~ De derde nacht ~
Na een lange avond stappen, valt de heks uitgeput neer in de zetel. Diens hoofd doet zeer en het voelt de komende kater aankomen, het kotst het avondmaal uit en valt in een onrustige slaap, die zal deze nacht niet veel doen. Niet veel kunnen doen...
De wolven zijn woest, er zijn al een paar leden minder en ze willen een grote slag slaan.
Doelloos lopen ze met schuimende bekken door de straten van Wakkerdam, ergens diep in het bos zien ze nog een flikkerend lichtje branden. Nieuwsgierig, maar ook hongerig sluipen ze dichterbij. Daar, vlakbij de olielamp zit een mens. Omhulsd door een warm deken. Het schrikt op, en kijkt recht in de ogen van een van de wolven.
Ze kunnen niets anders dan het te doden en op te vreten, het heeft hen immers gezien.
Het wordt van achter besprongen en in een hap is het dood. De laatste stukken vlees worden verscheurd en opgesabbeld.
Met een redelijk voldaan gevoel verlaten de wolven het boshutje en veranderen weer in mensen.
Ergens diep in de wolken, weent Cupido, de geliefden zijn alweer overleden. Diens hart verscheurt door de sterke verbintenis. Het besloot dat het maar een ding kan doen, een nieuw koppel kiezen.
Verrukt spring het op uit diens wolkenzetel en kiest diens pijl, een mooie roze. Het kiest er nog een, het kiest een mooi stel billen uit en laat de pijl los. De pijl raast en komt terecht op twee mensen, die worden op slag verliefd en zijn voor het leven.
De tevreden cupido gaat weer naar zijn zetel en valt in een vredige slaap.
Marieke, de dochter van de slager, loopt vrolijk door het bos. Ze gaat koekjes bij oma brengen, ze besluit eerst een bezoekje te brengen bij Alesia, zodra ze in haar hut binnenkomt ziet ze bloed. Overal bloed en afgekloofde beenderen. Ze valt snikkend neer op haar knieëen en gilt het uit.
Niet veel later staat het hele dorp geschokt toe te kijken naar Alesia. Of wat er van haar overblijft.
'Dit, dit kan niet waar zijn!' De burgemeester staat verbaast toe te kijken. 'Beste burgers, ik, ik moet jullie meededelem dat, dat Alesia vermoord is door de barbaarse weerwolven! Een ontschuldige burger!'
'Ho! Nee! Burgemeester, u vergist zich. Aanschouw deze tarotkaarten, dit is niet zomaar een burger, dit is de ziener!' Een burger stapt naar voor en pakt een kaart op. 'Onze belangrijkste schakel, we gaan de wolven pakken! Op de brandstapel ermee!'
'Op de brandstapel ermee!' Het wordt tientallen keren gescandeerd, en uiteindelijk staat ze weer op her marktplein, klaar voor weer een verdachte aan te duiden. Wie zal het deze keer zijn?
Stemmen kan in een reactie, of via pb.
Stemmen kan tot 14-07-'14.
Just a reminder: enkel vette namen worden gezien & dode: houd jullie stil. Jullie hebben jullie eigen 'topic'.
We verwachten 17 stemmen!! Wanneer er 9 stemmen op 1 iemand zijn, is de stemperiode vervroegd gesloten!
Deelnemers
1. Redrosex ~ burger Samen met Armastus ~ nacht 1 ldvd
2. Grier ~ slet samen met Tankian
3. Disclaimer
4. Tankian ~ Weerwolf samen met Grier ~ nacht 2 ldvd
5. Sevina
6. Wentelteefje ~ Burger ~ Brandstapel 2
7. Bourne
8. Preciado
9. Mette3
10. Rhaego ~ burger ~ nacht 1 wolven
11. Pabu
12. Maka
13. Unsullied ~ slet ~ nacht 1 met Rhaego
14. Vastly ~ Burger ~ uitgeschreven
15. Perhonen
16. Verlac
17. Kyojin ~ jager ~ brandstapel 1
18. Aldea ~ burger ~ nacht 2 met Buddy
19. xxRiRixx
20. Promisess
21. NymeriaDorne
22. Alesia ~ ziener ~ nacht 3 wolven
23. Armastus ~ burger samen met Redrosex ~ jager 1
24. Dorchadais ~ Weerwolf ~ uitgeschreven
25. Cresseyde
26. Involved
27. xmex
28. Anthroopos
29. Aethelthryth
30. Buddy ~ slet ~ nacht 2 wolven
Verdachtenlijst:
Preciado l
Promisess llllllllll
Cresseyde l
Anthroopos l
Reageer (22)
Promisess, dan maar.
1 decennium geledenPROMISESS
1 decennium geledenpromisess
1 decennium geledenMaka's theorie klinkt logisch, dus ik ga ook voor Promisess
1 decennium geledenPromisess
1 decennium geledenOli --> Preciado