Het werd Ochtend. Kopa rende naar buiten en keek om zich heen. Hij wou weggaan maar Nala pakte hem op. "Wat ben jij van plan" vroeg ze. "Ik wou gaan spelen in de Pride-Lands. Meer niet" zei Kopa enthousiast. "Dat is goed, maar ga niet naar het verboden land" zei Nala. Kopa rende weg. "Wees voorzichtig" riep Nala, maar Kopa was al weg.


Kopa ging op weg naar het verboden land. Een klein stokstaartje houdt hem tegen. "Wat ben jij van plan" vroeg hij. "Timon! Jou had ik pas gezien toen ik baby was" zei Kopa en hij pakte Timon vast. "Zet me neer" tierde hij. Kopa zette hem neer. "Juist" zei hij. "Pumba. Kom hier" riep Timon. Pumba kwam aanlopen. "Oww, jouw heb ik gezien toen je nog baby was" zei hij. Kopa rende verder. "Doeg" riep Timon. Kopa rende verder en verder en botste opeens tegen een bruine leeuw aan. "S....sorry, het spijt me. Ik lette niet op" zei hij. De bruine leeuw keek hem aan. "Ik ben Kovu" zei hij. "Ik ben Kopa en wilde dit verkennen" zei Kopa. "Wil je spelen" vroeg Kovu. Kopa sprong bovenop hem en begon met hem te stoeien. Een leeuwin kwam aanlopen. "Waar zijn jullie mee bezig" vroeg ze. "Vitani.......ehh.......dit is Kopa" zei Kovu. Vitani keek Kopa aan. Ze kreeg een warm gevoel en wist niet wat dat was. "Ik ben Vitani" stamelde ze verlegen. Kopa kreeg ook een warm gevoel. "Zullen we met zijn drieën spelen" vroeg hij. Kovu en Vitani knikten en sprongen bovenop Kopa.


In de avond kwam Kopa terug naar de koningsrots en keek toen recht in de ogen van Simba. "Hey pap. Is er iets" zei hij onschuldig. "Ben jij in het verboden land geweest" vroeg Simba. Kopa schudde zijn hoofd. "Nee, Timon en Pumba hebben het verkeerd begrepen. Okey, ik was misschien vlakbij, maar ik bleef wel in de Pride-Lands" zei hij. Simba begon te glimlachen. "Kom mee. Ik heb een verrassing" zei hij en Kopa liep met hem mee naar binnen. Kopa kreeg een big-smile op zijn leeuwenkop en liep naar zijn moeder toe. Nala keek hem aan. "Dit is Kiara" zei ze. Kopa keek het welpje aan. "Hallo, zusje. Ik ben je grote broer Kopa" zei hij enthousiast. De blauwe oogjes van Kiara gingen open en begon te lachen. Kopa begon ook te lachen. Simba pakte hem opeens vast en ging naar de top van de koningsrots. Kopa keek hem aan. Simba begon hem zachtjes te kietelen. Kopa lachte en stribbelde tegen. Hij kietelde terug. Toen ze klaar waren, ging Kopa bovenop Simba liggen. "De sterren zijn mooi" zei hij. Simba knikte. "Dat bekeek ik ook met Opa Mufasa" zei hij. "Denk je dat ik Opa Mufasa ontmoet" vroeg Kopa. "Ja, maar dat gaat wel heel erg lang duren" zei Simba. Kopa keek verbaasd. "Hoezo" vroeg hij. "Hij is dood. Ik ben heel lang verdrietig geweest, maar hij blijft bij ons" zei Simba. "Okey" zei Kopa. Simba stond op en ging met Kopa naar binnen om, te slapen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen