‘Waar gaan we heen?’ vraagt David. Jiska trekt hem mee. ‘De bios, ik trakteer.’ Hij lacht en geeft haar een kus. Jiska snapt niet waarom ze zich nou zo’n zorgen over maakte. Ze ziet toch hoeveel hij van haar houd. Ze hoort hem toch ook gewoon te vertrouwen! ‘Jiska!’ Ze schrikt op uit haar gedachten. ‘Wat?’ een beetje knullig staart ze David aan. ‘Ik roep je nou al drie keer, waar zit je met je hoofd?’ ‘In de wolken.’ Flapt Jiska er uit. David begint te lachen. Haar hoofd word rood, ze voelt het. Shit, shit shit. ‘Kom we gaan kaartjes halen!’ Snel loopt Jiska verder. Waarom is ze dan ook zo’n flapuit? Ze gaat steeds sneller lopen. ‘Wacht even Jis’ David pakt haar schouder vast. ‘Wat is er toch? Je gedraagt je zo vreemd, heb ik je iets aangedaan ofzo? Net ook al op het perron, ik snap het niet.’ Jiska voelt zich betrapt. Ze kan nu vertellen waar ze zich zorgen over maakt, kom op Jiska, hij lacht je toch niet uit? ‘Ik…Ik voelde me niet zo lekker, iets verkeerds gegeten denk ik. Komt wel goed.’ Ze probeert er bij de glimlachen. David staat haar maar aan te kijken. Ze kent haar vriendje zo goed, waarom gebeurt dit nou? ‘Laten we nou maar naar die film gaan en gewoon dit alles vergeten.’ Ze draait zich om en wilt weglopen. ‘Ik geloof je niet.’ Hoort ze David achter zich zeggen. Haar hart staat stil.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen