Foto bij Z&S 18

Zie smeekbede onderaan please

De dagen verstreken en Sybelle vertelde alles wat ze wist over Viholi en de oorlogsplannen, al was het duidelijk dat ze toch regelmatig aarzelde of ze wel het juiste deed. Ook Lilou werd uitgevraagd. Sybelle zocht tussen de andere gevangenen belangrijke personen uit. Een heel oorlogsplan werd uitgewerkt. Tansy merkte dat Sybelle zich er ongemakkelijk bij voelde, maar ze had weinig keuze.
“Mijn vader was een generaal, Tansy”, zuchtte Sybelle. “Ik heb soms het gevoel dat ik hem verraad.”
“Ik ken hem niet, Sybelle”, zei Tansy zacht. “Maar ik weet zeker dat hij het zou begrijpen. De oorlog is al zo oud, als hij hier was opgegroeid, zou hij waarschijnlijk voor ons gevochten hebben. Je bent verbannen uit Viholi, je hoort hier nu.”
“Hij heeft altijd zo zijn best gedaan, ik ken vrienden van hem, andere generaals, ik…”
“Dat is waar, maar Viholi heeft hem verraden.”
“Misschien heb je wel gelijk.” Sybelle haalde diep adem. “Ik heb toch geen keuze.”
“Het kan niet anders”, zei Tansy. “Als Siipi gewonnen heeft, kan er eindelijk weer vrede komen, daar doen we het voor.” Ze stond op. “Kom, we hebben wel even genoeg gewerkt nu. Heb je zin om even buiten te gaan?”
“Graag!” Sybelle sprong meteen op. Ze haalden ook Lilou, die ze een groot deel van de tijd aan dienstmeisjes toevertrouwden.
“Tante Tansy, je had toch gezegd dat we niet kunnen vliegen door die ketting?”, vroeg Lilou.
“Het gaat wel, Lilou, maar alleen als je van mij mag en je mijn hand vasthoudt”, zei Tansy. “Zullen we?” Ze stak zowel Sybelle als Lilou een hand toe. Met z’n drieën vlogen ze omhoog.







*smeekbede*

Heey mensjes

Ik heb samen met Dayxdreamer een verhaal geschreven voor de Paul Harland Prijs van dit jaar, aangezien we er ieder jaar aan meedoen. We zoeken nu dringend mensen die het willen nalezen. Het verhaal is (door examens enzo) nog maar net af en de deadline is komende dinsdag (1 juli) al.

Jalo en Hevon
Jalo is een eenvoudige boerenzoon die na een ruzie thuis wegrent en een wezen dat hij meteen als een engel aanziet tegenkomt. De engel neemt hem mee naar een vreemd rijk boven de wolken, waar blijkt dat 'eenvoudige boerenzoon' maar magertjes is uitgedrukt.

(15 pagina's in word, 8423 woorden)


Wie van jullie heeft er tijd om dit weekend (tegen maandag) ons verhaal na te lezen? (Zowel op taal als op verhaallijn) Graag een pb met je mailadres sturen dan :)
We kunnen jullie als beloning reclame voor jullie creaties in onze verhalen aanbieden voor wie wilt.


*puppyoogjes*
*einde smeekbede*

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen