Hoofdstuk 2
Nadat de soldaten zijn langs gereden, laat je haar los.
Jullie kijken elkaar niet aan en zeggen geen woord.
Jullie staren wat door de bladeren naar buiten en kijken hoe het begint te regenen en te onweren.
"ik heb honger": zegt Katie. Je kijkt haar richting op, maar ze blijft naar buiten staren.
"als het goed is, hebben we hier nog wat fruit liggen van gister. Leah heeft hier nog gespeeld.": zeg je. je kruipt wat dieper de grot in en komt inderdaad een mandje tegen met spulletjes in. als je erin kijkt vind je een kaarsje, een lucifer, wat fruit en capes voor om te hangen.
"hier": je geeft haar een stuk fruit en aangezien het donker wordt steek je het kaarsje aan.
je doet een cape om en doet er ook eentje bij Katie om, je gaat weer naast haar zitten en kijkt de grot wat rond.
Uiteindelijk valt Katie op schoot in slaap. Zelf krijg je weinig slaap, je kunt geen oog dichtdoen.
Al snel is het weer morgen, de soldaten zijn een aantal keer langsgereden op hun paarden, maar hebben volgens jou nog steeds niks gemerkt.
Katie wordt langzaam wakker.
"wat zullen we doen?": vraag je voorzichtig
"we kunnen naar dat oud huis gaan, maar dat is wel een paar dagen reizen": zegt Katie.
"daar zullen ze ons in ieder geval niet vinden, laten we even snel 't dorp in gaan en dan stelen we wat wapens bij de smid": zeg je.
Katie kijkt naar buiten en zucht."we moeten snel zijn, zolang het regent zullen onze sporen nog vervaagd worden, anders kunnen ze ons zo volgen,".
je kijkt haar aan en knikt. jullie pakken de laatste stukjes fruit en rennen richting het dorp.
Het is nog vroeg en er is nog niemand te zien.
je hebt zelf bij de smid gewerkt en gooit aan de achterkant een raampje in, dat zal het minst snelste opvallen.
je rent naar je kastje, trekt hem open en trekt je wapens eruit, je hebt 2 zwaarden, 2 pijl en bogen en 2 kleine scherpe messen, je pakt ook snel de beschermhoezen en rent er weer snel mee naar buiten.
Jullie rennen snel terug naar het bos en zetten daar de reis voort.
Je zet 't zwaard en pijl en boog op je rug en het kleine mesje doe je onder je jurk aan je bovenbeen vast maken.
Jullie rennen zo ver als jullie kunnen maar jullie houden het niet lang vol.
jullie komen op een open plek aan en zien een aantal paarden staan. Jullie lopen er rustig op af en nemen ieder een paard.
Jullie galloperen snel verder en nemen maar heel af en toe een pauze.
tot dat jullie aan de zon zien dat het al rond de middag is, jullie zien op een open plek een appelboom staan, jullie lopen erheen en laten de paarden even los. je klimt in de boom en plukt een paar appels. je springt naar beneden en deelt met Katie.
"ga anders even slapen, ik let wel op de paarden": zegt Katie.
"weet je het zeker?"je kijkt haar vragend aan.
"tuurlijk, dat moet wel lukken": ze lacht naar je en je ziet dat ze het meent.
je gaat tegen de boom en zitten en je valt zo in slaap.
"Bellaaaaa!!!" je schrikt wakker en springt op, je ziet in de verte soldaten op hun paarden aankomen, je grijpt je pijl en boog en schiet de voorste in z'n schouder, hij valt van z'n paard en blijft op de grond liggen. Katie schiet de tweede neer en de rest ligt een beetje achter, jullie rennen dan snel richting de paarden. tot je Katie in je ooghoek ziet vallen, als je omkijkt zie je een touw om haar enkel. je rent terug en maakt haar los met je zwaard. dan wordt je op de grond gegooid door een soldaat die op je springt. hij gaat op je zitten en houdt z'n zwaard tegen je keel.
"zeg maar dag dag": zegt de soldaat. maar voordat je wat kunt zeggen zie je een zwaard door z'n keel heen gaan en er komt bloed op je. Je duwt het lichaam van je af en schreeuw op Katie "pas op, achter je!" je pakt haar bij haar arm en trekt haar de grond op en steekt je zwaard door de andere soldaat.
Dan trek je haar overeind en ren je op de andere soldaat af, je zwaait heen en weer met je zwaard maar hij weet het iedere keer te blokken.
tot dat je door je knieën zakt en hem in z'n been raakt. hij grijpt even naar z'n been, maar begint dan met z'n zwaard te zwaaien, je blokt z'n zwaard en weet hem uit z'n hand te rukken. Hij houdt z'n handen in de lucht en kijkt je geschrokken aan. "had je niet verwacht van een vrouw he" je loopt naar hem toe en gaat heel kort op hem staan. je laat je zwaard vallen en geeft een vuist in z'n gezicht. Hij grijpt naar z'n kaak, want die hangt er wat losjes bij en gaat op de grond zitten. je pakt z'n paard, zet hem erop en stuurt het paard de andere kant op. je pakt je zwaard rent terug naar het paard en gaat er weer snel met Katie vandoor.
Er zijn nog geen reacties.