Foto bij OO2

Lotte Thompson

De hele weg had ik niks gezegd, niet tegen Iris, Daan of Rein die naast me was komen zitten want Iris ging naast Daan zitten. "Mag er misschien een beetje muziek op?" Vroeg ik toen ik het kleffe gedoe van Daan zat was. Begrijp me niet verkeerd, ik mag Daan graag, maar ik hoef dat kleffe gedoe niet om me heen en zeker nu niet. "Oke." Zei Iris die mijn bui al voelde hangen. Ze zette de radio aan, gelukkig was er een leuk liedje op. Ik begon de tekst zachtjes mee te zingen, tot dat de radio zender werd verschoven. Mijn ogen richtte zich gelijk naar Rein die de zender had veranderd. "Mensen waren daar misschien naar aan het luisteren?!" Schreeuwde ik half. "Ik niet." Zei Rein en hij lachte. "Jij bent ook geen mens." Zei ik wat grof en ik draaide mijn hoofd. "Nee? De laatste keer dat ik het testte was ik nog menselijk." Zei Rein en ik voelde zijn ogen op me branden. "Ik denk het niet. Waarom vraag je het niet aan je vier tepels?" Zei ik en Daan begon te lachen. Ik zag ook dat Iris een grijns op haar gezicht kreeg en Rein keek me kwaad aan. Ik zette de radio terug op mijn liedje en begon weer zachtjes mee te zingen. "Kun je ergens anders vals gaan zingen?" Kaatste Rein naar me. "Niet voor jou." Zei ik en ik begon expres valser te zingen. "Man, je bent echt een vervelend wijf." Hoorde ik Rein zeggen. "Weet ik toch, zeker voor jou." Zei ik en ik lachte naar hem. "Je doet tegen iedereen zo geen wonder dat -" Hoorde ik Rein zeggen en ik keek hem waarschuwend aan. "Geen wonder dat wat?" Vroeg ik Rein en ik kon zijn nek nu wel omdraaien omdat ik wist wat hij bedoelde. "Niks." Zei Rein en hij wendde zich af van mij. "Wat voor iemand ben jij?! Als je toch zo de macho uithangt die met iedere vrouw neemt, waarom zeg je dan niet wat je wilt zeggen?!" Riep ik. "Die iedere vrouw neemt? Ben jij wel normaal? Ik neem jou toch niet?!" Riep Rein terug en ik stelde me vijandig op. "Ik moet jou ook niet!" Riep ik terug. "Ik jou ook niet!" Riep Rein. "Zeg het dan nu? Je bent gewoon een schijterd Rein! Je zou nooit zoveel aandacht hebben gekregen van meisjes als je niet in Mainstreet zat, want niemand moet jou! Wie wilt nou iets met jou beginnen?" Riep ik en ik zag Rein nog bozer worden. "Wie wilt er nu zo'n arrogante trut als jou? Geen wonder dat Jason jou heeft gedumpt, fijn voor je, je verdient het dubbel en dwars!" "Is het nu genoeg?" Riep Daan uit het niets. Ik wendde mijn hoofd weer van Rein af en keek naar de bomen die voorbij flitste. Een traan gleed over mijn wang, die ik snel weg veegde. Voor een keer had Rein me echt geraakt. Daan was nog steeds op ons aan het mopperen, maar het enige waar ik nu aan kon denken was de pijn die ik nu voelde.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen