~ Derde brandstapel ~
De burgers zijn nog steeds woest over het feit dat de wolven een van dé belangrijkste schakels hebben vermoord, ja, de ziener. Ze staan samen op het marktplein, vandaag zullen ze koste wat kost iemand op de brandstapel smijten. Niemand durft een woord zeggen. De wind blaast tussen de bomen en een raampje klapt open. Uiteindelijk wijst iemand stellig naar Preciado, maar dat wordt algauw in de wind geblazen. Promisess wordt verdacht, dit omdat ze iets te soepel omging met verdenken van Wentelteefje.
De meeste andere burgers vinden dit een logische theorie en er wordt: 'Op de stapel, op de stapel,' gescandeerd. De burgemeester heeft er geen macht meer over, de burgers duwen Promisess op de stapel en steken het vuur aan.
Het lichaam vatte vuur en werd door een grijs hoopje as vervangen. De mensen stonden verbaast naar het tafereel te kijken. Er was geen boe of bah gebeurt, betekent dus dat dit een doodnormale burger is? De burgemeester geeft een subtiel kuchje en klapt in zijn handen.
'Wel, euh, ga allemaal naar huis en denk tweemaal na. Stelletje mafkezen, weer een onschuldige burger! Lever me morgen een weerwolf!'
Iedereen vertrekt met de staart tussen de benen en rode oren. Ze hadden zich weer vergist.
Die avond doet de politie zijn dagelijkse ronde, ergens in een zijstraatje staat een deur op een kier. Ze besluiten eens te gaan kijken en zien daar, in de zetel, een dode xxRiRixx, hij/zij is in zijn/haar slaap overleden. Meteen brengt de politie hem/haar naar het bureau voor een identificatie. Het was een onschuldige burger.
Deze dag zijn er maarliefst twee burgers overleden. Een hele shock voor het dorp, de burgers doen hun deuren extra op slot en kruipen bij elkaar. Maar een paar hebben weer vreselijke honger...
De weerwolven mogen weer een slachtoffer kiezen.
We verwittigen de heks zodra er een slachtoffer is gevallen.
Reageer (3)
-_-
1 decennium geledenIk wil moord
1 decennium geledenGeen idee waarom, ik heb net Dawn Of The Planet Of The Apes gezien en heb daar gewoon zin in.
PIEP ik voel me nu zo stom.
1 decennium geleden