Chapter three
Harry Styles
Het groenlicht sprong aan en in snel tempo begonnen de mensen de straat over te steken. De agent aan de overkant keek toe hoe de klok begon af te tellen van 60 naar 0. Hij kijkt nog eens naar de mensen en fronste zijn wenkbrauwen als hij een man in het midden van de straat zag stil staan. Hij keek nog eens naar de klok, nog 30 sec. Hij grijpt zijn fluitje dat rond zijn nek hangt en gebaart de man door te doen. De man schenkt echter geen enkele aandacht aan de agent. ‘Idioot ! Wat ben je aan het doen? Kom van de weg af!’ Schreeuwt de agent naar de man die nu op een druk kruispunt, om iets na middernacht, rare bewegingen met zijn armen aan het maken is. Het licht springt op rood en ongeacht dat de man daar staat, rijden de auto’s door, claxonnerend in de hoop dat hij aan de kant gaat. ‘Harry!’ Roept Louis geschrokken als hij zijn beste vriend, totaal dronken op een druk kruispunt vind. Het is dan ook alleen Harry die zo’n stunten uithaalt. Hij slaat een diepe zucht en wrijft met zijn handen door zijn haar. ‘Harry kom van de straat af gek!’ Roept Louis. De agent is nu al een halve meter van de stoeprand verwijderd, maar kan door de drukte niet bij Harry geraken. ‘Harry!’ Roept Louis nog eens luid, en bij deze krijgt hij eindelijk de aandacht van Harry. ‘Wat doe je ? Kom hier!’ Roept hij ongeduldig en met een bang hart. ‘Ik ben aan het zwemmen Louis!’ Lacht hij dronken. Wankelend en met zwembewegingen komt hij op Louis afgelopen. Louis loopt naar Harry toe en trekt hem de stoep op. ‘Genoeg geweest voor vandaag vriend, wij gaan terug naar het hotel voor ik u met een vuilblik van straat moet vegen.’
‘Wat doe je ?’ Vraagt Louis plots. Ik schrik op vanuit het verhaal en sla de laptop dicht. ‘Niets!’ Stamel ik en maak dat ik de kamer uit ben. ‘Vergeet niet dat we zo vertrekken om naar het feest van Piers te gaan!’ Roept Louis mij nog na. Ik loop naar onder en zet me in de stoel waar de visagiste mijn schmink begint te doen voor het feest. Nadat mijn haren zijn gedaan en mijn kleren zijn uitgekozen, vertrekken we met zijn alle naar het privéfeest van Piers. ‘Waarom was dit ook al weer?’ Vraag ik aan Liam die altijd en overal van alles op de hoogte is. ‘Zijn hockey team viert hun 10de verjaardag!’ Zegt hij zonder te aarzelen. Ik knik begrijpend en niet veel later komen we aan. Ondanks er veel sterren verwacht worden, is er gelukkig niet veel paparazzi aanwezig. ‘Jongens!’ Komt Piers op ons af zodra we binnen zijn. ‘Blij dat jullie toch nog konden komen!’ Lacht hij. ‘Natuurlijk, je feest is helemaal af, als wij aanwezig zijn, we zijn one direction. Je feest zal veel krantenartikelen halen.’ Denk ik in mezelf. ‘Voor jou doen we alles hé, ons tweede favorieten jurylid!’ Slijm ik bij hem. Bij die woorden begint hij te grijnzen. ‘Zal ik jullie al een stel leuke meiden voorstellen?’ Verandert hij het onderwerp. Natuurlijk heeft hij nu iedereen zijn aandacht. ‘Victoria!’ Wenkt hij een meisje dat niet veel verder van ons staat. ‘Jongens dit is Victoria, de dochter van de coach, haar nicht Anna, een model en haar vriendin Ariana, een schrijfster.’ Stelt hij drie meisjes voor. Hoewel de eerste twee geïnteresseerd lijken, is de derde maar een beetje afwezig. Volgens mij is ze dit soort feestjes niet gewent, schattig. ‘Ik moet hun niet voorstellen denk ik!’ Lacht Piers naar de meisjes. ‘We kennen hun ja.’ Lacht de dochter van de coach. ‘Aangenaam!’ Lacht ook het model vriendelijk. ‘Ik heb alcohol nodig!’ Zegt de schrijfster zacht en draait haar om en loopt richting de bar. ‘Ze is niet zo sociaal.’ Lacht de dochter ongemakkelijk.
Ariana Carter
‘Zo ga je niet mee!’ Zegt Victoria kort als ik de voordeur voor haar open doe. Voor ik nog kan tegen preutelen heeft ze me al meegesleurd naar mijn kamer en al een kleed naar me toe gegooid. ‘Naar zo’n gelegenheden ga je niet met jeans en sneakers!’ Legt ze snel uit en gebaard me door te doen. Met een diepe zucht ruil ik mijn comfy jeans in voor een strak kleed waarin ik amper kan bewegen en hakken waarop ik amper kan lopen.
‘Waar gaan we eigenlijk naar toe?’ Vraag ik nieuwsgierig. ‘Het hockey team dat mijn papa coacht bestaat 10 jaar vandaag.’ ‘Moet ik daarom zo goed gekleed zijn?’ ‘Het hockey team is van Piers Morgan.’ Lacht Victoria. ‘Piers Morgan?’ Herhaal ik denkend. ‘Het derde jurylid van Brittains got talent.’ Legt ze uit op een onbegrijpende toon, dat ik niet wist wie het was. Maar mijn nacht kon dus absoluut niet erger. Het betekent dus dat ik mij moet gaan wanen tussen mensen, die doen alsof ze deze man graag hebben. Tussen mensen die zoveel geld hebben dat ze niet weten wat ze ermee moeten doen. Tussen mensen die alles behalve trouw zijn aan hun eigen, die nog niet eens een eigen identiteit hebben en gewoon de mensen met meer geld als hun, hun kont kussen. ‘Kom op, het kan leuk worden!’ Lacht Anna haar nicht die ons ook vergezelt naar het feest. ‘Ik vrees ervoor.’ Mopper ik zacht.
Aangekomen aan het feest duurt het niet lang voor de rijke luizen mij irriteren. Sociale vernedering ligt waarschijnlijk overal op de loer. Ik durf amper te bewegen in dit kasteel van een huis, waar volgens mij de verf op de muur meer waard is dan mijn kleine hol. Denkend aan mijn vertrouwde hol word ik uit mijn gedachten gerukt door Piers die op Victoria roept en ons gebaard naar hem te komen. Mijn ogen vallen wijd open als plots de jongens van One Direction voor mij staan. De Harry Styles die ik kleineer in al mijn verhalen staat met een gemaakte glimlach voor me. Hoe akward kan een situatie zijn?! Terwijl iedereen zich voorstelt denk ik maar ongemakkelijk aan 1 ding, hier weggeraken ! ‘Ik heb nood aan alcohol!’ Zeg ik iets zachter en voor mijn ogen blikken kunnen opvangen draai ik me ongemakkelijk om en versnel mijn pas richting de bar, mijn troostende vriend, en een veilige plaats om sociale vernedering te ontlopen … zolang ik het bij Ice Tea hou tenminste, want alcohol is de nummer één bron voor onze ongewenste vriend … sociale vernedering!
_______________________________________________________________________________________________________________
Sorry voor het lang wachten, maar ik zat in mijn eindeloze examens !
Om het goed te maken een iets langer stukje.
Bedankt & welkom nieuwe abo's !!
Lot's of love
Kim
Reageer (2)
Snel verder abo xxx en kudo natuurlijk
1 decennium geledenSnel verder +kudo
1 decennium geleden