Foto bij H2

Hoofdstuk 2 :D

“Sara wakker worden” En de deur word alweer dicht geknald.
“ook goedemorgen” moppel ik en rol m’n bed uit.
Ik loop naar de badkamer en kijk in de spiegel of het vandaag nog überhaupt de moeite is om er iets van te maken. Ik zucht, het wordt werkelijk met de dag erger. Ik zet de douche aan, kleed me uit en stap onder de douche.
Na 5 minuten onder een te hete straal, stap ik weer onder de douche vandaan en droog me af. Met een handdoek om me heen gedraaid waggel ik weer naar m’n kamer en open m’n kledingkast.
Ik trek er een zwarte skinny jeans uit en een wat langer strak groen t-shirt.
Ik pak m’n ondergoed en kleed me aan. Ik pak een zwart met wit geblokte riem uit m’n la en hang hem schuin om m’n middel heen.
Ik doe de gordijnen opzij, doe m’n raam open en zet m’n computer aan.
Daarna loop ik naar de spiegel, doe m’n lenzen in en droog m’n haar af.
Ondertussen is m’n computer opgestart en ik zet de muziek aan.
Ik ga weer voor de spiegel staan, kam m’n haren en doe m’n make-up op. Met een blik op de klok besluit ik dat ik nog wel even m’n dagboek bij kan werken.

Hellooooo there

Oke, dat was echt te vrolijk zo vroeg in de ochtend.
Zeker als je nagaat dat ik vandaag weer naar school moet “-.-
Maarja, we moeten maar proberen het beste ervan te maken denk ik..
Ik kan altijd Nick en Ashley nog lastig gaan vallen. Haha

“Sara, kom je eten?” gilt m’n moeder van beneden.
Pff, de eerste schooldag na de zomervakantie..en ze klinkt nu al gestresst.
“Ik kom eraan” roep ik terug.
Ik klap m’n dagboek dicht, zet m’n computer uit, pak m’n tas en m’n schoenen en loop naar beneden.
Daar aangekomen pak ik een appel van de fruitschaal en plof op een stoel.
“zeggen we tegenwoordig ook al geen goedemorgen meer?” vraagt Jan geïrriteerd.
“Je had een goedemorgen gehoord als je niet gelijk m’n kamer weer uit was gestormd” kaats ik terug.
Voor hij kon antwoorden zei m’n moeder: “Zo Sara. Heb je een beetje zin in vandaag? Vind je het spannend?”
“ja hartstikke…” zeg ik zacht waardoor de sarcastische ondertoon niet voor iedereen te horen is.
“is het heus? Heeft mijn meisje eindelijk zin in school?” vraagt m’n moeder hoopvol terwijl ik m’n schoenen aantrek en m’n portemonnee in m’n tas doe.
Ik zucht “mam, wat denk je zelf dat ik het leuk vind om naar zo’n klote school te gaan omdat meneer daar het zo’n goeie school vind, want zijn kinderen die oh zo..” Ik wordt onderbroken door Jan die door me heen schreeuwt “Als jij nog een keer zo over mijn kinderen praat dan..dan…”
Ik sta op “wat dan?” vraag ik rustig.
“Dan..dan..zet ik je het huis uit.” Roept hij kokend van woede.
“haha, ja hoor” zeg ik. Ik pak m’n tas en loop lachend het huis uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen