik was natuurlijk weer het meisje dat met de hakken over de sloot haar diploma binnen sleepte.", zeg ik en de presentator lacht. "Komt dat niet doordat jij vooral veel weg was tijdens school? Je zat soms een maand in Amerika voor je rol in een serie op Disney Channel." "Ja, dat klopt.", zeg ik. "Ik moest daardoor altijd veel leren op het laatste moment, maar ach, ik heb het gehaald. Ik ben nu uit de serie gestapt vanwege de aankomende tour en heb mijn diploma opzak. Dus er zijn geen dingen om me nog zorgen over te maken." "Ja! De tour met B-Brave! Wanneer start die?" "Volgende maand.", zegt Elvire. "Hebben jullie de jongens al ontmoet?" Elvire en ik kijken elkaar lachend aan. "Euh nee.", antwoord ik. "We hebben ze alleen via twitter gesproken en gezegd dat we uitkijken naar de samenwerking." "Dus jullie gaan eigenlijk met 5 totaal vreemde jongens op stap?" "Nou, we weten hoe ze heten, wat voor muziek ze maken, hoe oud ze zijn, waar ze wonen en wie er allemaal bezet is, dus zo vreemd zijn ze niet.", zegt Elvire en ik knik instemmend. "Wie er allemaal bezet is?" vraagt de presentator. "Is dat zo belangrijk?" De zaal begint te lachen en wij doen mee. "Tuurlijk. We zullen 4 maanden met de jongens doorbrengen en we zullen hotelkamers delen. Dan kan er toch het een en ander gebeuren." zeg ik. "Nu maken jullie me toch erg nieuwschierig. Kunnen jullie een voorbeeld geven?" "Nou..,", begin ik. "Elvire heeft bijvoorbeeld een hele grote crush op Jai." "Wat?! Nee, echt niet!" zegt Elvire geschrokken en iedereen lacht. "En ik ben natuurlijk de aangewezen persoon om hun te koppelen, net zoals ik dat bij Annique en haar vriendje heb gedaan." Ga ik door. "Rens! Kappen." Zegt Elvire. "Anders koppel ik je aan Cassius!" Ik stop gelijk met lachen, waardoor de zaal nog harder begint te lachen. "Ieuw nee, waarom hij?" "Omdat hij na Jai nog de enige vrijgezel is." "Ja Renske, is het niet eens tijd dat jij ook een vriendje vind? Na wat je ex Niels je geflikt heeft?" "Daar wil ik het liever niet over hebben." Zeg ik. "Ik heb daar nog steeds last van en elke dag weer voel ik me vernederd." "Begrijpelijk!" Zegt Elvire. "Die eikel heeft je behandeld als oud grof vuil. "Oke, volgende vraag!" Zeg ik om van onderwerp te veranderen. "Wie vinden jullie het leukst van B-Brave?" Vraagt de presentator. Ik kijk Elvire grijnzend en met een wenkbrauwwiebel aan. De zaal begint alweer te lachen en Elvire zucht. "Jai..." Mompelt ze zacht. Ik begin breed te glimlachen. "Zien jullie het?" Roep ik en Elvire port me in mijn zij. "Pak je cupidopijlen er maar bij Renske!" Zegt de presentator lachend. "Zal ik doen." "Wie vind jij eigenlijk het leukst?" "Kaj." Zeg ik meteen. De zaal begint te lachen. "Wat?" "Dat klonk heel direct. Heb jij soms een stiekeme crush?" Ik begin te lachen. Hoe verzinnen ze het? Grapjassen. "Nee joh! Ik mag zijn gevoel voor humor gewoon en hij komt heel spontaan en grappig over! "Verder niets?" "Verder niets." "Echt niet?" "Nee. Die gozer heeft trouwens ook al bijna twee jaar een vriendin. Dus al zou ik iets in hem zien, ik zou toch geen kans maken. Ik maak ook geen relaties stuk." "Dat is alleen maar goed." Zegt de presentator. "En daarom blijft Renske forever alone!" Zegt Elvire en ik knik weer. Het klopt. Ik zal voor altijd alleen blijven...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen