Skateboard
ik hoop dat jullie het leuk vinden.
René heeft weer eens een plan en dat gaat niet helemaal goed.........
VEEL LEES PLEZIER!!!!!!!!!!!!!
"kom je nog?!" riep René in de verte.
Hijgend rende ik hem achterna. Ik liep niet zover achter omdat ik niet snel ben, maar omdat René verder weg de snelste van de klas is.
"jaha, ik kom al!! Waar wil je helemaal heen?!" "zie je zo wel"
We rende al een paar minuten achter elkaar.
En René bleef maar door renen. Plots bleef hij staan.
We stonden achter René's huis. Hijgend kwam ik naast hem staan.
"Waarom moesten we het hele dorp door terwijl het vanaf mijn huis 1 minuut lopen is naar hier?!" vroeg ik.
"Omdat ze me anders te pakken krijgen. DUUUHHH!!"
Ik liep René achterna naar de schuur.
René's vader was daar aan het werk zoals altijd. Al die zagen en hamers maakte altijd een boel lawaai.
Ik hoorde de deur van het huis open gaan en voor ik het wist trok René me de bosjes in.
We keken wie er naar buiten kwam. Het was de moeder van René, Natasja, ze plukte wat halfdode bloemen uit de tuin en ging stopte ze in de vaas die ze bij zich had en ging weer naar binnen.
René stond op en liep weer verder, ik liep maar achter hem aan.
Toen we voor de schuurdeur stonden maakte hij een gebaar dat ik stil moest zijn.
Hij legde zijn oor tegen de deur. Ik keek vol spanning toe.
Het leek wel eeuwig te duren en al die tijd had ik me geen millimeter bewogen.
Plotseling stopte al het lawaai, René's ogen werden groot en hij sprinten naar het hek en klom er razend snel overheen.
Snel rende ik achter hem aan maar ik bleef haken dus daar hing ik ondersteboven aan een hek... Heb ik weer hoor... ZUCHT.
Ik kon niks zien maar er klonken voetstappen in de tuin. Ze klonken steeds zachter tot ze weg waren.
"René! help me even!" Maar hij deed alsof hij me niet hoorde en klom over het hek heen.
Even later kwam hij terug met twee skateboards onder zijn armen.
"We gaan een streek uithalen bij Sam" riep hij vrolijk.
Ineens keek zijn vader over het hek heen. René schrok en zijn vader (hij heet dirk) rende woest naar de tuin deur.
René maakte me snel los en zette me op één van de skateboards.
Hij gaf me een flinke zet en ik rolde super snel de heuvel af. René kwam achter me aan.
Gillend zoefde ik de hevel af. Onderaan de heuvel stond mijn huis.
Ik wist niet hoe je moest sturen dus ik reed razend snel tegen de stoep en viel in het grasveld.
Ik stond op, René was ondertussen ook beneden. Hij pakte m'n skateboard en trok me mee naar binnen.
Ik was echt super benieuwd wat het plan was...
Er zijn nog geen reacties.