Foto bij OO1

Lotte Thompson

"Iris! Opstaan!" Riep ik nu al voor de vierde keer vanaf de trap. Ik hoorde de deur open gaan en daarna verscheen er een slaperige Iris boven aan de trap. "Eindelijk." Zei ik met een zucht en ik wandelde naar de keuken. "Lotte, waarom heb je me nou zo vroeg wakker gemaakt? Ik moet vandaag niet werken!" Zei Iris en ze wandelde de keuken binnen. "Ben je het misschien vergeten dat je vandaag met Daan gaat golfen? Hij komt je straks ophalen." "Is dat vandaag?" Hoorde ik Iris verbaasd vragen. "Nee, het is morgen." Zei ik en ik draaide met mijn ogen. "Lotte, ik wil niet veel zeggen, maar jij gaat ook mee golfen. Zo hadden we het afgesproken." Zei Iris en ik keek haar met grote ogen aan. "Uhm nee, ik heb duidelijk gezegd dat ik niet meeging als Rein ook kwam." Zei ik en ik wandelde met een glas water de keuken uit. "Rein gaat niet mee, dus ga je maar aankleden." Zei Iris. Met een zucht besloot ik dan toch maar me te gaan aankleden, het golfen kon misschien toch nog leuk worden nu Rein niet mee ging. Ik haatte Rein. Er was telkens iets aan hem waar ik me aan ergerde, was het niet zijn glimlach, dan was het zijn houding en hoe hij deed. Hij ging er altijd vanuit dat iedereen voor hem viel, zelfs ik. Maar ik ben daar wat slimmer voor, hij is de grootste ergenis ooit! Mijn outfit zag er goed uit voor vandaag. Ik deed een beetje make-up op om er toch nog goed uit te zien, want zoals gewoonlijk zal de pers wel weer op de loer liggen omdat Daan Zwierink gaat golfen met Iris Thompson. Mij zagen ze nooit staan, omdat ik maar het zusje ben van Iris Thompson en ik geen relatie heb met een popster. Dat haatte ik ook... Dat mensen altijd deden alsof ik niet bestond. Terwijl ik dat wel doe! "Wat sta jij daar nou te dagdromen?" Hoorde ik plots naast me. Ik schrok op van Iris die de badkamer ingeglipt was toen ik ergens anders was met mijn gedachte. "Zat je te denken aan Rein?" Zei Iris en ze stootte me plagerig aan. "Ja, dat zou hij wel willen." Zei ik en ik wandelde de badkamer uit. Plots ging de deurbel die je kon horen door heel het huis. Met een kleine sprint tot aan de deur maakte ik de deur open met een zwaai. Mijn mond viel open toen ik Rein naast Daan zag staan. "Je bent er!" Riep Iris en ze vloog Daan in de armen. "Uhm Iris." Zei ik en ik keek ongemakkelijk weg. "Iris!" Riep ik nu en ze keek me aan. Ze gaf me zo'n blik van 'wat is er met jou aan de hand?' Mijn hand greep naar de arm van Iris en ik sleepte haar de woonkamer in. "Je zei dat hij niet mee zou komen! Waarom lieg je daar nu over? Je weet dat ik hem haat en nu gaat hij toch mee?!" Riep ik. "Ik wist het niet, echt niet. Daan zal hem mee hebben gevraagd, maar kom op Lotte maak er toch het beste van en laat hem gewoon." "Ik ben niet verantwoordelijk voor mijn daden." Zei ik en ik wandelde weg van Iris. "Ik ook niet." Hoorde ik Iris mompelen, wat me een glimlach bezorgde. "Klaar?" Vroeg Daan toen hij me zag. Ik knikte zachtjes. "Ik ga snel de golfspullen halen." Zei ik en ik liep de trap op. Met een zwaai opende ik de kast en pakte de spullen. Ik haastte me snel terug naar beneden, waar ik iedereen nog zag staan net zoals eerst. "Dat werd tijd ook." Hoorde ik Rein zeggen en ik kon het niet laten er op te reageren. "Gewone mensen hebben geen hulpjes en assistenten om hun spullen te dragen, dus dat neemt meer tijd in beslag." Zei ik wat grof en ik liep hem voorbij. Ik legde de spullen in de koffer en stapte in. Ik wist nu al dat deze dag traag voorbij zou gaan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen