Dag 3. De eerste schooldag
'Elsa wakker worden, vandaag is je eerste schooldag.' de stem van mijn vader klonk in mijn oor. Nee, niet nu. Ik slaap net, ik zucht. Sla de deken van me af en ga naar de badkamer en kleed me daar om. Ik loop naar beneden en daar staat mijn ontbijt al klaar. Ik ga aan tafel zitten. De andere zijn al aan het eten als ik pas net begin. Het is stil aan tafel, niemand wil kennelijk de stilte verbreken ik ben het eigenlijk ook niet echt van plan. Dan onderbreekt mam de stilte eindelijk:'hebben jullie zin in vandaag?' 'mwa. Niet echt,' andwoorde mijn broertje. Ik andwoorde niet, ik was zo als gewoonlijk weg in mijn gedachten ik dacht aan mijn droom, wat zou die toch beteken, in iedergelval niet dat ik in een wolf kan veranderen. Toch? Ik schudde mijn hoofd, ik moet er maar niet aan denken anders word ik waarschijnlijk gek. Even later stap ik op mijn fiets ik ben op weg naar school.
Ik kom eindelijk aan en kijk om mij heen, ik zach en reusachtig gebouw staan met in het Nederlands er op school. Eigenlijk was ik best wel bang, ik had nog nooit o zoon groots school gezeten. Ik loop het plein op e zie hier en daar een groepje mensen staan. Het groepje dat mij het meest op viel waren echt de meest gekke mensen die ik ooit had gezien, een meisje met een erg blanke huid er paars haar, een meisje met zwaard haar en een redelijk bruine huid, twee jongens met blond haar en blank die waren waarschijnlijk een tweeling en ook nog een jongen met lang wit haar en blanke huid. Ik liep verder terwijl ze alle maal naar mij. Toen ik eindelijk binnen kwam ging de bel al. Ik liep naar het lokaal waar mijn eerste les was, op de een of andere manier wist ik waar ik moest zijn. Ik kwam aan en zag daar in het lokaal waar ik moest zijn het groepje zitten allemaal achter elkaar, weer keken ze me allemaal aan. Ik vond dat echt best wel eng. Ik ging maar zitten op de plek die nog over was jammergenoeg was dat naast een jongen die niet erg aardig uit zag. Ik zei maar:'haai.' hij keek mij aan als of hij mij wou doden, er ging eer rilling door mij rug. Hij zei tege mij:' wat moet je wolf?' ik wist niet zeker of hij dat nou echt tegen mij zij of ik het mij verbeelde, ik andwoorde voor de zekerheid maar:' ik ben hier nieuw op school, dit is mijn eerste dag hier. Wie ben jij?' hij gaf daar geen andwoord op hij gromde alleen:'fijn nog een wolf in deze klas, we hebben er al genoeg hier...' toen ik wat wou zeggen kwam de leerraar de klas binnen en zei:' hallo klas' 'hallo,' andwoorde iedereen. Ze keek mij aan en zei:' en wie ben jij? Ben je nieuw?' ik slikte, ik wist niet wat ik moest andwoorden. Ik zei uiteindelijk:' ik ben Elsa, ik ben eergisteren verhuist naar Denemarken.' ' hallo Elsa, sla je boek maar op bladzijde 78 open, daar zijn we gebleven. Iedereen op bladzijde 78 open.' de les was erg saai en toen eindelijk de bel ging was ik bijna in slaap gevallen. Ik stond op en liep naar het volgende vak. Maar toen ik halverwegen was pakte iemand plotseling mijn schouder vast, ik draaide me om zach daar met het paarse haar staan. Ze zei:' hai, ik ben Anna. Ik ben blij dat je hier bent gekomen, nu hebben we er nog een wolf bij.' 'sorry, maar ik weet niet wat je bedoeld met dat ik een wolf ben.' Anna zuchte.' je weet nog helemaal niks van deze school hè? Op deze school zijn hier verschillende groepen de wolven ik Marcel, Rick, Jorden en Milou en nu jij er bij bent, jij ook nog, en de panters dat zijn er een stuk of 15 en de normale mensen daar zijn er meer dan duizend van op deze school.' 'maar.' ' straks na school, dan kan ik je alles vertellen en dan zullen de anderen er ook zijn, nu moeten we naar de les. Is het goed als ik je begeleid op deze school? Ik bedoel dat is is beter dan een van de panters. Kom we moeten niet te laat zijn anders moeten we morgen om half acht hier zijn. Volg mij.' ik volgde haar, ik vond haar eigenlijk best aardig. We waren binnen twee minuten bij het lokaal. Gelukkig hoefde ik dit keer niet naast die jongen zitten waar ik de vorige keer naast zat, Ik zat nu naast Anna. De jongen met het lange haar zei tegen Anna:' we hebben een plaats voor je bewaard en ook voor Elsa, we zijn blij dat je haar even rond gaat leiden.' toen begon de les het was net even saai. Na nog 4 van die saaie lessen ging de laatste bel. Ik liep met de anderen naar buiten, de jongen die Rick werd genoemd vroeg aa mij:' heb je een fiets? Dan kunnen we namelijk makkelijk naar ons teretorium in het bos.' ik knikte van ja. We fietsten met zijn zessen naar een open plek die het zelfde er uit zag als de plek in mijn droom.
We kwamen er op onze bestemming aan en ik keek mijn ogen uit toen we er waren. 'kijk maar goed rond als we er niet zijn moet je deze plek ook terug moeten kunnen vinden. Hier ben je veilig voor de panters, we hebben kruiden gebruikt waar hun niet door kunnen komen.', zei Milou zacht . Toen ze in het midden kwamen zach ze dezelfde rots staan als in mijn droom. Hoe langer ze er was hoe meer ze over de andere wolven kwam te weten en over de geschiedenis van hun voor vaderen. 'maar als we allemaal uit de zelfde familie komen hoe kan het dan dat we allemaal een andre achternaam hebben en mijn broertje er geen is? Ik snap het niet meer' ' om op al die vragen een antwoord te krijgen moeten we weer de geschiedenis in duiken. Vroeger was er een wolven stam die door een aanval uit elkaar is gevallen en waar maar zes overlevenden van die aanval bleven in Nederland. De een ging daar heen en de ander weer ergens anders heen. Waar door eigenlijk iedereen een beetje wolf is. Maar om de 100 jaar word er een nieuwe wolf geboren en wij zijn die mensen de zes wolven uit Nederland. Het blijkt zo te zijn dat hier in Denemarken elf wolven zijn. Die moeten we ook zien te vinden, voor de panters die zullen ze rouw lusten.' we vergaten de tijd en toen we eindelijk klaar waren was het al over tienen. Ik fietste naar huis en viel daar meteen in slaap. Ik droomde nog weer over dat ik in een wolf veranderde en de anderen. Maar dit keer kon ik wel rustig verder slapen wn ik wist wat het betekende.
Reageer (1)
Ga snel veder plzzz
1 decennium geleden