Foto bij Hs 11 - Het feest (door Sven)

Mijn examens zijn gedaan, bedankt iedereen die me succes heeft gewenst!
Hebben jullie all we wanna do al gehoord?
Ik vind hem echt suuuupercool
xxx
ps wie komt er ook naar your'in op 26 juni?

Vanavond wordt mijn avond. Het is zaterdag. Ik sleur stiekem frisdrank naar de recreatiezaal. Als de anderen geen alcohol willen, is dat hun zaak. Ik heb altijd nog mijn geheime voorraad. Ik weet van Philippe uit het vierde dat de leerkrachten al weg zijn, maar ons in de waan laten dat dat niet zo is. Ik kijk de zaal rond. Ik heb discospots geïnstalleerd. De drankjes staan helemaal links en rechts is er heel wat plaats vrij om te dansen of zoiets. Het ziet er geweldig uit, al zeg ik het zelf. Zou dat geen zoentje verdienen? Ik grinnik in mezelf en vraag me af hoeveel meisjes ik vanavond zal zoenen. IK zag heus wel dat ze helemaal weg van me zijn. Tijd om de gasten te halen. Ik ga naar de derde verdieping en klop aan bij een kamer, geen idee van wie. Mylène of Rosanne doet de deur open. Ik haal ze steeds door elkaar. Maar in elk geval ziet ze er goed uit. Ze draagt een hemelsblauw jurkje en zwarte pumps. "Ik kom jullie ontvoeren naar een megacool feest", zeg ik met een buiging. Mylène-of-Rosanne giechelt en wenkt haar zusje, die net hetzelfde draagt, enkel is haar jurkje roze, en Britney die een zwart jurkje met witte stippen draagt. Ze komen voor me staan en ik geef ze alle drie een kus op de wang. Ineens zie ik Vivi achter in de kamer staan. Ik wurm me tussen de drie gierende meisjes in en vraag haar: "Wil je echt niet mee, Vivi?" "Ik heet Silke", antwoord ze bruusk. Ook goed, dat krijg je nou met die tweelingen, ik haal ze steeds door elkaar maar ik zeg: "Vivi is mijn koosnaampje voor jou!" Meisjes houden van bijnamen. Ze kijkt me raar aan en loopt dan de kamer uit. Wat heeft die meid? Elke andere zou flauwgevallen zijn of iets dergelijks. Of zou ze me nog steeds niet vergeven hebben dat ik haar in de bibliotheek met die Duif liet filmen? Dat was toch gewoon een geintje? Ik haal mijn schouders op. Er zijn nog genoeg andere meisjes. Haar tweelingzus bijvoorbeeld, die is een stuk leuker. Ik stap tussen de meisjes naar de volgende kamer. MainStreet. Op Duif na dan. Zit vast bij zijn vriendinnetje. We gaan alle kamers af en komen ten slotte bij de laatste. Ik klop op de deur. Sammantha doet open. Zij ziet er ook al zo goed uit. "Kom erbij", zeg ik galant en Sammantha, Lynn en Sarah voegen zich bij ons. In de kamer zitten ook Inge, Leslie, Silke en Duif. Ik denk er even aan om Inge ook te proberen overhalen maar ik doe het toch maar niet. Zij was ten slotte diegene die zei dat ze al een vriendje had...

(H)(H)(H)

Ik ben bekaf van het dansen en sta tegen de muur van de zaal geplakt. "Hoi", zegt iemand naast mij plots. "Hey, baby", antwoord ik aan Lynn. Ze doet me ergens aan Vivi denken, de echte dan. "Leuk feest", feliciteert ze me. 'weet ik", denk ik maar ik antwoord: "Jij ziet er ook leuk uit." Ze giechelt even. "Vertrouwt je vriendje je zomaar?", vraag ik op een flirterig toontje. "Kennelijk wel..." Ik ga voor je staan. "Hij geeft je toch wel genoeg aandacht?" Ze zwijgt. Niet dus. Gauw over wat anders beginnen. "Bedankt dat je bent gekomen. Zonder jou wouden de anderen vast ook niet." "Weet ik", antwoordt ze en ze lacht. "Dansen?", vraag ik. "Tuurlijk, sir Gouters", lacht ze en ze neemt mijn hand vast. We gaan naar de geïmproviseerde dansvloer. Ik zie andere meisjes jaloers naar Lynn kijken. Ik zie in de hoek van de zaal ook die Aziaat alleen staan. Lynns vriendje. Na het dansen gaan we terug aan de kant staan. "Je bent best leuk, weet je dat?", vraag ik haar. Ze knikt lachend. Ik denk dat ze mij ook wel mag. "Jij bant ook best wel leuk", antwoordt ze. Zie je wel. Na een korte stilte buig ik me naar me toe en druk mijn lippen op de hare. Eerst doet ze niets, maar dan ziet ze die Aziaat de zaal uitlopen en rukt ze zich los om hem achterna te hollen. Nou ja, er zijn nog genoeg anderen. Ik zie een meisje alleen staan. Zonde! Haar naam ontgaat me. Ik ben niet zo goed met namen. "Hey baby", zeg ik tegen haar. "Mijn naam is Sterre", giechelt ze. Dat was het! "Baby is mijn koosnaampje voor jou", antwoord ik. Ze giechelt weer. Zoals ik al zei: er is meer dan een meisje op de wereld...

Reageer (3)

  • GossipGirl21

    yeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaah

    6 jaar geleden
  • sammainiac

    Ik haat Sven echt 26 juni kan ik niet mijn moeder is jarig en kan dus niet weg. ze wordt 50
    en ik zou dus niet voor Sven vallen hij zit ver onder mijn niveau

    1 decennium geleden
  • certified_cloud

    omg ik haat die Sven!!
    leuk dat je weer schrijft!!
    ja all we wanna do is super gaaf geworden!!!
    snel verder xxxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen