De eerste hoofdstukken zijn nooit perfect, maar ik hoop dat je het toch leuk vindt.

Have fun reading!
ee!

Lia POV

BIEEEE-

Nog nooit stond ik zo snel naast mijn bed. Vandaag is de dag! Ik zet wat muziek aan en spring onder de douche.
Daarna maak ik me op en trek ik mijn joggingsbroek en een shirtje aan. Als het 4 uur is klopt mijn vader op de deur.
'Ben je al bijna klaar? Wat je moet op tijd op Schiphol zijn!'
'Ja, bijna!' roep ik.
Snel doe ik mijn haar in een hoge knot en ren naar beneden, waar al een broodje ham klaargemaakt is door mijn moeder. Slaperig geeft ze me een knuffel.
'Veel plezier meid, ik ga je missen.'
'Ik jullie ook, maar ik ga vaak bellen en skypen hoor!'

Dan komt mijn vader binnen.
'Schiet je op, de auto staat voor.' Samen met mijn vader leg ik mijn koffers in de achterbak en daarna geeft ik hem ook een knuffel.
'Wil je me echt niet vertellen voor wie ik ga werken?' vraag ik nog een laatste keer. 'Nee, dat wordt je vertelt als je in Portugal bent. Je wordt opgehaald door zijn chauffeur.'

Ik ga in de auto zitten en zwaai mijn ouders uit als de auto begint te rijden.

Op Schiphol aangekomen kan ik meteen inchecken. Als ik mijn ticket krijg zie ik tot mijn verbazing dat ik in Businessclass vlieg. Hij is dus echt rijk...
Na de vlucht loop ik direct naar de bagageband om mijn spullen op te halen, maar ik zie dat dat al gedaan is door de chauffeur (vermoed ik). Naast hem en het karretje met koffers staat een vrouw die meteen op me afloopt.
'Hello Miss, welcome to Portugal', zegt ze vriendelijk. Alle Engelse dialogen doe ik in het Nederlands, dan loopt het verhaal makkelijker
Als ik me heb voorgesteld vertelt ze verder.
'Dit is Pablo, de chauffeur, en ik ben Sofie. Ik ben ingehuurd om je wegwijs te maken in Portugal en je de taal te leren.'

Oke, iemand inhuren als welkoms'cadeau'? Wie is die man?
Als ik haar dat vraag lacht ze.
'Die ontmoet je snel genoeg. Ik zal je je taken in de auto uitleggen.'
Taken? Is een kind opvoeden niet genoeg dan?

In de auto gaat ze door.
'Je zult zijn zoon op gaan voeden, en hem buiten zijn lessen om leren hoe hij zich moet gedragen etc.
Ook zul je zijn personal assistent worden, wat inhoud dat je de agenda regelt, de beveiliging-'
'Wat? Beveiliging? Is het een politicus ofzo?' Weer lacht ze.
'Nee hoor, maar het is wel handig. Jij en zijn zoontje zullen dus overal met hem meereizen.'

Okay, whatever. Ik ben zo nieuwsgierig geworden dat het me allemaal niets meer uitmaakt.
Kom maar op mystery man!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen