De opdrachten
Dag 1: Herschrijf een klassiek sprookje.
Dag 2: Schrijf een fanfictie
Dag 3: Een verhaal dat zich afspeelt vóór 1950.
Dag 4: Een gedicht met de woorden: blauw, wantrouwen, half
Dag 5: Een story over een object in je kamer
Dag 6: Begin je verhaal met: ‘Ongeduldig wierp hij een vlugge blik op zijn horloge…’
Dag 7: Creëer een superheld. Laat hem/haar zegevieren.
Dag 8: Schrijf een prequel over die superheld. Het leven voor het superheldenleven. Misschien de jeugd.
Dag 9: Een verhaal in minder dan 250 woorden over je favoriete stad.
Dag 10: Begin een verhaal met: ‘Ze raakte de kleine doos in haar zak aan en glimlachte.’
Dag 11: Een verhaal waarin de karakters een dag zonder superkracht moeten doen.
Dag 12: Zoek 10 willekeurige woorden en creëer je eigen definities.
Dag 13: Begin met “Ik dacht dat ik (…) zag”.
Dag 14: Zoek iemand in je jaarboek. Maak een verhaal over hun leven vandaag.
Dag 15: Schrijf over een vreemdeling die je ziet. Of zijn/haar achtergrondverhaal of waar ze op dat moment aan denken.
Dag 16: Ga naar iTunes, doe je muziek op shuffle. Schrijf een verhaal over het eerste nummer dat aan gaat. (250 woorden of minder).
Dag 17: Gebruik tijdreizen in een verhaal.
Dag 18: Een verhaal dat zich afspeelt in een spookstad.
Dag 19: Schrijf een overlijdensbericht voor een historisch figuur.
Dag 20: Gebruik deze woorden in een verhaal: grootvader, foto, album, postkantoor, map.
Dag 21: Hij/zij ziet de crush in een bibliotheek. Beschrijf de gebeurtenis.
Dag 22: Schrijf een verhaal dat gebaseerd is op een droom die je hebt gehad.
Dag 23: Beschrijf een jeugdherinnering.
Dag 24: Schrijf een verhaal dat zich honderd jaar in de toekomst afspeelt.
Dag 25: Schrijf een verhaal over een mythisch wezen.
Dag 26: Schrijf over de dertigste foto op je telefoon of computer. Schrijf over het verhaal erachter of bedenk er een verhaal bij.
Dag 27: Een verhaal dat zich afspeelt tijdens een sportevenement (welke sport dan ook).
Dag 28: Een verhaal op een schip. Verleden, heden of de toekomst.
Dag 29: Een verhaal over de ruimte.
Dag 30: Een verhaal of gedicht over ijs.
Er zijn nog geen reacties.