René
Veel lees plezier!!!!!!!!! (: (: (: (:
"Amira!!" hoorde ik in de verte, ik probeerde te horen wie het was.
"Amiraa!!!!" het geluid kwam steeds dichter bij. ik keek uit het keukenraam en daar kwam René aangerend.
Ik zwaaide maar toen hij dichter bij kwam zag ik dat hij in paniek was.
Ik rende naar de deur en deed hem open, maar voor ik het wist rende René naar binnen en smeet hem al weer dicht.
Hij rende zonder iets te zeggen naar boven mijn kamer in.
Toen drong het tot me door wat er aan de hand was: René had weer eens een streek uitgehaald bij Sam (de pestkop van de klas)
Benieuwd wat hij nu weer had gedaan rende ik achter hem aan de trap op.
Ik hoorde gebonk op de deur en een stem die riep "Amira doe open, dat kreng is nu echt te ver gegaan!!!!"
Snel deed ik mijn kledingkast open en duwde René erin.
Ik rende naar beneden maar struikelde en viel van de trap tegen de muur aan.
Toch stond ik op om de deur open te doen, want vorige week heeft Sam het raam ingegooid met een steen. Toen had René een emmer water boven Sam's deur gezet en was z'n telefoon stuk.
Maar goed, ik deed de deur open en daar stond Sam bedekt met Chocolade saus. Ik ben er achter wat René nu weer had gedaan...Zucht...
Ik probeerde mijn lach in te houden maar dat wilde niet helemaal lukken.
Sam had zoals gewoonlijk z'n meelopers Rens en Luca meegenomen. Sam riep "wat sta jij nou weer stom te lachen?! Vertel liever waar dat mormel is!!"
"welk mormel?" vroeg ik "RENÉ NATUURLIJK DOMME TRUT!!!!!"
"ohh dat mormel, die heb ik nog niet gezien vandaag"
"HIJ GING HIER NAAR BINNEN, DUS LAAT ONS ERDOOR!!"
Ik wilde ze tegen houden maar ze duwde me al aan de kant.
Luca en Rens begonnen beneden te zoeken maar Sam rende gelijk naar boven. snel rende ik achter hem aan om René te beschermen. Sam haalde zoals altijd m'n hele kamer overhoop. Dat vind ik niet zo erg, als hij René maar niet vindt. Tot mijn grote schrik rende hij ineens naar m'n kleding kast toe. Ik kreeg het ineens heel warm. Het liefst wilde ik hem om de nek springen en hem bewusteloos slaan, maar ik stond vastgenageld aan de grond. Ik kon toch niks doen.
Sam maakte de kast open maar er stond niemand in...
Na een tijdje ging Sam weer naar beneden en riep tegen Luca en Rens dat ze weg gingen om buiten verder te zoeken.
Ongerust rende ik naar boven om René te zoeken.
Toen hoorde ik ineens: "Amira? Ben jij dat? Zijn ze al weg?"
"ja, maar waar ben je" Vroeg ik. "ik hang onder je raam, help me alsjeblieft, wamt ik hou het niet zolang meer vol!
Ik keek uit het raam en inderdaad, daar hing René... Snel pakte ik de bezem die in de hoek van de kamer stond.
"pak de bezem en trek jezelf omhoog" zei ik.
Toen René weer veilig op de grond stond liep hij rustig weg alsof er niks gebeurd was.
hij ging naar de keuken en ging aan tafel zitten. "wat heb je voor lekkers gemaakt?" zei hij.
"Nou niks. Al het eten heeft m'n moeder heeft alles aan de nieuwe buren gegeven"
"Dat is nou balen" zei René. "M'n moeder ligt nog in bed en m'n vader is meteen aan de slag gegaan in de schuur dus ik heb nog niks gegeten"
Precies op dat mommend komt m'n zusje Ariana van 6 de keuken binnen. "Hier zijn wat eieren. Brood en spek komen zo" zegt Ariana.
Plotseling komt er een motor langs gescheurd. Ariana huppelt naar buiten en als ze terug komt heeft de een zak brood en een pak met spek in haar handen.
"zo, dat is dan ook weer geregeld" zegt ze vrolijk. "Ik hoor het wel als het klaar is. Het ei geklutst alstublieft"
Ze huppelt weer naar boven.
M'n zusje is zo iemand die alles maar dan ook echt alles voor je kan regelen binnen 2 minuten...
"kon mijn zusje dat maar" zegt René ineens. "mijn zusje doet niks anders dan slapen. Als ze kan slapen doet ze dat ook..."
"ik maak even ontbijt en dan naar jou huis?" vroeg ik hoopvol.
"nee, daar is niks te doen en die pestkoppen staan me daar vast op te wachten. En m'n broer past op me en die heeft me buiten gezet met een kom gesmolten chocolade. Dus toen dacht ik, ik ga in de boom naast Sam's huis zitten en als hij komt gooi ik die over hem heen. Dus vandaar dat ik hier ben"
"Ariana!! het ontbijt is klaar" riep ik. binnen 2 seconde staat Ariana in de keuken. Ze eet snel haar boterham met ei op en sprint weer naar boven.
"Wat zullen we doen op onze eerste vakantie dag?" vraagt Amira. "we kunnen Sam gaan pesten"
"hoe dan?" "Ik heb wel een idee, kom maar mee"
Reageer (1)
GENIAAL personage! ( Ik bedoel René )
1 decennium geleden