18. Vanuit Linde
De jongens waren weg, ik was blij dat het uitgepraat was met Nils maar ik wilde hem echt geen kans meer geven. Ik stond midden in de keuken en wenkte Rein. "Wij gaan naar boven of zo." We liepen naar de tussendeur toe en ik hoorde Stefan nog roepen dat we geen dingen moesten doen die hij ook niet zou doen. Rein begon te lachen, hij lijkt net mij. "Hij is geweldig!" Grinnikte ik. Rein liep zwijgend achter me aan. "Ja jij ook hoor." Ik prikte hem in zijn zij en hij moest lachen. "En jij ook!" Ik glimlachte en we liepen Veerle en mijn kamer in. Rein grinnikte even, "Al die posters waren me gister niet eens opgevallen." Ik dacht na, was hij gister in mijn kamer... Maar ik wist het al weer, ik lag natuurlijk hysterisch te gillen in m'n bed door die pop. "Ik hoop dat Veerle ze snel weg haalt." Rein keek me moeilijk aan. "Ja, ik kan toch niet zo lang tegen jouw hoofd aan kijken." Hij begon te lachen omdat het zo sarcastisch was. "Grapje, je bent leuk." Rein keek weg en glimlachte. Hij was echt een schatje. "Wat wil je doen? Een spelletje, een film kijken of ja, wat wil je?" Rein keek bedenkelijk. "Een spelletje is wel gezellig! Wat stel je voor?" Ik grinnikte, "Vier op een rij of zo? Ik speel eigenlijk nooit spelletjes, daar zijn Veerle en Guus voor." Rein moest lachen, "Waar staat het spel?" Ik wees naar de kast aan Veerle's kant van de kamer. Ondertussen liet ik mezelf achterover op m'n bed vallen en ik sloot m'n ogen. "Ben je moe?" Ik knikte. "Van vanochtend, van de wedstrijd." Ik keek om naar Rein die naast me zat. "Weet je al of je door bent?" Ik schudde m'n hoofd. "Ik merk het wel een keer.." Rein liet zich ook maar achterover vallen en zo praatten we wat. "Maar heb je nog meer talenten waar ik niks van weet?" "Ik zing graag, maar verder ben ik niet muzikaal." "Wil je wat voor me zingen?" Ik keek Rein aan, "Alleen als je mee zingt." We begonnen titanium te zingen en aan het einde gaven we elkaar een knuffel. "Dat was leuk!" We kletsten nog wat en besloten toen maar een film te kijken in plaats van een spelletje te doen.
"Lin, lin, wakker worden!" Ik voelde Rein zijn hand op m'n wang en voorzichtig deed ik m'n ogen open. Ik lag in zijn armen en hij wreef voorzichtig met zijn vinger over mijn wang. "Hey, lekker geslapen?" Ik knikte en glimlachte. "Je moeder kwam net vragen of we kwamen eten." Ik zuchtte en kroop uit zijn armen. "Kom je dan?" Ik trok hem aan zijn hand achter me aan. "Je hebt d'r wakker gekregen zo te zien?" M'n moeder keek Rein lachend aan. Terwijl we eindelijk weer eens gezellig mer zijn alle aan tafel zaten, en Rein, zat Stefan te klieren. "Steef doe normaal man." Terwijl Veerle dat zei opende Stefan zijn mond vol eten. Ik moest lachen en Veerle sloeg haar handen voor haar ogen. Naast me hoorde ik Rein ook lachen, ik vond het leuk dat hij het zo gezellig had hier thuis. "Maar mam." Iedereen was ineens serieus. "Wanneer gaan we nou verhuizen?" Gelijk begonnen Stefan, Guus en Veerle dingen te roepen als 'Jaa, wanneer?' En zo. "Hoezo dat ineens?" Ik trok m'n schouders op. "Jullie zeiden dat als we vriendjes kregen en zo, het tijd werd om te verhuizen. Zodat Veerle en ik ook een eigen kamer hebben. En ja, ik heb het idee dat die tijd best wel dichtbij komt nu." Ik keek Rein even aan die rood was geworden. "Misschien hebben jullie ook wel gelijk. Maar waar willen jullie wonen?" "WAALRE!" Riep ik meteen en Stefan riep "Een villa!" Guus en Veerle wilden graag in de stad blijven, niet perse Amsterdam, maar wel in de stad en dan ook een stad in de randstad. Toen Stefan dat hoorde riep hij gelijk dat hij in 't Gooi wilde wonen, papa en mama keken elkaar bedenkelijk aan. "Daar hebben we het zelf al over gehad. We hebben het geld wel, maar dan kunnen we niet op vakantie. Veerle moet naar een andere school en jullie kunnen niet meer sporten.. Dan zouden we moeten wachten op ons deel van oma's erfenis." Zei papa. We zuchtten teleurgesteld. "Kunnen jullie niet gewoon huizen zoeken die jullie geschikt vinden en dat wij ze daarna keuren?" Papa en mama stemden in met het idee van Veerle en zo sloten we het gesprek aan tafel af.
Reageer (2)
ZE MOETEN BIJ MIJ KOMEN WONEN (DAN KOMT REIN VAAK OP BEZOEK) (:
1 decennium geledenLeukk! snel verder!xx
1 decennium geleden