Foto bij 001

Hier mijn eerste hoofdstuk hoop dat jullie het leuk vinden! als je het leuk vindt neem dan een abo :)

xoxo

Over twee maanden ben ik dan eindelijk afgestudeerd. Wat ga ik in hemelsnaam al die tijd doen zonder geld ? vraag ik aan mezelf terwijl ik door het dorp loop, helemaal in gedachten verzonken loop ik per ongeluk tegen een man op. “hé kun je niet uitkijken?” schreeuwt hij me achterna. Na een kwartier lopen kom ik eindelijk thuis. “Hé schat, hoe was je dag?” hoor ik mijn moeder Geartsje uit de keuken vragen, “mwoah ging wel” antwoordt ongeïnteresseerd. Snel klok ik een glas water naar binnen en loop daarna rechtstreeks naar boven, eenmaal boven duik ik achter mijn laptop. Op Google zoek ik "bijbaantjes" meteen krijg ik een hele lijst met allerlei verschillende baantje. Snel scrol ik over de pagina, mijn ogen vallen op een pagina van het modellen bureau "Paparazzi Models", snel klik ik het weg "ach, dat kan ik toch niet!" mijn laptop klapt dicht en ik loop naar mijn kledingkast en ga hierin lopen rommelen. Overal vliegen kleren in het rond. Eenmaal bij de achterkant van mijn kast aangekomen, hangt daar een prachtige diep blauwe jurk voor het eindbal "ah, ik heb er zo veel zin in!" roep ik tegen mezelf. Voorzichtig haal ik de jurk uit zijn jasje en leg hem op mijn bed. De jurk komt van de lokale kleermaakster. Terwijl ik aan het dagdromen ben over het eindbal hoor ik mijn moeder roepen vanaf beneden "Doutzen, kom je de tafel dekken?" ik zucht diep maar berg de jurk op en loop naar beneden. Beneden zie ik mijn vader op de bank zitten "hé pap!" zeg ik lief "hé lieverd" antwoord hij. Snel dek ik de tafel zodat we kunnen eten, "Vandaag op het menu: boerenkool met worst!" zegt mijn moeder trots. Aan tafel praat ik gezellig met mijn ouders en vertel ik ze dat ik een bijbaantje zoek, "wat leuk!" Zegt mijn vader. Mijn moeder neemt het iets serieuzer en denkt erover na, na een korte stilte zegt ze "is model worden niks voor jou?" Ik kijk haar verschrikt aan "euhm, misschien" antwoord ik onzeker. Na het eten haal ik mijn laptop van boven en plof ik op de bank, mijn moeder komt naast me zitten "heb je zin om morgen even naar Herenveen te gaan? je hebt namelijk nog schoenen voor het eindbal nodig". "Jaaa!" antwoordt ik terwijl ik mijn moeder omhels. Samen met mijn ouders kijk ik Goede Tijden Slechte Tijden, we kijken het elke avond met het gezin. Vanavond is jammer genoeg mijn zus Rens naar haar vriend. De band tussen mij en Rens is erg bijzonder, we vertellen elkaar echt alles. “Ik ga naar bed” zeg ik terwijl ik gaap, snel geef ik mijn ouders een dikke kus en loop naar boven. Wanneer ik in mijn bed lig krijg ik dat modellen gedoe maar niet uit mijn hoofd, na een half uur voor me uitstaren slaap ik nog steeds niet.

Reageer (1)

  • ImagineDream

    Wauw, leuk dat er een story gaat komen over Doutzen! Komt niet vaak voor, kan niet wachten tot het volgende hoofdstuk, ik ben echt een true doutzen fan. :) (zou je mijn verhaal ook willen lezen, en reactie op willen sturen ;))

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen