Foto bij 17. Pof en Rof's machine

Na een heerlijke nacht en een lekker ontbijt gaat Wyta naar buiten. Bij de deur ontdekt ze een brief van de professoren Pof en Rof. In de brief staat dat ze zo snel mogelijk met Syto naar hun lab moeten komen. Snel gaat Wyta naar Syto.

Voor wat relaxende achtergrondmuziek, probeer deze voor dit hoofdstuk:

'Syto! *hijg* Syto! *hijg* SYTO!!! *hijg*' hijgt Wyta. Ze is op haar aller snelst naar Syto gevlogen, en dan is dan nog wel een stukje! Syto kom met een zonnebril op naar buiten. 'hey Wyta! Rustig aan, de ontsnapping-scene is al achter de rug hoor!' lacht Syto. Maar dan is Wyta bloedserieus. 'Geen tijd voor grapjes nu Syto! We moeten zo snel mogelijk naar Pof en Rof's lab!'. 'Pof en Rof's lab? oh! Nou gaan met die banaan!' zegt Syto en gooit zijn zonnebril naar binnen. Wyta is al wat richting het lab gevlogen en Syto komt haar achterna.
~~~
De deur van het lab vliegt met een klap open. Pof en Rof schrikken zich rot en Wyta en Syto gaan binnen. 'Z-*hijg*-zijn *hijg* we op *hijg* tijd?' hijgen ze. 'Op tijd? Op tijd voor wat?'. Pof staat met een scheve kop te kijken. Dan bijt Rof hem in z'n staart. 'Op tijd om de machine te gebruiken, slim-neus!' bijt Rof Pof toe. 'Sorry, soms zijn we, *fluistert* ,en dan vooral hem, een beetje verstrooit. Het spijt ons zeer prinses!'. 'Maakt niet uit, laten we beginnen' antwoordt Wyta netjes.

'Goed' zegt Pof. 'We gaan jullie sturen naar de wereld waar alle werelden die ooit gemaakt zijn, zijn ontstaan. Maar dit doen we niet zomaar. We hebben een missie voor jullie.'. Rof neemt Pof over: 'Om deze reden hebben we deze machine ook gebouwd. Maar goed, jullie missie is om degenen te vinden die onze wereld heeft gemaakt.' Pof gaat nu weer vertellen: 'Jullie zullen veel moeten reizen door de "echte wereld", zoals deze wereld genoemd wordt. Omdat het reizen erg gevaarlijk kan zijn moeten we constant contact houden. Daarom hebben we deze apparaten voor jullie gemaakt.' Rof doet Wyta en Syto beide een soort spionnen-horloge-armband om. Pof praat weer verder: 'Hiermee kunnen jullie contact houden met ons, maar ook met elkaar. Doe dit ding nooit af als je in de andere wereld bent want dan verdwijn je uit die wereld en je hebt maar een kleine kans op terug komen hier.'. Rof benadrukt het nog wat meer: 'Als je dat ding af doet kom je dus vast te zitten tussen tijd en ruimte, aangezien in andere werelden de tijd anders kan lopen dan hier. Als het wel het geval is en je hebt de armband nog als je vast zit moet je op deze *wijst een knop aan* knop drukken en je bent misschien nog gered. Nu over de besturing. Dat kan jij beter doen, Pof!'. 'Dank je Rof. Luister goed. Met deze knop kun je contact opnemen met ons en elkaar. Als je verdwaald bent, druk je op deze knop en je kan de kaart van de hele wereld waarop je zit zien. Als je op die knop drukt, maak je een poort naar onze wereld. Deze knop werkt alleen maar een keer in een andere wereld en jullie moeten het tegeleikentijd doen, anders werkt het niet. Goed, dat is alles dat je moet weten voor nu. Als jullie terug zijn en het verliep goed, zullen we het materiaal beter proberen te maken voor nog een reis.'. 'Maar maak eerst deze maar eens!' lacht Rof.
'Ben je er klaar voor, Syto?'. 'Zeker weten, Wyta!'. 'Goed, laat onze trip beginnen!' roept Wyta.
'STOOOOOOPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!' wordt er geschreeuwd. Wyta, Syto, Pof en Rof draaien zich om naar het geschreeuw. Wie zou Wyta en Syto verbieden om niet te gaan werelden-reizen? Lees het, in het volgende hoofdstuk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen