19. Vanuit Linde
Samen met Rein ruimde ik alles op en we vertrokken weer naar boven. "Ik vind je familie zo gezellig!" Zei Rein terwijl ik weer in zijn armen ging liggen om de film af te gaan kijken. "Jouwe is toch vast ook wel gezellig!" Ik keek omhoog en er stonden tranen in Rein zijn ogen. "Aw, lieverd. Wat is er?" Ik draaide me naar hem om. "Nee niks, laat maar.. Het is niks bijzonders. Het is gewoon dat ik stiekem een beetje jaloers ben op de gezelligheid hier." "Rein please zeg wat er is?" Ik keek hem smekend aan. Rein trok zijn schouders op. "Nou ja, gewoon.. M'n ouders zijn al heel lang gescheiden en nu woon ik dus bij m'n moeder. Het is daar wel gezellig met m'n stiefvader en m'n zus, maar we zijn geen gezellig gezin die al vanaf de geboorte van de kinderen bestaat. En ik gun het jou en alle anderen wel, maar het liefste had ik het ook anders gehad." Aw, wat sneu.. Ik kon me het echt niet voorstellen hoe het was om gescheiden ouders te hebben. "Maar je vader dan?" "Die is laatst voor zijn werk, samen met m'n stiefmoeder en m'n drie stiefbroertjes naar Saoudi-Arabië verhuisd. Ik ben daar nu één keer geweest en m'n vader komt ook regelmatig naar Nederland, maar toch.. Ik zie hem zoveel minder." Rein praatte er heel makkelijk over, maar de zin waarmee hij afsloot maakte duidelijk dat hij net wel moeilijk vond. "Je mag altijd hierheen komen hé! De deur staat altijd voor je open, gewoon voor als je onze gezelligheid mist." Rein moest lachen, "Je bent lief." Ik glimlachte en kroop in zijn nog steeds vieze shirt van gister. "Nog steeds sorry hé! Zullen we hem anders wassen?" Rein trok zijn schouders op. "Maakt niet uit en dat wassen is goed hoor." Zo stond ik op en liep ik naar de wasruimte gevolgd door Rein die zijn arm om me middel heen sloeg. Ik legde mijn hoofd tegen zijn schouder aan, hij was net ietsjes groter. "Oke we gooien je shirt gewoon hier in en dan hangen we hem te drogen, lijkt mij." Ik maakte wat warm water en deed er sop bij. Rein trok zijn shirt uit en we legden hem in het water. "Wil je een shirt van Guus of Stefan lenen?" Rein schudde zijn hoofd. "Oh nee hoor, bedankt." "Desnoods leen je er eentje van mij." Rein moest lachen. "Dat pas ik ook zo lekker. Nee hoor, ik vind het zo ook prima!" We stonden weer in mijn kamer en grijnzend legde ik mijn hand op zijn buik. "Ik vind het ook echt niet erg om eerlijk te zijn."
Toen de film was afgelopen keek ik om, naar Rein. Hij was in slaap gevallen en omdat we pas rond half 10 weer film gingen kijken en we nog meer dan de helft moesten was het nu al zo'n 11 uur, half 12. Ik trok Rein voorzichtig wat naar beneden zodat hij in bed kwam te liggen en niet meer zat. Ik pakte m'n telefoon en appte Nils dat Rein in slaap gevallen was en dus hier sliep. Hij antwoordde dat hij het allemaal prima vond en vervolgens controleerde ik of Rein echt sliep en toen kleedde ik me om. Ik sliep liever in m'n pyjama. Ineens hoorde ik gefluit. Ik schrok op en deed snel m'n pyjamabroek aan. "Eikel." Siste ik en Rein moest lachen. "Ik had niet moeten fluiten hé?" Ik keek hem quasi boos aan. "Oh ja, zodat je zeker had kunnen kijken hoe ik me verder ook omkleedde zeker?" Rein knikte en glimlachte wat. "Maar ik moet maar eens terug naar Nils." "We hebben afgesproken dat je hier kon blijven, omdat je lag te slapen." Rein glimlachte nog wat slaperig en klom toen moeizaam uit bed. Heb je dan een voetbal broekje voor me?" Hij keek me vragend aan en ik besloot te gaan zoeken. Ik hoorde aan de geluiden dat Rein z'n broek wel al uit deed. Het was zo'n typisch riem-losmaak-geluidje wat ik hoorde. "Ik kan alleen die van mezelf vinden en die is vies. Ik denk trouwens dat je er niet eens inpast met je dikke kont." Ik sloeg hem op zijn kont en we besloten maar dat Rein zo zou slapen.
Reageer (2)
Snel verder eh babee xx
1 decennium geledenAhw echt mooi geschreven!
1 decennium geleden