Foto bij 16. Een brief

Na een lange tijd gehaast en gestrest is het eindelijk weer wat rustig. De drie prinsessen zijn lekker uitgerust en volgens de wolven die HZWR in de gaten houden, zijn de zwarte wolven ook nog niets van plan. Tijd voor een rustig dagje in Het Witte Wolven Rijk!

Lekker relaxende muziek voor dit hoofdstuk:

gwn een tipje voor als je graag muziek luistert tijdens lezen.

Wyta gaapt nog even na van haar heerlijke nacht. Het is een lange tijd geleden dat ze lekker heeft geslapen.
'nu ik zolang weg ben geweest, zal ik vast heel veel w-mail hebben. Laat ik het maar even checken!' denkt Wyta. Ze loopt naar haar computer en bekijkt haar w-mail. 'Spam, spam, spam, houden, spam, houden, houden, spam, spam, houden, spam...' mompelt Wyta wanneer ze het ene mailtje verwijdert en de ander laat staan.
Nadat Wyta klaar is met checken van haar w-mail, gaat ze naar keuken om eten voor zichzelf klaar te maken. Als ze in de keuken komt, ziet ze een forse wolf achten het fornuis staan. De wolf merkt Wyta op en lacht vriendelijk. 'Goede ochtend prinses Wyta! Ik ben de nieuwe kok voor dit kasteel! Wella is de naam! Wat wil mijn lieve water-prinses graag als ontbijt? Ik zal het maken!'. 'Oh, aangenaam! Jij bent vast de wolf waar Psyana mij over vertelde' zegt Wyta beleeft. Wella knikt 'Yup! Oh, dat Psyana-schatje van een wolfje dat ze is! Ze was als leuk van af het begin!'. 'haha! Ze zei tegen mij dat jou "rundvlees met eendenhart" erg lekker is. Het klinkt wat raar maar mijn zusje heeft een goede smaak dus ik zou die ook graag willen proberen.'. 'Okidoki! komt voor de wolven-kok!' reageert Wella en draait zich om naar het aanrecht. Wella pakt alle ingrediënten en begint van alles te mixen en te roeren.
Na een tijdje is Wella klaar en zet een prachtig bord met heerlijk ruikende rundvlees met eendenhart op tafel. Wyta eet het netjes op en ruimt daarna haar spullen op. Wyta bedankt Wella en dan gaat Wyta naar buiten. Als ze aankomt bij de deur ziet ze een brief op de grond liggen. Wyta scheurt hem open met een van haar nagels en leest wat erin staat:
"Hallo Wyta!
Het is ons, Pof en Rof!
Weet je nog van de machine
waarmee je naar andere
werelden kunt reizen?
Onze machine is eindelijk af
en uitgeprobeerd door een
levend wezen! Het werkt!
Kom zo snel mogelijk hier
heen met die vriend van je
en dan kunnen we jullie meer
vertellen!
Gr. Prof. Pof en Rof
Ps: omdat we zo verstrooit zijn,
zijn we vergeten hoe we kunnen w-mailen.
Vandaar dus een brief! Sorry!
'Oh, ja!' denkt Wyta 'Ik ben dat helemaal vergeten! Snel naar Syto dan maar om het te vertellen!'. Wyta vliegt de deur uit en rent zo snel als ze kan naar Syto, dan kunnen ze samen naar het lab van de professoren Pof en Rof om hun nieuwe machine te bekijken!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen