Met moeite opende ik mijn ogen. Waarschijnlijk was het pas half negen of zo.. Ik keek even om me heen en zag Rein toen liggen. Ik glimlachte, hij was leuk. Vervolgens keek ik op m'n mobiel hoe laat het was. Kwart over 11. Ik grinnikte en kroop tegen Rein aan, voorlopig bleef ik nog lekker liggen!

"Lin, linnie! Wakker worden." Ik hoorde Rein zijn stem in mijn oor fluisteren en ik kreeg het helemaal warm. "Je bent wakker, je lacht." Hij kietelde me even in m'n zij waardoor ik een spastische beweging maakte en Rein zelf ook moest lachen. "Hoe laat is het?" "Half 11, mooie tijd om er uit te gaan. Vind je niet?" Ik dacht na, net was het nog kwart over 11. Ach ja, het zal allemaal wel. "Wat wil je gaan doen dan?" Ik deed op zondagen eigenlijk nooit wat. "Tja, weet ik niet. Het is vaderdag dus ik weet niet wat jullie dan doen?" Ah, Rein kon natuurlijk niet bij zijn vader zijn.. "Ik moet nog even een cadeautje voor papa kopen, ik weet niet of je daar zin in hebt? Maar gewoon een bloemetje of zo. En dan gaan we nog naar onze opa's. Maar daar hoef ik niet perse mee naar toe, dus dan kunnen we ook iets anders gaan doen." Rein keek me lief aan. "Dan gaan we dat toch doen! Ik wil je opa en oma wel leren kennen." Hij knipoogde en ik moest lachen. "Nou vooruit dan, wil je nog douchen?" "Oh ja, als dat mag?" Ik knikte, trok hem uit bed en liet hem zien waar alles lag en stond in de badkamer. Hij stak zijn duim op en ik ging weer terug naar m'n slaapkamer waar ik wat kleren uitzocht en even m'n mobiel pakte.

Ik : Veer waar ben je? Normaal ben je nooit zo vroeg op ;p
Veerle :Ik sliep bij Nils vannacht. Wilde het nog tegen je zeggen, maar was het vergeten

Ik reageerde niet meer. Wat moest zij nou weer bij Nils? Omdat ik boos op hem was betekende het niet dat zij gelijk naar hem toe mocht. Ik vond hem nog wel leuk, ook al ging ik nu voor Rein. Oma zei altijd tegen me; 'Als je twee jongens leuk vind, ga dan voor de tweede jongen. Als je de eerste echt zo leuk had gevonden was je de tweede niet leuk gaan vinden.' Dus zo doende ging ik nu voor Rein. "Ik ben er weer!" Rein kwam binnenlopen in z'n onderbroek en z'n haar futloos hangend. "Jouw broers hebben vast wel gel en een heerlijk ruikende deo?" Rein keek me grijnend aan en ik sprong op. "Daarvoor moeten we bij Stefan zijn! Guus is nooit zo ijdel en ja, Stefan ruikt altijd veel lekkerder. Guus vindt dat er geen verschil is tussen deo's. Maar Stefan zoekt altijd een lekkere uit. Je kan misschien ook wel een luchtje van hem lenen als je wilt?" Ik klopte aan bij Stefan die vrolijk riep dat als Rein of ik het was, ik binnen mocht komen. We liepen door naar binnen en Stefan keek grijnzend op. "Twee in een, wat een geluk. Wat willen jullie?" En hij keek naar Rein die nog in z'n onderbroek liep. Ik zag dat Rein rood werd. "Nou, Rein heeft net gedoucht en we vroegen ons af of hij even gel en alles mocht lenen." Stefan knikte en gooide een kussen naar m'n hoofd. "Ik geef hem wel wat spullen, ga jij nou maar douchen. Je stinkt." Rein moest lachen en sloeg z'n arm om mijn middel. "Ze ruikt hartstikke lekker naar zichzelf." Ik voelde dat ik moest blozen dus ik draaide me om en liep de kamer uit. "Ik ben zo klaar!!" Riep ik nog terwijl ik naar m'n kamer liep om m'n kleren te pakken.
Na het douchen voelde ik me weer lekker schoon en ik trok snel m'n kleren aan om vervolgens naar m'n kamer te lopen en daar m'n haar en make-up te gaan doen. Toen ik naar binnen liep en de deur dicht deed voelde ik twee handen in mijn zij die me omdraaiden. "Lekker gedoucht?" Ik keek in Rein zijn bruine ogen en glimlachte. "Nu ruik ik weer lekker!" Rein stak zijn neus in mijn haren waardoor ik helemaal tegen hem aan stond. "Je ruikt heerlijk! En je ziet er leuk uit!" Ik glimlachte. "Jij ruikt ook lekker!" Rein knikte grijnzend. "Ja! Die broer van je die weet het wel." Ik moest lachen en keek naar z'n haar wat hij ook gedaan had. "Zit het goed?" vroeg Rein twijfelend. Ik knikte en drukte een kus op zijn wang. "Het zit perfect." ik wurmde me uit zijn armen en liep naar m'n make-up tafel toe en deed wat mascara, labello en daaroverheen lippenstift op. Rein had ondertussen mijn borstel gepakt en begon mijn haar te borstelen. "Het is niet dat ik je weg wil hebben hoor, maar moet je geen huiswerk maken?" Rein schudde zijn hoofd. "Eigenlijk heb ik al vakantie, vandaar dat ik vrijdag vrij was." Huh? Ik snap echt helemaal niets meer van die scholen in Brabant. Hoe kunnen ze nu al vakantie hebben? "Ik heb langere schooldagen. Maar wel veel meer vakantie en meer uitval in het jaar!" legde Rein uit. Ik knikte begrijpelijk, dat was best wel chill eigenlijk. "En nu, want de rest van Nederland zit nog op school. Ga je je dan nu vervelen?" Rein grinnikte. "Meestal doe ik gewoon random dingen. En ik ga ook gewoon gezellig met m'n vrienden van thuis wel eens dagjes weg en zo." Ik knikte. "En je komt random naar Amsterdam toe om bij Nils te slapen omdat hij in de krant staat." "Dat ook." We moesten lachen en ik zette m'n haar snel vast met een speldje. Vervolgens stond ik op om deo op te doen en natuurlijk ook een luchtje. "Zo tadaaa!! Op naar beneden." Ik liet Rein voor me uit de trap af lopen, ik zou hem best wel als mijn vriend willen zeg maar. Dan zou dit alles veel ongemakkelijker zijn..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen